Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg er i dag 15+2 og er litt bekymret for at jeg ikke vokser noe særlig.

Jeg passer ikke noen av mine vanlige bukser, og har begynt å gå med gravidebukser, men foreløbig er det bare en stor fleskemage!

Jeg kan ikke kjenne livmoren noe særlig, og jeg syntes ikke at den vokser noe særlig.

Når begynte dere å få tydelig gravidemage, og ikke bare oppblåst fleskemage...?

Fortsetter under...

fuji1365380447

Om man er ganske overvektig, kan man noen ganger ikke se at personen er gravid i det hele tatt, selv i 9. måned. Vet ikke om du er det, men.

Jeg er jo litt overvektig - veier ca 10-15 kg for mye syntes jeg.

Det betyr i praksis at jeg har litt ekstra fett på magen, lårene og hoftene.

Men med klær på så der magen min relativt flat ut, og jeg er sterk med mye muskler og relativt god form.

Men det kan vel være at det er vanskelig å se pga magen...?

Sofies mamma

Tja. Første gangen hadde jeg ordentlig gravidmage fra jeg var 14 uker. Da var jeg slank fra før.

Denne gangen hadde jeg litt mer rundt hofter og mager og da tok det litt lenger tid før den fikk riktig fasong, ca. 18-19 uker. Selv om jeg så det selv fra jeg var 8 uker.

Kjenner et par overvektige som ikke ser gravide ut selv om de er både 8 og 9 mnd.

Gjest propell1

Jeg syntes også at det tok så lang tid før jeg syntes jeg så gravid ut. Begynte å få kommentarer fra kollegene da jeg var 16-17 uker om at det begynte å synes, men det var også fordi de visste det. Det er vel først nå de siste to ukene (rundt 20-21) at jeg føler meg trygg på at folk som ikke kjenner meg automatisk vil se at jeg er gravid. (er ikke spesielt overvektig, 65 kg og 165 cm).

Det begynte å synes for de som visste om det uke 12-14 en gang. Fra omverden fikk jeg vel kommentarer fra ca uke 20 mener jeg å huske.

Jeg var veldig slank før svangerskapet og føk opp 7 kg på 2 mnd i starten. Etter det har vekta økt med bare 1-2 kg mellom hver kontroll.

Annonse

Gjest togli

Når jeg var gravid første gang syntes jeg det var så pinlig å komme på UL i uke 19. Magen min syntes knapt... (spør meg ikke hvorfor jeg syntes det var pinlig ;-))

I andre og tredje svangerskap kom magen mye tidligere enn i første.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...