Gå til innhold

Kjære NHD- må man til psykolog for alt?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig endel panikkangst anfall for cirka 2 år siden. Gikk til en lege som behandlet meg som et psykisk nervevrak og ville bare skrive ut "lykkepiller". Bestemte meg da for å klare dette på egen hånd ved hjelp av en god samboer, familie og venninner.

For 2 år siden var det ABSOLUTT ikke aktuelt å gå i en matbutikk engang eller på kafe. Men ved hjelp av bitte små mål, kan jeg i dag handle i en matbutikk når min samboer står på utsiden (slik at jeg kan ringe han om nødvendig). Mitt neste mål er å gå å handle helt alene - om så bare en melkepakke.

Min eksamen får jeg nå i påska når vi skal ha dåp for vår førstefødte. Gruer meg noe sinnsykt til å stå oppe ved alteret. MEN DETTE SKAL GÅ BRA!

Jeg føler jeg blir sterkere og sterkere dag for dag og blir også skikkelig stolt over meg selv når jeg klarer noe nytt - og spesielt og når jeg vet at dette klarer jeg uten hjelp av psykolog og piller. Men gud hvor mange nedturer og tårer det har vært og.

Hva syns du om "min" behandlingsform? Syns du jeg er naiv??

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes ditt opplegg er flott.

De fleste har ikke din evne til å bruke så mye krefter og ta på seg så mye ubehag for å nå målet. Dessuten har du kanksje en "greiere" partner enn de fleste?

Jeg ønsker deg lykke til. Dette opplegget er fint for deg, men jeg kan ikke anbefale det til de fleste andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...