amerikafareren Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det finnes mange lykkelige forhold mellom muslimske menn og vestlige kvinner. Faktisk mange flere enn ulykkelige, men det er mye enklere å snakke om det som er stygt og annerledes. Det er en del kulturforskjeller som er viktig å være klar over, men skal du gifte deg med mannen med engang? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1641789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg vil bare si at menn fra Iran ikke er så veldig "muslimske". Vil nesten påstå at de er de mest vestlige av alle muslimer. 90% av befolkningen i Iran støtter ikke styret som er der og lever veldig vestlig.. i skjul. Jeg tror heller ikke at det at noen er muslim er med på å si hvordan du er. Det er bare du som vet hvordan denne mannen er og bare du som avgjør om du skal satse på ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1642388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har barn med en mann fra Iran. Han er såkallt ikke-troende, men bærer hele kulturen med seg likevel. Han ble skikkelig "herskesyk" og "muslimsk" da han ble far, nesten ikke til å kjenne igjen. Vi har aldri bodd sammen, men hadde et forhold som varte noen år. Langt flere problemer enn gleder med ham, desverre! Hadde ikke innledet et forhold til en mann med muslimsk bakgrunn igjen;( Det er jo veldig viktig med felles referanser og forståelse i et forhold, og det blir vrient i slike forhold. Nei, jeg har det hvertfall 1000 ganger bedre med min norske samboer;) Tenk deg godt om du... Det var vel ikke til meg du ville si dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1642789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veldig Skeptisk Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Søsteren min på 23 ble for et halvt år siden sammen med "verdens kjekkeste mann". Joda, kjekk han, og skjønner dt at hun falt for han, for makan til gentleman skal du lete lenge etter blant norske menn. Her snakker vi åpning av dører HELE tiden, han spanderer alltid, fremstår alltid som respektfull, snill og han behandler henne som en gudinne. Resten av familien har jo hatt øyne og ører åpne hele tiden, da fyren er muslimsk (ikke rasistisk, men obs på verdier osv). Gradvis nå merker vi at det kommer noen skår i gleden. Hun har en god kompis som er homofil og han får hun nå ikke lov til å prate om da "det er så ekkelt". Det at hun går på byen med sine venner er heller ikke populært. Høres kanskje ikke krise ut - og det er det heller ikke - men disse små uenighetene har som sagt dukket opp i det siste. Søster er en oppegående dame som står på sitt, og selv om vi gjør vårt beste for å ikke si noe, var det hun selv i går som sa at hun var lei av å bli k ntr sånn... Likestilling er nok ikke like verdsatt der. Man skal ikke samle i bås, men islam er ikke kun en religion, men en livsstil, levemåte som er en del av hele livet til en muslim. Alle verdier, moral, oppdragelse, ja alt, følger med. Troende eller ikke troende. Er han oppdratt som muslim har han nok en god del vaner som de fleste frigjorte, norske kvinner ville ha hatt prob med å infinne seg i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1643265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viser bare hvor lite folk vet Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det ville aldri gått for min del..jeg er ihuga ateist, individualist, selvstendig, vil ikke ha barn og ikke la noen andre forsørge meg. Snakker rett fra levra, og er svært opptatt av kvinners rettigheter i de deler av verden en muslim nødvendigvis kommer fra... Bruker i tillegg mye sminke og vanlige vestlige klær. Og jeg har en sterk mistro til muslimske menn, selv om jeg VET at en hel del av dem ville vært helt ok som *venner*... Hehe. Og du mener at på grunn av det du skriver om deg selv så vil du aldri greie å være sammen med en muslim? Jeg er AKKURAT som deg, unntak av at jeg vil ha barn, og jeg er sammen med en muslim, og det funker fint det =) Det spør VELDIG mye på hvilken land han er ifra, fordi alle er ikke like. Islam er ikke en religion alle setter seg etter, men en livsstil, og alle land er forskjellige og har sin egen "stil". