Gå til innhold

Steking av kjøttdeig i disse E-coli-tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familiens favorittpizza settes i ovnen uten at kjøttdeigen er stekt på forhånd. Blir kjøttdeigen godt nok stekt når den ligger oppå pizzaen i ovnen på 225 grader i en halvtime?

Skrevet

Jeg tror sikkert kjøttdeigen blir gjennomstekt etter en halvtime i ovnen. Det er vel ikke så tjukke lag med kjøttdeig regner jeg med?

Men hvorfor steker dere ikke kjøttdeigen først?

*nysgjerrig*

Skrevet

Jeg tror sikkert kjøttdeigen blir gjennomstekt etter en halvtime i ovnen. Det er vel ikke så tjukke lag med kjøttdeig regner jeg med?

Men hvorfor steker dere ikke kjøttdeigen først?

*nysgjerrig*

Okei, da tror jeg vi vurderer det som trygt!

Pizzafyllet blir saftigere når vi ikke forsteker kjøttdeigen. Vi pleier å lage en blanding av tomatpure, hakka tomat, hvitløk, oregano og basilikum. Dette smører vi på pizzabunnen før vi legger over rå kjøttdeig. Oppå kjøttdeigen legger vi rå løk og masse ost (helst mozarella). Du burde prøve - det blir kjempegodt!!

Skrevet

Okei, da tror jeg vi vurderer det som trygt!

Pizzafyllet blir saftigere når vi ikke forsteker kjøttdeigen. Vi pleier å lage en blanding av tomatpure, hakka tomat, hvitløk, oregano og basilikum. Dette smører vi på pizzabunnen før vi legger over rå kjøttdeig. Oppå kjøttdeigen legger vi rå løk og masse ost (helst mozarella). Du burde prøve - det blir kjempegodt!!

Men blir ikke bunnen kremert og mozarellaen brun når pizzaen stekes en halvtime på 225 grader?

Skrevet

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men generelt skal kjøttdeig stekes godt. Det er et risikoprodukt i forhold til E-coli.

Gjest togli
Skrevet

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men generelt skal kjøttdeig stekes godt. Det er et risikoprodukt i forhold til E-coli.

Ja, det er derfor jeg blir litt betenkt over vår måte å fikse pizzafyll på... Kjøttdeigen ser jo helt stekt ut, men helt sikker kan man nok ikke være :-/

Gjest togli
Skrevet

Men blir ikke bunnen kremert og mozarellaen brun når pizzaen stekes en halvtime på 225 grader?

Eh, det er mannen i huset som steker pizzaen. Jeg trodde det var 225 grader han stekte den på, men godt mulig jeg er helt på jordet...

Skrevet

Eh, det er mannen i huset som steker pizzaen. Jeg trodde det var 225 grader han stekte den på, men godt mulig jeg er helt på jordet...

Temperaturen er riktig, men en halvtime høres mye ut. Holder det ikke med 10-15 minutter?

Gjest togli
Skrevet

Temperaturen er riktig, men en halvtime høres mye ut. Holder det ikke med 10-15 minutter?

Mannen min sover, så jeg får ikke spurt han *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...