Gå til innhold

overtramp av veiledern

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilende student
Skrevet

huff, i dag ble jeg satt helt ut av veilederen min. Han prøvde å kysse meg?!!!

Hvordan i huleste han kunne tro at han kunne gjøre slikt aner jeg ikke. Har aldri gitt han noen som helst ide om at jeg ville slikt. Fyren er halvt pensjonert og jeg i midten av tyveårene.

Han beklaget seg fryktelig og virket flau, men hva hjelper det meg? Ble satt helt ut. Og problemet er jo at han har vært veldig flink veileder, og jeg vet egentlig ikke om noen som han kan byttes ut mot.

Vi ble enige om å ikke nevne "flausen" hans og ikke prate mer om det. Kanskje det kan la seg gjøre.

Men det provoserer meg så fryktelig. Jeg sliter med å bli tatt alvårlig til tider, og her undergraver han meg og min intelligens fryktelig føler jeg. Et skikkelig overtramp som absolutt ikke skulle ha skjedd.

Er det flere som har opplevd lignende, og eller har noen og meddele?

Skrevet

Nei, jeg har heldigvis ikke opplevd noe liknende.

Da jeg var hovedfagsstudent fikk både jeg og veileder en liste med "etiske retningslinjer" vi måtte skrive under på, og seksuell trakassering var nevnt.

Hvis du ønsker å snakke med noen om dette, finnes det sikkert studentutvalg eller liknende du kan ta det opp med. Det er ikke enkelt å opprettholde en seriøs diskusjon etter dette, men hvis dette kommer fram er det han som får problemer, og ikke du.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Han er vel ensom og du er sikkert veldig pen. Noen ganger så prøver man seg på drømmene sine..

Det var vel ikke riktig, men kansje han kan tilgis.

Skrevet

Nei, jeg har heldigvis ikke opplevd noe liknende.

Da jeg var hovedfagsstudent fikk både jeg og veileder en liste med "etiske retningslinjer" vi måtte skrive under på, og seksuell trakassering var nevnt.

Hvis du ønsker å snakke med noen om dette, finnes det sikkert studentutvalg eller liknende du kan ta det opp med. Det er ikke enkelt å opprettholde en seriøs diskusjon etter dette, men hvis dette kommer fram er det han som får problemer, og ikke du.

Takk. Jeg vet det er han som får problemer.

Eneste mitt problem er at om jeg bytter han ut, som jeg kan, er det ingen som er naturlige valg innen emnet mitt. Det er nokså spesielt og sært til hvem som helst kan hoppe inn og veilede meg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Enig med deg. Det der skulle absolutt ikke ha skjedd.

Du er hans student- og han skal forholde seg proft til deg.

Bra at han ble flau! Det var da et godt tegn! Det hadde vært 10x verre om han kalte deg prippen og vanskelig- og ville gjøre livet surt for deg...

At han er flau er jo med på å vise at han skjemmes og forstår at han har tråkket i salaten.- og gjort noe skikkelig feil

Mennesker feiler. Kanskje var dette en tilfeldig feil akkurat idag? Ba han om unnskyldning? i så fall synes jeg du skal gi han en sjanse til. Det er mennesklig å feile- selv om vi helst ikke vil at det skal skje...

Men igjen- slike ting skal ikke skje. Du skal ikke måtte være redd for kyssing etc. Men slik du beskriver det så har han skjønt at han har driti seg ut. Hvilket er bra.

Gi han EN sjanse til- siden han er god veileder etc. FOrsøker han igjen- så må du ta affære. For han har ingen rett til å røre deg på den måten.

Skrevet

Han er vel ensom og du er sikkert veldig pen. Noen ganger så prøver man seg på drømmene sine..

Det var vel ikke riktig, men kansje han kan tilgis.

Du har nok rett i det. Jeg vil prøve og gjøre det beste ut av det, men ble bare helt satt ut i dag jeg.

Jeg går ikke rundt å tror jeg er så veldig pen, men jeg har forstått det slik at jeg generelt er et vinnende vesen, og mange faller for mitt positive og pågangshumør. Men hva tenkte en 60åring?? At vi liksom skulle ha et hemmelig forhold?

Han vet jeg er lykkelig samboer og han påstår han er lykkelig gift?

Må komme meg over sjokket.

Skrevet

Enig med deg. Det der skulle absolutt ikke ha skjedd.

Du er hans student- og han skal forholde seg proft til deg.

Bra at han ble flau! Det var da et godt tegn! Det hadde vært 10x verre om han kalte deg prippen og vanskelig- og ville gjøre livet surt for deg...

At han er flau er jo med på å vise at han skjemmes og forstår at han har tråkket i salaten.- og gjort noe skikkelig feil

Mennesker feiler. Kanskje var dette en tilfeldig feil akkurat idag? Ba han om unnskyldning? i så fall synes jeg du skal gi han en sjanse til. Det er mennesklig å feile- selv om vi helst ikke vil at det skal skje...

Men igjen- slike ting skal ikke skje. Du skal ikke måtte være redd for kyssing etc. Men slik du beskriver det så har han skjønt at han har driti seg ut. Hvilket er bra.

Gi han EN sjanse til- siden han er god veileder etc. FOrsøker han igjen- så må du ta affære. For han har ingen rett til å røre deg på den måten.

takk for støtta og godt råd. skal følge det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...