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1645172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viser bare hvor lite folk vet Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ikke så oppmuntrende lesing akkurat. Trist å høre at han viste seg å være en drittsekk. Jeg tviler vel egentlig på om jeg kommer til å involvere meg med ham, og et seriøst forhold ser jeg ikke for meg. Jeg har en liten datter (som han aldri har sett), men han hadde merkelig nok ikke noe imot at jeg er alenemor. Hadde nesten ventet at han skulle synes det var en uting. Husker han snakket om at han ville jeg skulle være moren til hans barn også. Sukk. Hvorfor er det så vanskelig med alle hersens religioner og kulturer?! Enig med Sofline. Men nå har jeg lest alle innlegge her, og det virker som mange er "dømmende". Jeg kjenner MANGE muslimer fra eks-jugoslavia og de er ikke slik de blir beskrevet her. Jeg er sammen med en også, og han er ikke slik i det blir beskrevet her, så det finner unntakk. Bli kjent med han, hør hans meninger, evnt. flytt og bo sammen med han mange år før du gifter deg, det er da du ser hvordan han er =) Ikke døm noen etter kulturen, før du i det hele tatt vet hvordan han er. Men er enig i at det ikke alltid er så lurt å blande kulturer. Egentlig best å holde seg til egen kultur =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1645191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaime Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hehe. Og du mener at på grunn av det du skriver om deg selv så vil du aldri greie å være sammen med en muslim? Jeg er AKKURAT som deg, unntak av at jeg vil ha barn, og jeg er sammen med en muslim, og det funker fint det =) Det spør VELDIG mye på hvilken land han er ifra, fordi alle er ikke like. Islam er ikke en religion alle setter seg etter, men en livsstil, og alle land er forskjellige og har sin egen "stil". Klart det finnes unntak. Men kulturkræsj er jo unektelig veldig vanlig i slike situasjoner. Må understreke at det er kulturen(e) rundt Islam mer enn islam som er problemet slik jeg ser det...men hvorfor det er slik, blir litt langt å komme inn på her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1645688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hehe. Og du mener at på grunn av det du skriver om deg selv så vil du aldri greie å være sammen med en muslim? Jeg er AKKURAT som deg, unntak av at jeg vil ha barn, og jeg er sammen med en muslim, og det funker fint det =) Det spør VELDIG mye på hvilken land han er ifra, fordi alle er ikke like. Islam er ikke en religion alle setter seg etter, men en livsstil, og alle land er forskjellige og har sin egen "stil". Kulturforskjeller er det uansett hvilket land (eller landsdel) kjæresten kommer fra. Jeg er sammen med en danske og merker også kulturforskjeller her. Men de er selvsagt ikke uoverkommelige... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1645724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amerikafareren Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Tenk deg nå godt om før du gir slipp på kjærligheten,,,,,,,,,,,,,,,,,,, du får mange råd med og mot,men................. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1645743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En norsk-pakistansk muslim som håper at folk tror meg Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg vil bare si at menn fra Iran ikke er så veldig "muslimske". Vil nesten påstå at de er de mest vestlige av alle muslimer. 90% av befolkningen i Iran støtter ikke styret som er der og lever veldig vestlig.. i skjul. Jeg tror heller ikke at det at noen er muslim er med på å si hvordan du er. Det er bare du som vet hvordan denne mannen er og bare du som avgjør om du skal satse på ham. Hei Jeg er selv en muslim men så integrert at jeg klarer å skjønne ditt problem. Jeg skal være ærlig og si ting slik de er fra min synsvinkel. Du sier at du er forelsket i en muslim. I og for seg er det ikke noe galt. Det finnes mange liberale muslimer. Jeg er selv sammen med en norsk jente og det funker ok. For min egen del drikker jeg og er mest sammen med norske venner. Jeg spiser ikke svin men alt annet. Med det mener jeg pålegg og slikt fra blant annet Gilde. Hjemme hos meg gjør de ikke det men det gjør jeg. Mye av dette + masse annet gjør at jeg klarer meg strålende. Det er ikke at jeg fornekter at jeg har muslimsk bakgrunn men bestemmer over mitt liv selv. I mitt forhold med henne har det iblant dukket opp tanker om at "kan jeg akseptere det". For eks at dama danser med andre gutter eller har guttevenner til overnatting. Det er ikke alltid lett men lærer seg dette og klarer å akseptere det over tid. Jeg har gjort det på mange ting. Du bør være ærlig mot han og si at slik vil du leve for det er deg. Verken du eller han kan tvinge den andre til å leve slik dere vil. Det blir veldig feil. Men dere må møtes på halvveien. Om du er med venninner ute på byen så er det din rett.Om han er sammen med sine venner så er det hans rett. Du bør ha en åpen kommunikasjon med han om det. Jeg råder deg til å ikke høre for mye på de som mener at alle muslimer er like. Men det jeg kan garantere er at det vil oppstå problemer om hvorvidt du