Gå til innhold

Når skal vegavgifta betales?

Anbefalte innlegg

Gjest blakk student
Skrevet

Sitter her med en haug regninger, og kom nettopp på at jeg ikke har fått vegavgift ennå. Noen som vet når den skal betales? Den er vel en sånn type regning med høyt gebyr hvis en ikke betaler innen forfall?

Gjest blakk student
Skrevet

15.03.2006

Har du fått den i posten allerede? Den er vel på ca 3000 kr?

Skrevet

Har du fått den i posten allerede? Den er vel på ca 3000 kr?

Ja den har kommet,og den er på kr 2865,-. For sen innbetalin medfører tilleggsavgift, som jeg tror er på kr 250,-.

Gjest mirakel*2
Skrevet

fikk den første igår. Tror fristen var i midten av måneden som mssophie skriver. Får en til:( 6000 kr nesten. Sukk!

Skrevet

Jeg har ikke fått min enda heller. Jeg tar det med ro litt til, men ringer så jeg ikke får tilleggsavgift. Det er kjipe penger det, enda verre enn selve veiavgiften.

Gjest fysj så sure penger
Skrevet

Ja den har kommet,og den er på kr 2865,-. For sen innbetalin medfører tilleggsavgift, som jeg tror er på kr 250,-.

Våre har heller ikke kommet enda, puuuuh 2 biler og en motorsykkel :-(, fytti grisen, OVER 7000,- !!!

Skrevet

Hmm...nettsiden til..... ? de som gir ut den regninga har informasjon om hvordan du kan betale den hvis du ikke får fakturaen i posten.

De sier ifølge nettsiden at hvis du ikke har fått den innen slutten av februar, så skal du bruke informasjonen som står på den siden.

Men jeg husker søren ikke adressen!

Skrevet

Vegavgiften er spesiell siden den ikke er bruksavhengig. Avgiften er den samme for dem som kjører 2000 km som for dem som kjører 40.000 km. Den er den samme for fattig og rik og den samme for store, dyre og små biler.

Den er ulogisk og usosial, men la nå det ligge.

...

Vårt lille tilløp til selvforsvar går i år (som hvert år) ut på å betale avgiften uten å registrere kid-nummeret. Det skaper litt irritasjon hos mottaker, og gir oss en smule glede.

Jeg har notert meg at enkelte nettbanker nå nekter å utføre oppdraget uten kid, men vi får gjøre så godt vi kan..hver på vår plass.

Skrevet

Vegavgiften er spesiell siden den ikke er bruksavhengig. Avgiften er den samme for dem som kjører 2000 km som for dem som kjører 40.000 km. Den er den samme for fattig og rik og den samme for store, dyre og små biler.

...

Vårt lille tilløp til selvforsvar går i år (som hvert år) ut på å betale avgiften uten å registrere kid-nummeret. Det skaper litt irritasjon hos mottaker, og gir oss en smule glede.

Jeg har notert meg at enkelte nettbanker nå nekter å utføre oppdraget uten kid, men vi får gjøre så godt vi kan..hver på vår plass.

Gud hjelpe meg hvor barnslig kan en voksen mann egentlig bli? *himler oppgitt med øynene*

Gjest fysj så sure penger
Skrevet

...

Husker at halve Norge prøvde å betale uten KID nummer ett år, det gikk ikke i vår nettbank.

Skrevet

Gud hjelpe meg hvor barnslig kan en voksen mann egentlig bli? *himler oppgitt med øynene*

Hehe..jeg kan forsikre deg om at jeg selvsagt ikke gjør dette selv (altfor mye bry, og lar seg ikke gjøre på min nettbank), men driver med rent oppvigleri.

Det er imidlertid få som lar seg vigle opp på denne saiten for tiden, så suksessen lar vente på seg.

Skrevet

Hehe..jeg kan forsikre deg om at jeg selvsagt ikke gjør dette selv (altfor mye bry, og lar seg ikke gjøre på min nettbank), men driver med rent oppvigleri.

Det er imidlertid få som lar seg vigle opp på denne saiten for tiden, så suksessen lar vente på seg.

Beklager, I`m lover, not a figther:-)

Og alt kroppen måtte ha av oppdemmet aggresjon og forbannelse blir for tiden brukt på TONNEVIS av hvit masse som forflyttes rundt omkring på et heller sparsommelig området.

Men snart er våren her!

Gjest Persille
Skrevet

...

Du kan bare legge til eller trekke fra 50 øre på betalingen - samme effekt, og gjennomførbart i alle banker.

Skrevet

Beklager, I`m lover, not a figther:-)

Og alt kroppen måtte ha av oppdemmet aggresjon og forbannelse blir for tiden brukt på TONNEVIS av hvit masse som forflyttes rundt omkring på et heller sparsommelig området.

Men snart er våren her!

Ja, jeg har stor glede av å finne meg selv på vei til og fra jobb i rene, skjære dagslys. Lett å glede, jeg da.

Skrevet

Du kan bare legge til eller trekke fra 50 øre på betalingen - samme effekt, og gjennomførbart i alle banker.

Dæven...det var en god ide.

Gjest Persille
Skrevet

Dæven...det var en god ide.

Du kan gjøre det med alle avgifter du ikke liker - du har råd til å spandere 50 øre :)

Og de har ikke lov til å beholde pengene, så selv om du ikke bryr deg om å få dem tilbake - blir det et svare strev med å få tilbakebetalt det. Spesielt fordi de fleste banker ikke behandler så små beløp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...