Gå til innhold

Er redd nå

Gjest frykter det verste nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ikke jeg blir sagt opp:(

var på møte med de to sjefene mine i går.

saken er den at jeg er langtidsykemeldt fra et vikariat. Den personen som innehadde den faste stillingen sa den opp, slik at mitt vikariat ble sagt opp. Det var det møtet gikk ut på. Oppsigelsestiden min var t.o.m 31.3.03. Jeg sa at jeg ville si opp med en gang. Sjefene mine sa at jeg skulle skrive en mail, men jeg fikk ikke gjort det før nå. Vet det var dumt av meg, og nå er jeg redd jeg får svi for det.....ved å få sparken. Fordi jeg teoretisk sett er ventet på jobb i morgen, selv om de VET at jeg IKKE kommer. Der er en vikar som kommer. Tenk om de kommer de til å reagere ved å gi meg sparken, noe de advarte meg mot.

Hva tror dere??

Gjest M.Angelica
Skrevet

Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener. Du hadde en oppsigelsetid som gikk ut i 2003, men du skrev mail nå?

En mail om at du vil si opp noe du egentlig ikke vil?

Skrevet

Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener. Du hadde en oppsigelsetid som gikk ut i 2003, men du skrev mail nå?

En mail om at du vil si opp noe du egentlig ikke vil?

Jeg var på møte med sjefene i går hvor de foreslo oppsigelsestid 31.03.06, men jeg vil si opp umiddelbart, og da sa de at jeg måtte skrive mail i går, men jeg vet ikke hva som har skjedd med meg og skrev mail i natt, kl 0200 om at jeg sier opp. Derfor, jeg er teoretisk sett ventet på jobb kl 0730 på jobb i dag.

og de kan teoretisk sett gi meg sparken.

Og hvis de vil være slemme så kan de det.

Skrevet

Jeg var på møte med sjefene i går hvor de foreslo oppsigelsestid 31.03.06, men jeg vil si opp umiddelbart, og da sa de at jeg måtte skrive mail i går, men jeg vet ikke hva som har skjedd med meg og skrev mail i natt, kl 0200 om at jeg sier opp. Derfor, jeg er teoretisk sett ventet på jobb kl 0730 på jobb i dag.

Men jeg gav muntlig beskjed om at jeg IKKE kommer på jobb. og de HAR vikar.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Aha, nå skjønte jeg hva du mente :)

Hmm..jeg vet ikke hvordan de vil reagere. Kommer kanskje litt an på hvilke personer de er og hvor streng bedriften er på sånt.

Skrevet

Aha, nå skjønte jeg hva du mente :)

Hmm..jeg vet ikke hvordan de vil reagere. Kommer kanskje litt an på hvilke personer de er og hvor streng bedriften er på sånt.

De har høvlet meg ned før for mindre ting for å si det sånn, derfor jeg ble sykemeldt. Det ble faktisk tatt opp i møtet av sjefen min det, men jeg benektet det for å slippe noe bry...

Gjest M.Angelica
Skrevet

De har høvlet meg ned før for mindre ting for å si det sånn, derfor jeg ble sykemeldt. Det ble faktisk tatt opp i møtet av sjefen min det, men jeg benektet det for å slippe noe bry...

Da kan det jo være. Men siden de har vikar så kan det jo og hende at det går fint.

Lykke til iallefall. Høres ikke bra ut det her..

Skrevet

Da kan det jo være. Men siden de har vikar så kan det jo og hende at det går fint.

Lykke til iallefall. Høres ikke bra ut det her..

Derfor jeg er redd i natt ja. Og jeg er redd dem ikke har så mange hemninger for å sparke meg for å si det sånn. Tror faktisk at dem er glad for at det byr seg en anlendning..og dumme meg da..huffameg:(

jaja..jeg hadde faktisk ikke tenkt å ha det på CV´n anway, iogmed at det varte bare i et par uker og at dette var noe jeg var overkvalifisert for.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Derfor jeg er redd i natt ja. Og jeg er redd dem ikke har så mange hemninger for å sparke meg for å si det sånn. Tror faktisk at dem er glad for at det byr seg en anlendning..og dumme meg da..huffameg:(

jaja..jeg hadde faktisk ikke tenkt å ha det på CV´n anway, iogmed at det varte bare i et par uker og at dette var noe jeg var overkvalifisert for.

Jeg skjønner :(

Har selv vært i en sånn "dum"-jobbsituasjon. Ikke noe gøy!

Hvis det er til hjelp så kan du jo trøste deg med at du uansett er ferdig med den plassen der! Og at du mest sannsynlig ikke trenger å gå dit igjen noen gang!

*Sender en klem*

Gjest mallet
Skrevet

I forhold til arbeidsledighetstrygd så lønner det seg IKKE at du sier opp selv, da får du karantenetid. Det er bedre om bedriften sier opp deg.

Skrevet

Da jeg leser tråden og svarene dine nedover her, så virker det ikke som om du er av den sorten en arbeidsgiver ønsker å ha i arbeidsstokken sin.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet?

I natt kl 01 svarte du på mitt innlegg at du hadde bestemt deg for å si opp selv, så sier du nå at du ikke fikk sendt mailen før kl 02 - og så er du redd for å bli sagt opp?

Hva spiller det for rolle om du blir sagt opp da? Du skulle jo slutte likevel?

Og det verste som kan skje er at de trekker deg i lønn for at du har uteblitt fra jobb, de kan jo ikke reise hjem til deg å banke deg opp eller noe?

Og jeg antar du er enig i at du ikke skal ha lønn dersom du ikke har vært på jobb?

Jeg skjønner ikke hva du er redd for jeg...?

Gjest hadde jeg vært
Skrevet

De er nok glad kvitt deg samme åssen måte det blir gjort på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...