Gå til innhold

Oppvaskmaskin - ASKO.

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her ser det ut til at oppvaskmaskinen tar de siste krampetrekninger og må skiftes ut i nærmeste fremtid. Den er 13-14-15 år gammel og skal _ikke_ repareres.

Var i Bergen i vinterferien og forhørte oss i flere butikker der, og svarene var temmelig entydige: Velg ASKO! Fikk en demonstrasjon, og jeg må si jeg ble litt imponert. Men klart, alle selgere høres gjerne overbevisende ut, og jeg blir så lett skeptisk da.

Noen som har erfaringer med ASKO oppvaskmaskin, eller har andre merker de vil anbefale? _Ikke_ Miele, den liker jeg ikke innredningen på.

Gjest ikke ASKO på oss mer
Skrevet

Vi har ASKO, 96 modell, og jeg kommer ikke til å kjøpe ASKO igjen.

Etter ett år måtte den til reparasjon, skiftet da hovedkortet, "koppen" du fyller i glansemiddel begynte å lekke etter kort tid, lakk uteover gulvet, så den kan ikke brukes.

Tre år etter at hovedkortet ble skiftet, gikk det igjen, det ble satt inn et nytt kort, pga at garantien var gått ut, og det hovedkortet vi egentlig skulle ha var så dyrt, så satte reparatøren inn et litt mindre hovedkort, eneste forskjellen vi merket er at alle programmene ikke kan kjøres.

Bestikk må være nesten helt rent, hvis ikke så ser det ut som om bestikket har rustflekker når det liksom skal være rent. F.eks. når barna setter inn kniver med Nugatti-rester på kniven, så ser den flekkete og rustet ut når den skal være ren.

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Kjenner ikke oppvaskmaskinen fra ASKO, men har vaskemaskin i det merket og er veldig fornøyd.

ASKO går for å være et bra merke så du gjør nok ikke noe dumt valg. Sjekk om du finner noen tester, mener Forbrukerrapporten testet oppvaskmaskiner for ikke så veldig lenge siden.

Mvh

Skrevet

Vi har hatt ASKO i åtte år og er veldig fornøyd. Har ikke sett noen annen oppvaskmaskin som har så god innredning som denne. Vil uten tvil velge ASKO neste gang også! Mange andre i familien har også ASKO og er like fornøyde som oss. Lykke til med kjøpet!

Skrevet

ASKO var rådet foreldrene mine fikk da de skulle kjøpe ny vaskemaskin for 3 år siden. De kjøpte ny maskin til 9000 kroner som måtte repareres 4 ganger på 2 år. Regningene måtte de ta selv, hverken butikken (Expert) eller ASKO ville dekke dem selv om det uten tvil var innenfor garanti/reklamasjonstiden. Til slutt forlangte de ny maskin. Det ville hverken ASKO eller Expert gi dem. Da de truet med TV2 og det som verre var kunne ASKO meget motvillig strekke seg til at de fikk tilsvarende modell mot et mellomlegg siden maskinen de hadde ikke var ny lenger! De endte altså opp med å først betale 9000 for maskinen, så koste på den over 3000 i reparasjoner før de måtte betale ASKO 4000 kroner for å få ny maskin. Ikke faen om jeg kjøper ASKO. Er kjempefornøyd med AEG.

Gjest forbrukeren
Skrevet

ASKO var rådet foreldrene mine fikk da de skulle kjøpe ny vaskemaskin for 3 år siden. De kjøpte ny maskin til 9000 kroner som måtte repareres 4 ganger på 2 år. Regningene måtte de ta selv, hverken butikken (Expert) eller ASKO ville dekke dem selv om det uten tvil var innenfor garanti/reklamasjonstiden. Til slutt forlangte de ny maskin. Det ville hverken ASKO eller Expert gi dem. Da de truet med TV2 og det som verre var kunne ASKO meget motvillig strekke seg til at de fikk tilsvarende modell mot et mellomlegg siden maskinen de hadde ikke var ny lenger! De endte altså opp med å først betale 9000 for maskinen, så koste på den over 3000 i reparasjoner før de måtte betale ASKO 4000 kroner for å få ny maskin. Ikke faen om jeg kjøper ASKO. Er kjempefornøyd med AEG.

Hvordan kan ASKO og Expert nekte å betale regningen så lenge det er innenfor garantitiden ..... ? Ingen kan vel gjøre det.

thuva1365380402
Skrevet

Vi har også ASKO oppvaskmaskin. Har hatt den snart i 6 år Har måttet skifte hovedkortet vi også, men det gikk på garantien. Ellers er jeg kjempefornøyd. Synes faktisk den har den beste innredningen, var derfor vi valgte den. Kjenner også andre som har den samme maskinen, og de er også fornøyde.

Skrevet

Hvordan kan ASKO og Expert nekte å betale regningen så lenge det er innenfor garantitiden ..... ? Ingen kan vel gjøre det.

Tydeligvis. Jeg hadde aldri funnet meg i det, men de gadd ikke å bråke med det. Er vel butikken som må ta det meste av skylda tror jeg, den er beryktet for elendig service.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det kan være kjekt å ta en aldri så liten titt på forbrukerkjøpsloven før man går i butikken for å klage på et produkt. Har til dags dato aldri opplevd noen butikkansatte som har diskutert med meg når jeg kommer til dem og sier "Jeg leste i paragraf ditt og datt i forbrukerkjøpsoven at....."

Skrevet

Det kan være kjekt å ta en aldri så liten titt på forbrukerkjøpsloven før man går i butikken for å klage på et produkt. Har til dags dato aldri opplevd noen butikkansatte som har diskutert med meg når jeg kommer til dem og sier "Jeg leste i paragraf ditt og datt i forbrukerkjøpsoven at....."

Har banket i bordet noen ganger jeg også, og jammen må man stå på krava noen ganger for å få det man har rett på. Ikke alle som har tid eller ork til å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...