Gå til innhold

møte

Gjest Anonym akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

Skal på møte med sjefen i dag pga oppsigelse av vikarstillinga mi (er sykemeldt). Gruer meg sånn siden jeg ikke har gode minner fra da jeg jobbet der.

Fikk tilbud om å ha med meg noen (hvorfor det da?) men hvem skulle det være?

Skal bli glad når det er overstått..

Gjest mirakel*2
Skrevet

oppsigelse pga at du er sykemeldt? Jeg kan ikke så mye om reglene, men er det lov?

Skrevet

oppsigelse pga at du er sykemeldt? Jeg kan ikke så mye om reglene, men er det lov?

Jeg leser ikke innleget slik. Hun sier da ikke at sykemeldingen er årsak til oppsigelsen?

Skrevet

Hvis du er fagorganisert, kan du ta med deg din tillitsvalgte.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Jeg leser ikke innleget slik. Hun sier da ikke at sykemeldingen er årsak til oppsigelsen?

ok

Skrevet

Hvis sykemeldingen er årsaken til oppsigelsen, er det ulovlig. Med mindre grunnen bare er at vikariatet er slutt...

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

Hvis sykemeldingen er årsaken til oppsigelsen, er det ulovlig. Med mindre grunnen bare er at vikariatet er slutt...

Årsaken er at han som hadde stillinga har sagt opp..

Gjest Persille
Skrevet

Du kan ta med deg hvem du vil - jeg anbefaler advokat.

Men; jeg skjønner ikke problemstillingen?

Han du vikarierer for har sagt opp - og da forsvinner stillingen? Rart, man skulle jo tro at du kunne overta den...

Du er vikar for en som er syk, men så er du også syk?

Mulig det er jeg som er teit - men jeg skjønner fortsatt ikke helt problemet...

Skrevet

Ta med din tillitsvalgte, evt en annen som kan litt om dine rettigheter som arbeidstaker. Det er viktig for alle parter at det ikke blir gjort noen formelle feil i en slik prosess. Så hvis det er noen det er naturlig å ha der, så få med noen.

Uansett kan det være greit å ha noen som kan refere det hele "utenfra" hvis det blir vanskelig for deg i ettertid å huske hva som ble sagt. Kanskje lurt å be om at det blir skrevet et referat under møtet som blir signert av begge parter?

Lite trivelig situasjon, sender deg en klem!

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

Ta med din tillitsvalgte, evt en annen som kan litt om dine rettigheter som arbeidstaker. Det er viktig for alle parter at det ikke blir gjort noen formelle feil i en slik prosess. Så hvis det er noen det er naturlig å ha der, så få med noen.

Uansett kan det være greit å ha noen som kan refere det hele "utenfra" hvis det blir vanskelig for deg i ettertid å huske hva som ble sagt. Kanskje lurt å be om at det blir skrevet et referat under møtet som blir signert av begge parter?

Lite trivelig situasjon, sender deg en klem!

Takk for det!

Ble ekkelt møte også.

Jeg bestemte meg for å si opp.

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

Du kan ta med deg hvem du vil - jeg anbefaler advokat.

Men; jeg skjønner ikke problemstillingen?

Han du vikarierer for har sagt opp - og da forsvinner stillingen? Rart, man skulle jo tro at du kunne overta den...

Du er vikar for en som er syk, men så er du også syk?

Mulig det er jeg som er teit - men jeg skjønner fortsatt ikke helt problemet...

Jeg er vikar for en som har en annen funksjon i bedriften, men nå har hun sagt opp, og dermed sier de opp meg, men nå sier jeg opp i stedet, for å gå på dagen.

Jaja, og sånn går dagene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...