Gå til innhold

Erfaring med kyssesyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15-åringen min har nå vært syk i 14 dager. Begynte med høy feber, vondt i hele kroppen og veldig hovne kjertler. Feberen forsvant etter 4 dager men hun er fortsatt veldig slapp, er kvalm og har smerter helt øverst i magen.Hun har nesten ikke spist på 14 dager.

Var hos legen i dag og hun trodde muligens det kunne være kyssesyke. Hurtigtesten ga ikke utslag,men det ble også tatt blodprøver som skal sendes inn. Disse får vi ikke svar på før om 14 dager.

Er det vanlig at det følger kvalme, oppkast og magesmerter med kyssesyke? Hvor lenge kan et slikt virus sitte i kroppen?

Datteren min er vanligvis ei aktiv jente som trener 5 dager pr. uke. Nå ligger hun på sofaen og orker ingenting så det er helt tydelig at hun er syk.

Gjest Siddisen
Skrevet

Ja, det er vanlig med kvalme og oppkast hvis leveren blir angrepet av viruset. Datteren min på 14 tok av ca. 10 kg. Hun var tynn fra før, så hun virket veldig syk. Ble gul i huden og på det hvite i øynene. Treningsforbud til leververdiene var normale, og det tok ca. 3 mndr hos henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...