Gå til innhold

Varer fra utlandet verdt mer enn 200 kr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bestilt en vare som kostet mer enn 200,- og som kan fortelle hva som da skjer?

Jeg har bestilt en film - dvs. jeg bestilte flere, men det var bare den ene som kostet mer enn 20 pund. De andre filmene fikk jeg i posten etter 3-5 dager.

Den ene har jeg ikke sett snurten av - og nå har det vel gått nesten 3 uker.

Greit nok at det skal fortolles osv., men hvor lang tid pleier det å ta? Noen som vet?

Skrevet

Det tar nok tid fordi de ikke har den inne i så fall - jeg fikk et eget brev med faktura på 140 i toll dajeg kjøte en DVD som kostet 220 kr - det var sure penger.

Skrevet

Det tar nok tid fordi de ikke har den inne i så fall - jeg fikk et eget brev med faktura på 140 i toll dajeg kjøte en DVD som kostet 220 kr - det var sure penger.

På nettsiden deres (play.com) står det at den er sendt samtidig med de andre filmene - som kom for 2 uker siden...

Gjest totem
Skrevet

Noen ganger går det 1 uke, andre ganger går det mange uker. Det er veldig forskjellig fra gang til gang. Det har også variert om Posten har gjort fortollingen, eller om jeg har gjort det selv. Hvis varen er verdt under 1000kr kan du få pakken, men må fortolle via nettet. Du må betale moms på varen + 70-80kr i gebyr til Posten.

Skrevet

På nettsiden deres (play.com) står det at den er sendt samtidig med de andre filmene - som kom for 2 uker siden...

ok - da tar det kanskje litt mer tid -jeg husker ikke jeg...:)

Skrevet

Noen ganger går det 1 uke, andre ganger går det mange uker. Det er veldig forskjellig fra gang til gang. Det har også variert om Posten har gjort fortollingen, eller om jeg har gjort det selv. Hvis varen er verdt under 1000kr kan du få pakken, men må fortolle via nettet. Du må betale moms på varen + 70-80kr i gebyr til Posten.

Ahhh! Fortell mer!

Jeg kan fortolle den selv, på nettet? Øhh...hvordan? Har altså ikke fått noen lapp fra posten, eller Tollmyndighetene ennå...

Skrevet

Enig. Jeg måtte betale 140 kroner i toll jeg også. Jeg var ganske sur :-)

Skrevet

Enig. Jeg måtte betale 140 kroner i toll jeg også. Jeg var ganske sur :-)

Betaler gjerne 140 kroner jeg, bare filmen også ankommer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...