Gå til innhold

Jeg orker ikke mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg emigrerer og blir klimaflyktning i et eller annet varm land hvor snø er et fremmedord.

Jeg er så !"&%#¤%"/(""@@@#/&¤&! lei av det gørret som kommer virvlende ned fra oven at jeg er ganske nær å spy.

Nå må jeg ut å måke, jeg vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av alt sammen.....f**k!

Skrevet

Hva sutrer dere for nå da? Er det kommet noen centimeter sne nedover østlendingenes sarte hoder? :-)

Gjest colaboks
Skrevet

Du er tydeligvis hjemmeværende og kan måke når du vil. Andre må vente til i kveld.

Skrevet

Hva sutrer dere for nå da? Er det kommet noen centimeter sne nedover østlendingenes sarte hoder? :-)

ja sånn ca 25 eller mer, og det opp på de 100 som lå der fra før...:-(

Og jeg piper og sutrer så mye jeg vil...som kvinne er det min soleklare rett:-)

Skrevet

Du er tydeligvis hjemmeværende og kan måke når du vil. Andre må vente til i kveld.

Nei jeg er tydeligvis ikke det, jeg avspaserer, rett og slett fordi jeg har så mye opparbeidet fri at jeg ikke fikk lov til å gå på jobb i dag.

Skrevet

Foreslår at du like gjerne bærer snøen inn og tiner den i dusjen...*s*

Gjest abrahamsen
Skrevet

*knis*

Skrevet

Utlandet? Det holder å flytte til Bergen! Her er måking et fremmedord, det lille som kommer av snø er borte av seg selv et par dager senere.

... og arbeidsgiveren min lurer på hvorfor jeg nekter å flytte til Oslo-kontoret...

Skrevet

Her er det nå en meter steinhard masse som skrumper inn og blir til speilblank is og dype hjulspor.

Gjest LucySky
Skrevet

*knis*

Det er faktisk ikke pysete å klage over den snøen som nå laver ned i Oslo.

Med dårlig rygg får jeg ikke måket. Gubben har såpass dårlig rygg han også nå at han bare klarer en smal gangvei ut til porten. Nå snør den igjen, og jeg har ingen å spørre om hjelp når han er borte.

I nabolaget har vi mange gamle som er avhengig av gåstol for å komme seg i butikken. Utelukket på mange dager. Rullestol enda verre. Barnevogner: det samme.

Her er det nå åtte kuldegrader og snøstorm. I en moderne by er det ikke tatt høyde for sånt. det er ingen små kolonialbutikker på hjørnet eller unggutter/gamle menner som gjerne tok en ekstrajobb med spade.

Aøt er basert på bil - og bilene kommer pt ikke fram. Håper det ikke blir brann noe sted, eller folk faller om på gata og må ha sjukebil.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jaså?

Her snør det som f... idag, og jeg synes det er kjempekoselig! :-)

Skrevet

Utlandet? Det holder å flytte til Bergen! Her er måking et fremmedord, det lille som kommer av snø er borte av seg selv et par dager senere.

... og arbeidsgiveren min lurer på hvorfor jeg nekter å flytte til Oslo-kontoret...

Jammen Bergen_ER_jo utlandet:-D

Skrevet

Jaså?

Her snør det som f... idag, og jeg synes det er kjempekoselig! :-)

Jeg syntes også de første 5 cm var koselige...det er de 125 til jeg ikke helt klarer å bli fortrolig med:-)

Skrevet

I går så jeg plutselig at tulipanene har begynt å titte frem i det ene blomsterbedet her... Snøen hadde akkurat rukket å smelte helt inntil husveggen og den lille, bare jordflekken myldret med tulipanskudd...

...og i dag våknet jeg til ulende vind og snøføyk inn vinduet...

*hulk*

Skrevet

Jeg var ute å måkte i en drøy time tidligere idag, men her laver det ned, så jeg må nok ut igjen i ettermiddag. Du får se på det som god trim, det trøster iallefall jeg meg med.

Huseieren her jeg bor har nettopp gitt bort snøfreseren fordi han skulle ha seg en ny og større en.. Men det er jo umulig å få tak i om dagen, så her må vi måke med muskelkraft. Han er selvsagt også utenlands i en uke nå, og mannen er også borte. Så da er det bare meg igjen, jippi! Jeg tror jeg kommer til å være bittelitt støl og stiv imorgen...

Skrevet

Ja,dette var tragisk. Jeg håper det ikke varer så lenge som forrige gang.

Skrevet

Jeg ELSKER snø og alt som har med "hvit" vinter å gjøre.

Skrevet

Det er faktisk ikke pysete å klage over den snøen som nå laver ned i Oslo.

Med dårlig rygg får jeg ikke måket. Gubben har såpass dårlig rygg han også nå at han bare klarer en smal gangvei ut til porten. Nå snør den igjen, og jeg har ingen å spørre om hjelp når han er borte.

I nabolaget har vi mange gamle som er avhengig av gåstol for å komme seg i butikken. Utelukket på mange dager. Rullestol enda verre. Barnevogner: det samme.

Her er det nå åtte kuldegrader og snøstorm. I en moderne by er det ikke tatt høyde for sånt. det er ingen små kolonialbutikker på hjørnet eller unggutter/gamle menner som gjerne tok en ekstrajobb med spade.

Aøt er basert på bil - og bilene kommer pt ikke fram. Håper det ikke blir brann noe sted, eller folk faller om på gata og må ha sjukebil.

Sett inn en annonse i avisa om at du trenger hjelp til snømåking. Så og så mange kroner i timen, eller på akkord. Sikkert noen ungdomskoleelever som melder seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...