får treffe andre guttevenner. Der må du være klar og si fra at det er slik du vil ha det. Dette krever mot men er nødvendig. Håper det ordner seg for deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1646203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøffnøff Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei Jeg er selv en muslim men så integrert at jeg klarer å skjønne ditt problem. Jeg skal være ærlig og si ting slik de er fra min synsvinkel. Du sier at du er forelsket i en muslim. I og for seg er det ikke noe galt. Det finnes mange liberale muslimer. Jeg er selv sammen med en norsk jente og det funker ok. For min egen del drikker jeg og er mest sammen med norske venner. Jeg spiser ikke svin men alt annet. Med det mener jeg pålegg og slikt fra blant annet Gilde. Hjemme hos meg gjør de ikke det men det gjør jeg. Mye av dette + masse annet gjør at jeg klarer meg strålende. Det er ikke at jeg fornekter at jeg har muslimsk bakgrunn men bestemmer over mitt liv selv. I mitt forhold med henne har det iblant dukket opp tanker om at "kan jeg akseptere det". For eks at dama danser med andre gutter eller har guttevenner til overnatting. Det er ikke alltid lett men lærer seg dette og klarer å akseptere det over tid. Jeg har gjort det på mange ting. Du bør være ærlig mot han og si at slik vil du leve for det er deg. Verken du eller han kan tvinge den andre til å leve slik dere vil. Det blir veldig feil. Men dere må møtes på halvveien. Om du er med venninner ute på byen så er det din rett.Om han er sammen med sine venner så er det hans rett. Du bør ha en åpen kommunikasjon med han om det. Jeg råder deg til å ikke høre for mye på de som mener at alle muslimer er like. Men det jeg kan garantere er at det vil oppstå problemer om hvorvidt du får treffe andre guttevenner. Der må du være klar og si fra at det er slik du vil ha det. Dette krever mot men er nødvendig. Håper det ordner seg for deg :-) jo, men du: det at du ikke synes det er kjempekult at dama di danser med andre gutter eller har gutter til overnatting(hva er egentlig det..??) har jo ikke noe med ditt forhold til islam å gjøre..? det er det jo ingen som liker. sier ikke nødvendigvis at det er feil eller rett, men... de som er oppvokst i norge m muslimsk bakgrunn har blitt lært opp til "70-talls islam"- tilogmed iran har jo en mer moderne islam enn i norge. eks: en norsk gutt og en norsk/pakistansk jente ville være kjærester/gifte seg. familien inkludert søsknene klikka fullstendig- dette hadde aldri skjedd før i deres miljø, og de argumenterte med koranen. men i koranen står det at kristne&muslimer kan gifte seg da de springer ut fra samme gud. det endte forøvrig med to bryllup, alle var happy og plutselig ser jeg brødrene hennes leie hender offentlig med norske jenter. sånn kan det gå så: mange handler tilsynelatende utfra religion, men i bunn og grunn har det meste med personlige verdier å gjøre. en peron som ligger med hele byen gjør det uansett, og en psykopat er like mye psykopat uansett kjønn og bakgrunn. så når du blir sjalu fordi dama di har gutter til ovenatting er det fordi du er litt småsjalu(naturlig nok)- og ikke fordi du er muslim. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøffnøff Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 kjenner masse norske gutter som synes det blir litt tåpelig med store utringinger. men hva er egentlig spørsmålet ditt? om alle muslimske gutter er potensielt gale og voldelige? noen er jo det. akkurat som danske, amerikanske, tyske eller norske gutter og jenter kan være det. har hørt flere skrekkhistorier om muslimske menn som har vært skikkelig skumle etter noen år i forholdet, men så vet jeg også om norske menn som banker livet ut av konene&barna sine. sånn er det bare! men prat med ham om det, spør ham om hvilke verdier han har, hvordan han ser på barneoppdragelse og alt annet du føler kan være en bekymring. sånne ting ville du sikkert spurt hvemsomhelst andre om og. er han konservativ muslim så vil jeg si du får et problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktoria peppe Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hvis han har stor nese er det bare å slå til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare i silongsen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Dessverre må jeg vel nesten si, så vil jeg fraråde deg det. Ei jeg gikk på skolen sammen med i sin tid ble sammen med en muslimsk fyr fra eks-Jugoslavia. Han var husets herre, herjet og styrte... :-( Men på kjøkkenet er det kvinnen som regjerer, og av varme gryter serverer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laila21365380916 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 jeg har