Gå til innhold

TV-lisens både for tv2 og tvNorge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det koste ekstra å betale for TV" og TVNorge i den nye digitale TV-verden, så vil jeg faktisk vurdere å droppe TV2.

Da er det en del andre kanaler jeg heller er villig til å betale for å ha tilgang til. TVNorge har noen fine serier, så kanskje de vil slippe igjenom nåløyet:-)

Se for øvrig svaret mitt til Thekla84 over.

Jeg vil ha TvNorge - helt klart og BBC Food - og den som jeg aldri husker navnet på - noe med Lifestyle. Mer trenger ikke jeg ;)

Skrevet

Da har du en helt annerledes oppfatning av begrepet tåpelig enn hva jeg har:-)

Å sikre seg en stabil inntekt på noen hundre millioner kroner er alt annet enn tåpelig.

Hadde jeg sittet i ledelsen i disse kanalene hadde jeg selvsagt gnidd meg i hendene. Men så lenge jeg ikke gjør det, er forslaget intet mindre enn TÅPELIG! :-)

Skrevet

Jeg vil ha TvNorge - helt klart og BBC Food - og den som jeg aldri husker navnet på - noe med Lifestyle. Mer trenger ikke jeg ;)

TVNorge,- hva ser man på der? (glemmer at den finnes egentlig)

Skrevet

TVNorge,- hva ser man på der? (glemmer at den finnes egentlig)

Tja - ALT :)

Skrevet

Tja - ALT :)

???

Får vel sjekke programmet en dag,da... Synes det gikk så mye dårlig der før, i alle fall...

Gjest Hanneline
Skrevet

Pokker heller, er så dritlei tv-lisens for det ene og det andre. Betaler både nrk lisens,canal digtial årsgreie på 2000, månedlig for noen ekstra kanaler og nå skal vi ha lisens for tv2/norge også?

Thats it. Vi selger tv'en.

Skrevet

Tja...resultatet blir ihvertfall at tv2 og tvn mister minst én seer. Å skulle ta betalt for reklamefinansiert tv på den måten er etter min mening helt uaktuellt.

"............................................"

Skrevet

fatter ikke - de kan vel legge den avgiften på togpassasjerer i stedet? hehe - slik flypassasjerer nå skal sponse de fattige.

rare greier

Hmmm...ja, det var vel noe snakk om at tv2 og tvn skulle gå sammen om å bygge togskinner ved siden av nsb sine...:-)

"............................................."

Skrevet

Typisk norsk:

utvikling = dyrere og dårligere.

Det spørs hvor dårlig og dyrt det kan bli før folk starter opprør.

De rød-grønne padler seg selv inn i ulykka og "før opp" velgere til FRP.

Skatteteknikerne får ros etter hvor mye penger de kan presse ut av oss uten at vi flytter, smugler eller snyter mer enn de tjener inn.

De er nå fryktelig viktig å snike seg unna TV-lisensen og alle mulige skatter. I hele studentblokka var det kun to som betalte lisens. Nå er det bra å ha ukjent adresse og late som man bor hjemme hos mor og far.

Jeg lurer på hvor du trekker paralellen til sosialisme (de rød-grønne) i denne sammenhengen...

"..........................................."

Skrevet

Jeg lurer på hvor du trekker paralellen til sosialisme (de rød-grønne) i denne sammenhengen...

"..........................................."

Vi MÅ betale for å se på norsk TV enten vi vil eller ei. Og alle må betale det samme enten de får inn alt sammen eller ikke. Likt for alle enten det er rettferdig eller ei. Enhetsamfunnet skal liksom være rettferdig, men med en egen definisjon på rettferdighet og en egen logikk som ikke alltid faller heldig ut for alle. Tar ikke hensyn til enkeltmennesket.

Skrevet

Vi MÅ betale for å se på norsk TV enten vi vil eller ei. Og alle må betale det samme enten de får inn alt sammen eller ikke. Likt for alle enten det er rettferdig eller ei. Enhetsamfunnet skal liksom være rettferdig, men med en egen definisjon på rettferdighet og en egen logikk som ikke alltid faller heldig ut for alle. Tar ikke hensyn til enkeltmennesket.

Nå er du helt på sidelinjen her. Dette gjalt ikke nrk-lisensen; dette gjalt at tv2 og tvn blir betalkanaler. Det er dermed ingen som krever at du må betale for dem. Og nettopp det er jo rimelig markedsorientert, og neppe særlig utsprunget fra sosialismen.

".............................................."

Skrevet

Nå er du helt på sidelinjen her. Dette gjalt ikke nrk-lisensen; dette gjalt at tv2 og tvn blir betalkanaler. Det er dermed ingen som krever at du må betale for dem. Og nettopp det er jo rimelig markedsorientert, og neppe særlig utsprunget fra sosialismen.

".............................................."

Og stalinistene i AP hadde ingen innflytelse på dette?

Alle må betale TV-skatt, det viser kampen de har hatt som ikke mottar et pip av noe som helst, og likevel får regning. Noen har sluppet etter en uhyre gjenstridig kamp. De fikk ikke ha en DVD-spiller med tuner og TV uten å betale lisens, selv om de ikke kunne motta noen form for brukbare signaler på en rimelig måte.

Skrevet

Og stalinistene i AP hadde ingen innflytelse på dette?

Alle må betale TV-skatt, det viser kampen de har hatt som ikke mottar et pip av noe som helst, og likevel får regning. Noen har sluppet etter en uhyre gjenstridig kamp. De fikk ikke ha en DVD-spiller med tuner og TV uten å betale lisens, selv om de ikke kunne motta noen form for brukbare signaler på en rimelig måte.

Hva i all verden har alt dette med det at to tidligere gratis kanaler blir betalkanaler å gjøre? Tv-lisens? Dvd-spillere? Jeg tror du både ser spøkelser og kommunister på høylys dag.

Skrevet

Hadde jeg sittet i ledelsen i disse kanalene hadde jeg selvsagt gnidd meg i hendene. Men så lenge jeg ikke gjør det, er forslaget intet mindre enn TÅPELIG! :-)

:-)

Skrevet

Pytt pytt, Høibråten fikk oss jo til å slutte med den dyre tobakken, noe må vi da bruke de pengene på?

hare1365380455
Skrevet

Jeg som lurte på om vi skulle ha de kanalene, men.... Jeg ser ikke SÅ mye tv heller.

Skrevet

Hva i all verden har alt dette med det at to tidligere gratis kanaler blir betalkanaler å gjøre? Tv-lisens? Dvd-spillere? Jeg tror du både ser spøkelser og kommunister på høylys dag.

Sånn er livet. Grinete i dag?

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...