Gå til innhold

Fugleinfluensa- hva skjer'a ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sist påvist i Sverige.

Hva skjer videre i de landene som har fått påvist fugleinfulensaen ? Dør det masse fugler der, slakter de ned fjerkrebesetninger, isolerer de lokalsamfunn, vil viruset forsvinne/dø ut ?

Går livet som normalt der også ?

*lurer*

Skrevet

Det viruset har vært i Asia i 8 år nå.

Det har drept litt over 160 personer av 1,5 millarder.

Ikke bry deg.

Det før folk av Aids og malaria hvert minutt.

Skrevet

Ikke bry deg.

Det er vel så "interessant" hva som vil skje hvis mange nok fugler dør.

Mao forsøkte å ta livet av så mange fugler som mulig i noen områder i Kina for en god del år tilbake - fordi fuglene spiste for mye av kornet. Det ble gjennomført en masseslakt av fugler over et kort tidsrom.

Det medførte så at alle insektene som blomstret kraftig opp (også på svært kort tid - noen få måneder) og ødela åkrene fullstendig, med den følge at over 40 millioner kinesere døde av sult og fattigdom i løpet av det neste året......

DET er ikke et helt utenkelig senario når denne fugleinfluensaen brer om seg.

Skrevet

Det er vel så "interessant" hva som vil skje hvis mange nok fugler dør.

Mao forsøkte å ta livet av så mange fugler som mulig i noen områder i Kina for en god del år tilbake - fordi fuglene spiste for mye av kornet. Det ble gjennomført en masseslakt av fugler over et kort tidsrom.

Det medførte så at alle insektene som blomstret kraftig opp (også på svært kort tid - noen få måneder) og ødela åkrene fullstendig, med den følge at over 40 millioner kinesere døde av sult og fattigdom i løpet av det neste året......

DET er ikke et helt utenkelig senario når denne fugleinfluensaen brer om seg.

Fugleinfluensa har eksistert i mange tiår. Man er ikke like dumme i dag.

Skrevet

Fugleinfluensa har eksistert i mange tiår. Man er ikke like dumme i dag.

?

Fugleinfluensa har eksistert i alle år.

Men H5N1-viruset (som er den aggresive varianten man nå er bekymret for) er forholdsvis ny.

Og selvfølgelig er man ikke så dumme at man innfører masseslakt i våre dager.

MEN poenget er jo at fuglene dør i hopetall av viruset - og ikke fordi folk slakter dem.

Skrevet

Ikke bry deg.

Nei, bryr meg ikke lenger.

Media sin interesse og fokusering har også avtatt.

Nå er vi redde for E-coli istedet.

Skrevet

?

Fugleinfluensa har eksistert i alle år.

Men H5N1-viruset (som er den aggresive varianten man nå er bekymret for) er forholdsvis ny.

Og selvfølgelig er man ikke så dumme at man innfører masseslakt i våre dager.

MEN poenget er jo at fuglene dør i hopetall av viruset - og ikke fordi folk slakter dem.

Man kan ikke gå rundt å være bekymret for alt... :-) (med mindre man jobber med det).

Verden kom seg også igjen etter hongKongsyken og spanskesyken, som startet på samme måte. Selv om smitten spres fortere i dag, vet vi hvordan vi skal få bukt med den, og ikke minst finnes det en vaksine. Så jeg bekymrer meg ikke unødig.

Skrevet

Nei, bryr meg ikke lenger.

Media sin interesse og fokusering har også avtatt.

Nå er vi redde for E-coli istedet.

Vi skal jo være redde for noe... :-)

Skrevet

Vi skal jo være redde for noe... :-)

Ja, he-he:-)

Undrer meg over hvor påvirka vi blir av media, meg selv inkludert.

I forrige uke var det fugler som var farlige, ukene før der var det konflikter som følge av Muhammed-saken.

Nå er alt det glemt til fordel for kjøttdeig.

Skrevet

Man kan ikke gå rundt å være bekymret for alt... :-) (med mindre man jobber med det).

Verden kom seg også igjen etter hongKongsyken og spanskesyken, som startet på samme måte. Selv om smitten spres fortere i dag, vet vi hvordan vi skal få bukt med den, og ikke minst finnes det en vaksine. Så jeg bekymrer meg ikke unødig.

Jeg bekymrer meg overhode ikke - men synes det er interessant.

Og verden kommer seg alltids igjen, uansett naturkatastrofe - med eller uten mennesker:-)

Men vi har en merkelig evne til å tro at intet kan inntreffe som kan gjøre oss ubotelig skade - bare fordi mennesket har eksistert i noen tusen år.

En tid som nesten ikke er merkbar sett i forhold til den tid det har eksistert liv på jorden.

Og all forskning sier oss likevel at store endringer inntreffer alltid fra tid til annen - som påvirker vår verden mer enn de fleste av oss greier å forestille seg.

Og det vil skje igjen - men sansynligvis ikke mens du og jeg lever.

Skal man bekymre seg for noe relevant, så er det heller trafikken f.eks.....-)

Skrevet

Ja, he-he:-)

Undrer meg over hvor påvirka vi blir av media, meg selv inkludert.

I forrige uke var det fugler som var farlige, ukene før der var det konflikter som følge av Muhammed-saken.

Nå er alt det glemt til fordel for kjøttdeig.

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bekymre meg for 3. verdenskrig, at menneskerasen skal utdø osv. Men merker desverre at jeg blir litt (men bare litt) påvirket av media. Men jeg er flikere til å tro på dem som prøver å roe ned folk.

Skrevet

Jeg bekymrer meg overhode ikke - men synes det er interessant.

Og verden kommer seg alltids igjen, uansett naturkatastrofe - med eller uten mennesker:-)

Men vi har en merkelig evne til å tro at intet kan inntreffe som kan gjøre oss ubotelig skade - bare fordi mennesket har eksistert i noen tusen år.

En tid som nesten ikke er merkbar sett i forhold til den tid det har eksistert liv på jorden.

Og all forskning sier oss likevel at store endringer inntreffer alltid fra tid til annen - som påvirker vår verden mer enn de fleste av oss greier å forestille seg.

Og det vil skje igjen - men sansynligvis ikke mens du og jeg lever.

Skal man bekymre seg for noe relevant, så er det heller trafikken f.eks.....-)

"Skal man bekymre seg for noe relevant, så er det heller trafikken f.eks.....-) "

Mye bedre ja :-)

Huff, tør jeg gå ned på butikken for å kjøpe melk i dag....

Skrevet

"Skal man bekymre seg for noe relevant, så er det heller trafikken f.eks.....-) "

Mye bedre ja :-)

Huff, tør jeg gå ned på butikken for å kjøpe melk i dag....

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...