Gå til innhold

Er så vid etter fødsel:( knipeøvelser eller?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gøy

Det er nesten 4 år siden jeg fødte, men har først nå tenkt at jeg må ta tak i det faktum at jeg ikke har den samme kontrollen over muskulaturen som før:(

Jeg føler meg vid, og når jeg prøver å knipe, er det som om det ikke er muskultatur der engang:(

Er det virkelig slik at man kan bli stram og sterk der nede bare man trener godt nok?

* Er det naturlig at man ikke kjenner så mye i begynnelsen?

* Hvor lenge bør jeg knipe før jeg kan kjenne forskjell?

* Og hvilke alternativer har man, om øvelsene ikke gir resultater?:(:(

Fortsetter under...

Gjest ikke gøy

Hei, jeg fikk fine svar på dette bare noen tråder lenger bak - "Vaginalplastikk".

Vi er i samme båt vi da - Lykke til!!!

OJ! så flott å lese, jeg hadde aldri trodd at det var en så "enkel" sak å gjøre noe med!

Bare tanken på at jeg kan ta et så enkelt inngrep:D

Det beste er vel om jeg tar kontakt med gynekologen min og evnt en henvisning derfra?

Har du vurdert inngrepet?

Jeg må innrømme at dette er noe jeg fikk veldig lyst til.. det er ikke så gøy å føle dette allerede i en alder av 28:(

Gjest Frustrert 65 mod

OJ! så flott å lese, jeg hadde aldri trodd at det var en så "enkel" sak å gjøre noe med!

Bare tanken på at jeg kan ta et så enkelt inngrep:D

Det beste er vel om jeg tar kontakt med gynekologen min og evnt en henvisning derfra?

Har du vurdert inngrepet?

Jeg må innrømme at dette er noe jeg fikk veldig lyst til.. det er ikke så gøy å føle dette allerede i en alder av 28:(

Ja, jeg har vurdert det ja - Jeg spør om henvisning, så får gynekolonen avgjøre om det er aktuellt i mitt tilfelle. Nei det føles ikke greit å være vid. Det går både på nytelse, og på selvfølelse.

Uansett om man tar inngrepet eller ikke, så tror jeg at knipingen må til, men det er jo hundre ganger mer motiverende når man føler seg bra.

Gjest ikke gøy

Ja, jeg har vurdert det ja - Jeg spør om henvisning, så får gynekolonen avgjøre om det er aktuellt i mitt tilfelle. Nei det føles ikke greit å være vid. Det går både på nytelse, og på selvfølelse.

Uansett om man tar inngrepet eller ikke, så tror jeg at knipingen må til, men det er jo hundre ganger mer motiverende når man føler seg bra.

Jeg har allerde bedt om henvisning til min gynekolog jeg da..

Nå vil jeg ta tak i det istedet for å la det skure og gå noe mer.

Det eneste er at jeg kjenner meg usikker i forhold til hvordan jeg skal legge det frem for gynekologen min:/

Jeg føler bl.annet selv at noe har "falt ned" mot åpningen itillegg til at det er så vidt og dårlig muskulatur.

Jeg er rett og slett redd hun bare kommer til å avfeie det med at "sånn er det bare etter en fødsel" og ikke ville hjelpe meg med det:(

Gjest Frustrert 65 mod

Jeg har allerde bedt om henvisning til min gynekolog jeg da..

Nå vil jeg ta tak i det istedet for å la det skure og gå noe mer.

Det eneste er at jeg kjenner meg usikker i forhold til hvordan jeg skal legge det frem for gynekologen min:/

Jeg føler bl.annet selv at noe har "falt ned" mot åpningen itillegg til at det er så vidt og dårlig muskulatur.

Jeg er rett og slett redd hun bare kommer til å avfeie det med at "sånn er det bare etter en fødsel" og ikke ville hjelpe meg med det:(

Da må du bare si til henne at du vet om at det finnes muligheter som kan hjelpe deg, og at du mener dette er det rette for deg - du må ikke la deg avfeie.

Lykke til!!!

Annonse

Gjest prust

Min første fødsel (for syv år siden) endte i vakuum (de prøvde tang først), og det var ganske voldsomt. Revnet mye, men heldigvis ikke totalruptur. Noen måneder etter fødselen merket jeg at skjedeveggen av og til gav etter bakover, slik det liksom ble et brokk bak mot tykktarmen/endetarmen.

Legen min sa at når jeg var feridg med å få barn, kunne dette opereres. Jeg har nå (etter å ha fått tre barn) vært til gynekolog, og hun sa at muskelen i bakre skjedevegg trolig ble slitt over ved den første fødselen. I mai skal jeg opereres, og de skal da finne de to delene av denne muskelen og sy dem sammen igjen. Dette vil føre til en trangere skjede og ikke problemer med avføringen (noe jeg har av og til nå).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...