Gå til innhold

Kjip arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Gjest kakeguri
Skrevet

En venn av meg arbeider på et bakeri. Han skal gifte seg, men får ingen prosenter på bryllupskaken.. Er ikke det litt kjipt av en arbeidsgiver? Er det sånn man tar vare på de ansatte..?

Gjest soldier
Skrevet

Tror det må ligge noe bak her, for det er ikke helt normalt av en arbeidsgiver å opptre slik.

Du tror ikke at arbeidsgiver helst vil bli kvitt han, men ønsker at han sier opp sjøl?

Det kan jo være at vedkommende har opptrådt noe "rufsete" i sitt arbeidsforhold, og at arbeidsgiver derfor bemøter han litt "rufsete"?

Gjest kakeguri
Skrevet

Tror det må ligge noe bak her, for det er ikke helt normalt av en arbeidsgiver å opptre slik.

Du tror ikke at arbeidsgiver helst vil bli kvitt han, men ønsker at han sier opp sjøl?

Det kan jo være at vedkommende har opptrådt noe "rufsete" i sitt arbeidsforhold, og at arbeidsgiver derfor bemøter han litt "rufsete"?

Nå kjenner jeg han som en veldig snill og rolig person, en som gjør lite av seg. Han er sjåfør for bakeriet - kjører ut bakevarer.

Men det kan jo være ting jeg ikke vet, selvsagt. Men husker en gang de var litt trøblete med å gi han fri i forbindelse med et dødsfall i familien.

Skrevet

Nå kjenner jeg han som en veldig snill og rolig person, en som gjør lite av seg. Han er sjåfør for bakeriet - kjører ut bakevarer.

Men det kan jo være ting jeg ikke vet, selvsagt. Men husker en gang de var litt trøblete med å gi han fri i forbindelse med et dødsfall i familien.

heng dem ut!

Gjest pekka
Skrevet

jøss, jeg hadde kjøpt kaka en annen plass da jeg.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Da ville jeg kjøpt kaka på et annet bakeri.

Han burde fått kaka i gave spør du meg.

Gjest Persille
Skrevet

Enten har de som fast policy at de ikke gir prosenter til noen - uansett, eller så ligger det noe annet bak...

skorpionfisken
Skrevet

Er det vanskelig å få sjåførjobber der han bor? Tror jeg ville prøve å finne meg en annen plass å jobbe jeg.

Gjest guri i lia
Skrevet

Kanskje han ikke fortjener det? Kanskje han er en dust?

Skrevet

Det høres veldig kjipt ut ja.

Hvis dette er firmaets policy og det går igjen ellers også - så tror jeg at jeg ville sett meg om etter et annet firma å være sjåfør for.

Og jeg ville i hvert fall kjøpt bryllupskaken min et annet sted om jeg var han.

Skrevet

Han burde ikke skullet betale for annet enn ingrediensene. Det er da normalt med en liten oppmerksomhet fra arbeidsgiver når man skal gifte seg.

Skrevet

Helt klart slett personalpolitikk.

Jeg ville nok gjort som flere foreslår, byttet jobb (om mulig), og uansett kjøpt kaka et annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...