Gå til innhold

40 dager med faste, det blir hardt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg overlever. Ingen sex, mat, drikke eller røyk mellom soloppgang og solnedgang?

Eller var det ramadan?

Skrevet

Jeg faster. I dag er det Askeonsdag. Dette er en abstinensdag hvor man holder seg unna ulike ting, for eksempel kjøtt og for endel mennesker, andre animalske produkter. I tillegg ingen alkohol, evt. røyk, sex osv.

Skrevet

Lykke til. Tenk på at det hadde vært verre om sommeren! :P

Skrevet

:-)

Skrevet

Jeg faster. I dag er det Askeonsdag. Dette er en abstinensdag hvor man holder seg unna ulike ting, for eksempel kjøtt og for endel mennesker, andre animalske produkter. I tillegg ingen alkohol, evt. røyk, sex osv.

Kødder du?

Håper du føler deg/er bedre enn alle andre mennesker da.

Håper også att ser bedre ut, er i bedre form enn alle andre også.

Ellers har det vel liten hensikt.

Skrevet

Å ikke drikke vann på 12 timer er ikke sunt. Det ideelle er 2 dl pr time.

Skrevet

I varme land er det faktisk alvorlig å ikke drikke på 12 timer, de som har sykdommer uten å vite det, kan dø.

Hvis du ikke drikker nok vann vil kroppen begynne å stinke uggent.

Slapphet og større søvnbehov.

Du slutter å være tørst.

Med 1% underskudd reduseres restasjonsevnene med 10-15%.

Øker melkesyreinnholdet i blodet, raskere puls og kroppstemperaturen øker.

Til slutt nyresvikt, og dermed vil avfallstoffer hope seg opp i blodet. Så hodepine, svimmelhet, hallusinasjoner og snart er du død.

Skrevet

Å ikke drikke vann på 12 timer er ikke sunt. Det ideelle er 2 dl pr time.

Hva har dette med saken å gjøre? Man drikker da vann. Les tråden litt mer nøye neste gang.

Skrevet

Hva har dette med saken å gjøre? Man drikker da vann. Les tråden litt mer nøye neste gang.

Man drikker ikke alkohol. Vann kan man drikke.

Skrevet

Pøh. Det gjør de ikke. I hvert fall ikke i ramadan. Muslimer er til og med redde for å svelge sitt eget spytt og pusse tenna.

""

Faste har sin bakgrunn i Det gamle testamentet, ofte knyttet til Israelsfolket. I spesielle, vanskelige situasjoner brukte folket mye tid på faste og bønn.

""

Skrevet

Pøh. Det gjør de ikke. I hvert fall ikke i ramadan. Muslimer er til og med redde for å svelge sitt eget spytt og pusse tenna.

""

Faste har sin bakgrunn i Det gamle testamentet, ofte knyttet til Israelsfolket. I spesielle, vanskelige situasjoner brukte folket mye tid på faste og bønn.

""

Ja, jeg er veldig klar over det. I min religion kan man drikke vann i fastetiden. Hva Islam angår, er uinteressant for meg, da jeg ikke er muslim.

Skrevet

Ja, jeg er veldig klar over det. I min religion kan man drikke vann i fastetiden. Hva Islam angår, er uinteressant for meg, da jeg ikke er muslim.

Vi får se om ikke du også må overholde ramadan om noen år.

Moaaaahahahahahaaa.

Og kjøpe bønnematte og mekkaveggteppe på IKEA!

Moaaaahahahahahaaa.

Skrevet

Kødder du?

Håper du føler deg/er bedre enn alle andre mennesker da.

Håper også att ser bedre ut, er i bedre form enn alle andre også.

Ellers har det vel liten hensikt.

Fasting har selvfølgelig ingen hensikt, er usundt, og i det hele tatt vannvittig fjollete. Men nå er det heller få grenser for folks fjolleri, og man må jo få gjøre som man vil.

"............................................."

Skrevet

Fasting har selvfølgelig ingen hensikt, er usundt, og i det hele tatt vannvittig fjollete. Men nå er det heller få grenser for folks fjolleri, og man må jo få gjøre som man vil.

Hva er hensikten da?

Hvis de verken føler seg bedre, ser bedre ut, eller har bedre helse enn andre?

Skrevet

Hva er hensikten da?

Hvis de verken føler seg bedre, ser bedre ut, eller har bedre helse enn andre?

De føler seg vel bedre, iom. at de av en eller annen helt uforståelig grunn tror at det er en stadfestelse av en eller annen tro, tenker jeg. Det er jo slik både kristendommen og islam (og andre) religioner fungerer: Ritualer og handlinger som overhodet ikke har noen annen innvirkning på noe som helst enn at det får utøveren til å _tro_ at det har det. Vi nærmer oss nå en definisjon av forskjellen mellom tro og fornuft :-)

Skrevet

Vi får se om ikke du også må overholde ramadan om noen år.

Moaaaahahahahahaaa.

Og kjøpe bønnematte og mekkaveggteppe på IKEA!

Moaaaahahahahahaaa.

Hvorfor i alle dager skulle jeg måtte gjøre det? Jeg er ikke muslim.

Skrevet

Å si at fasting er fjollete, er ganske blasfemisk ovenfor de som faktisk gjør det. De som faster, gjør vanligvis det av religiøse grunner, og det er unødvendig å skrive slik.

Skrevet

De føler seg vel bedre, iom. at de av en eller annen helt uforståelig grunn tror at det er en stadfestelse av en eller annen tro, tenker jeg. Det er jo slik både kristendommen og islam (og andre) religioner fungerer: Ritualer og handlinger som overhodet ikke har noen annen innvirkning på noe som helst enn at det får utøveren til å _tro_ at det har det. Vi nærmer oss nå en definisjon av forskjellen mellom tro og fornuft :-)

Du skriver: "De føler seg vel bedre, iom. at de av en eller annen helt uforståelig grunn tror at det er en stadfestelse av en eller annen tro, tenker jeg."

Tenker du? Javel, så har du kanskje ikke peiling på dette. Da bør du heller ikke skrive at det er fjollete.

Skrevet

Å si at fasting er fjollete, er ganske blasfemisk ovenfor de som faktisk gjør det. De som faster, gjør vanligvis det av religiøse grunner, og det er unødvendig å skrive slik.

Tja...blasfemisk? Kanskje. Men hvis du ikke tåler at religionen din gjøres narr av enn andre, så begynner vi å nærme oss islam her.

I just call 'em as I see 'em, for å si det på godt norsk. Og jeg står ved min mening om at fasting i en slik sammenheng er fjollete - veldig fjollete, faktisk. Hva med den noe spesielle katolske "sekten" Opus Dei, som pisker seg selv til blods i sin blinde tro-galskap? Får jeg ikke kalle det fjollete heller?

"............................................"

Skrevet

Du skriver: "De føler seg vel bedre, iom. at de av en eller annen helt uforståelig grunn tror at det er en stadfestelse av en eller annen tro, tenker jeg."

Tenker du? Javel, så har du kanskje ikke peiling på dette. Da bør du heller ikke skrive at det er fjollete.

"Tenker du? Javel, så har du kanskje ikke peiling på dette."

Neivel? For all del, jeg ser gjerne at du forklarer meg hvordan det er, hvis jeg tar feil.

"Da bør du heller ikke skrive at det er fjollete."

Jeg skriver at fasting i seg selv er fjollete, og det står jeg ved. Akkurat som annen selvskading.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...