Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge ant eimen av noe litt ubestemmelig i eller i nærheten av garderobeskapet i gangen. Det kunne minne om råtten appelsin eller mandarin. Har kikket mellom votter og luer mange ganger, men ikke tatt noen fullstendig utrensking av skapet...før i kveld...

Denne lukten har vært der i mange uker, noen ganger svak og noen ganger sterk, som regel har jeg kjent den når jeg skulle finne tøy til ungene.

Vel - jeg tok ut alle skuffene, ryddet, parret votter og sokker, tok bort capser som lå der fra i sommer (det var vel på tide nå?), osv. Ingen kilde til vond lukt funnet i skuffene.

Så tok jeg hylle over begge skapene. Vogntepper, flere capser, paraplyer osv... Ingen råtten frukt.

Til slutt øverste hylle. Sykkelhjelmer, noen bøker, en rød pose.....

...en rød pose? Hva er inni den tro?

Jeg rører på den - lukta blir sterkere - jeg tar den ned....

....Og der var den posen vi hadde i bilen da vi skulle hjem fra juleferie! Tre bøker (deriblant en flott ny julepresang til eldstemann, kunne ikke skjønne hvor den var blitt av + en bibliotekbok, lurte også på hvor den var), et par votter jeg har lett etter og skjent på guttungen for at han hadde somlet dem bort på skolen, et par sokker, en sammenklistert pose med kjeks og godterier -

...OG 3 råtne mandariner :-(

Æsj! sier jeg... Æsj!

Skulle selvfølgelig ha lett etter opphavet til lukta før - men orket ikke, for jeg visste jo at det måtte være noe ekkelt.

Håper lukta forsvinner fra bøkene...

Lillemus - tror du biblioteket godtar retur av ei bok som lukter råtten mandarin? Bare et svakt grønnskjær i kanten....

Skrevet

Føler med deg, har opplevd det samme en gang.

Råtne mandariner er noe herk, stanken setter seg i hele huset, rart du ikke har kjent det ellers i huset...

Skrevet

Føler med deg, har opplevd det samme en gang.

Råtne mandariner er noe herk, stanken setter seg i hele huset, rart du ikke har kjent det ellers i huset...

Nei, det har bare vært i gangen, når vi har åpnet skapdøra. Tror du lukta forsvinner fra bøkene?

Skrevet

Nei, det har bare vært i gangen, når vi har åpnet skapdøra. Tror du lukta forsvinner fra bøkene?

Tror du skal satse på en liten pengegave til biblioteket isteden... ;-)

Skrevet

Nei, den lukta forsvinner nok ikke! Jeg tror bøkene dine er tapt, om ikke noen her har et superkjerringråd som jeg aldri har hørt om. ;o)

Skrevet

Lukten forsvinner nok ikke. Her hadde minstemann puttet tre mandariner inni en bamse (glidelås på ryggen av bamsen). Fant det ut etter flere uker. Luktet som fy. Vasket bamsen, men lukten gikk ikke vekk.

Skrevet

Tror du skal satse på en liten pengegave til biblioteket isteden... ;-)

Det er bare ei lita fillebok, sånn lettlest blekke på 10-12 sider.... Den er laminert, så utapå tror jeg lukta forsvinner, men det kom litt på kanten også...

Fy for en gørre jeg tørket av den boka der :-(

Men den flotte boka han fikk til jul av mormor da? Den hadde ikke direkte nærkontakt med mandarinnen, bare litt grønt støv på den + lukt....???

Skrevet

Lukten forsvinner nok ikke. Her hadde minstemann puttet tre mandariner inni en bamse (glidelås på ryggen av bamsen). Fant det ut etter flere uker. Luktet som fy. Vasket bamsen, men lukten gikk ikke vekk.

Kom på en liten artig ting jeg gjorde da jeg gikk i barnehagen:

Siste dag før sommeren puttet jeg appelsinskall oppi matboksen, satte på lokket og gjemte matboksen i kjelleren. Der lå den hele sommeren....

Husker en annen gang - da la jeg og en kamerat noen sopp under dørmatta (sånn kokosmatte?) - vi bodde i blokk...

Artig? *s*

Skrevet

Det er bare ei lita fillebok, sånn lettlest blekke på 10-12 sider.... Den er laminert, så utapå tror jeg lukta forsvinner, men det kom litt på kanten også...

Men den flotte boka han fikk til jul av mormor da? Den hadde ikke direkte nærkontakt med mandarinnen, bare litt grønt støv på den + lukt....???

Du får vaske så godt du kan, og så legge den til lufting på loftet, i kjelleren, i garasjen - eller et-eller-annet sted dere slipper å kjenne lukten av den inntil den forhåpentligvis kan bli noenlunde OK...

Skrevet

Boka høres dessverre ødelagt ut og må nok erstattes ja. SÅnn er det bare.

Skrevet

Hvis det var ei lita pekebok får du sikkert kjøpe ei ny og slipper billigere unna det. :o) Hvis boka ikke finnes i handelen får du kanskje kjøpe en annen lignende bok, sånn gjør vi det i alle fall. Så slipper folk å punge ut med 300,- på ei lita pekebok som koster 70,- i butikken.

Gjest prust
Skrevet

Hvis det var ei lita pekebok får du sikkert kjøpe ei ny og slipper billigere unna det. :o) Hvis boka ikke finnes i handelen får du kanskje kjøpe en annen lignende bok, sånn gjør vi det i alle fall. Så slipper folk å punge ut med 300,- på ei lita pekebok som koster 70,- i butikken.

Høres bra ut. Får tusle til bibilioteket i morgen,,,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...