Gå til innhold

Naivismen lenge leve.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182306

Sitat: "Soran (27) og Farhad (23) ble sluppet ut fra varetekt i fjor vår, etter påtalemyndighetens eget ønske. Da hadde spesialenheten Catch brukt 10 måneder på å spane og avlytte et tyvetall personer. Etterforskningen kostet millioner av kroner.

Frem til rettssaken var de tiltalte på frifot. 10. januar i år ble imidlertid passene deres inndratt, de fikk utreiseforbud og meldeplikt hos politiet. Fredag var begge hos politiet, men siden har ingen sett dem."

Og:

"- Dette kom som lyn fra klar himmel. Jeg snakket med min klient på lørdag, og han var forberedt på å møte, sier advokaten til etterlyste Farhad, Vidar Helgheim."

Samt:

"Årsaken til flukten skal være frykt for å bli dømt. Begge var nemlig utenlandske statsborgere, og ville trolig ha blitt kastet ut fra landet, etter endt soning."

Hva pokker forventet de ansvarlige her ellers? Hvis de var skyldige og regnet med å bli dømt, så har de jo ingen ting å tape på å stikke av - og da gjør de jo selvfølgelig det.....

Skrevet

Kanskje overraskende ved første øyekast, men ved nærmere ettertanke bygger jo hele vår innvandrings- og integreringspolitikk på denne naivismen, så det er vel slik det skal være.

Skrevet

Kanskje overraskende ved første øyekast, men ved nærmere ettertanke bygger jo hele vår innvandrings- og integreringspolitikk på denne naivismen, så det er vel slik det skal være.

Det overrasker meg ikke at de stikker av.

Det eneste som overrasker meg er de som påstår de blir overrasket.

Dog tror jeg at de lyver....

ikke fast nick
Skrevet

Vi får se positivt på det. Så lenge de er på frifot slipper vi ihvertfall å betale for å ha dem i fengsel. Vi sparer vel en del på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...