vært gift med en muslim i 22 år,og det har ikke bare vært lett.Det er ting som jeg synes er vanskelig den dag idag.Hvis du er invitert bort for å spise,og det er gris på bordet bl.a.skinke o.l.Det er jo ikke alle som tenker over at han er muslim,og når vi sier nei takk vi spiser ikke gris.Du må jo også kle deg tekkelig ,og en annen ting som er veldig viktig at du forstår den samme humoren.Det tok lang tid før han lærte det.Det er så masse småting som er veldig viktig i hverdagen,men vi har hatt det bra sammen i disse årene,respekterer hverandres syn,men vi har ikke barn sammen,og det er jeg faktisk glad for.Da hadde nok mye vært anderledes,men uansett når vi har hatt våre skikkelige krangler han har aldri slått meg.Temperementet er jo der,og han kan jo ha sagt(du trenger juling)men jeg bestemte meg for en ting ikke vise at jeg redd.Har bestandig sett ham rett inn i øynene og sagt bare slå.Dette er jo mange år siden nå, di første årene er vanskligst.I dag har vi det bra bor på landet og har hund,høner og ender.o.s.v 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mussenese Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 jeg har vært gift med en muslim i 22 år,og det har ikke bare vært lett.Det er ting som jeg synes er vanskelig den dag idag.Hvis du er invitert bort for å spise,og det er gris på bordet bl.a.skinke o.l.Det er jo ikke alle som tenker over at han er muslim,og når vi sier nei takk vi spiser ikke gris.Du må jo også kle deg tekkelig ,og en annen ting som er veldig viktig at du forstår den samme humoren.Det tok lang tid før han lærte det.Det er så masse småting som er veldig viktig i hverdagen,men vi har hatt det bra sammen i disse årene,respekterer hverandres syn,men vi har ikke barn sammen,og det er jeg faktisk glad for.Da hadde nok mye vært anderledes,men uansett når vi har hatt våre skikkelige krangler han har aldri slått meg.Temperementet er jo der,og han kan jo ha sagt(du trenger juling)men jeg bestemte meg for en ting ikke vise at jeg redd.Har bestandig sett ham rett inn i øynene og sagt bare slå.Dette er jo mange år siden nå, di første årene er vanskligst.I dag har vi det bra bor på landet og har hund,høner og ender.o.s.v Gi han en planke over nesa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 jeg har vært gift med en muslim i 22 år,og det har ikke bare vært lett.Det er ting som jeg synes er vanskelig den dag idag.Hvis du er invitert bort for å spise,og det er gris på bordet bl.a.skinke o.l.Det er jo ikke alle som tenker over at han er muslim,og når vi sier nei takk vi spiser ikke gris.Du må jo også kle deg tekkelig ,og en annen ting som er veldig viktig at du forstår den samme humoren.Det tok lang tid før han lærte det.Det er så masse småting som er veldig viktig i hverdagen,men vi har hatt det bra sammen i disse årene,respekterer hverandres syn,men vi har ikke barn sammen,og det er jeg faktisk glad for.Da hadde nok mye vært anderledes,men uansett når vi har hatt våre skikkelige krangler han har aldri slått meg.Temperementet er jo der,og han kan jo ha sagt(du trenger juling)men jeg bestemte meg for en ting ikke vise at jeg redd.Har bestandig sett ham rett inn i øynene og sagt bare slå.Dette er jo mange år siden nå, di første årene er vanskligst.I dag har vi det bra bor på landet og har hund,høner og ender.o.s.v Muslimer har ikke hunder. Den eneste hunden som ikke er uren er salukien. Griser, aper og hunder er urene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teskjekjerringa Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Muslimer har ikke hunder. Den eneste hunden som ikke er uren er salukien. Griser, aper og hunder er urene. haha, den var morsom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 haha, den var morsom. Mulig, men slik er det. Jeg snakker om folk på steppene i Nordafrika. En urbanisert muslim i USA er noe annet. Tolkninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miriam1 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ikke så oppmuntrende lesing akkurat. Trist å høre at han viste seg å være en drittsekk. Jeg tviler vel egentlig på om jeg kommer til å involvere meg med ham, og et seriøst forhold ser jeg ikke for meg. Jeg har en liten datter (som han aldri har sett), men han hadde merkelig nok ikke noe imot at jeg er alenemor. Hadde nesten ventet at han skulle synes det var en uting. Husker han snakket om at han ville jeg skulle være moren til hans barn også. Sukk. Hvorfor er det så vanskelig med alle hersens religioner og kulturer?! Er alle muslimske innvandrermenn herskesyk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220530-jeg-er-forelsket-i-en-muslim/page/2/#findComment-1648761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.