Gjest Mor for første gang Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Jeg skal bli mor for første gang om ikke så lenge. Jeg vet at det blir jente. Navn vi tenker på: Janne, Raija og Hanne Hva tenker dere om navnene? 0 Siter
Lucretia Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 raija, uttales det "raja" eller "raI-ja" (altså med trykk på i'en) uansett minner det meg om indisk Raita (sånn krydret youghurtblanding med agurk og evt tomat) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 I Sverige og Finland er Janne guttenavn. Jeg kjenner en mann som heter Janne, så derfor er det et navn jeg ikke ville brukt på en jente. 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Hanne er et kjempefint navn. Janne er OK. Raija synes jeg var veldig fremmedartet og utrolig forksjellig fra de andre to. nesten litt rart at en som vurderer Hanne og Janne som mulige navn også vurderer raija. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Janne og Hanne er fine. Raija derimot.... Var det ikke en sigøynerdame som het Raija eller noe sånt? Jeg ville ikke brukt det. 0 Siter
gullfisk Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Janne og Hanne er greie fine navn. Raija er fint, men jeg tenker at personen som heter det er finsk? Det spørs litt på etternavnet hennes også. Raija Nykainen eller Raija Saijonmaa, det er flott. Raija Karlsen blir veldig sigøynermadam. Janne og Hanne funker til alt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Av de du nevner liker jeg Hanne best. Men jeg liker Hannah ennå bedre. 0 Siter
Klara Q Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 raija, uttales det "raja" eller "raI-ja" (altså med trykk på i'en) uansett minner det meg om indisk Raita (sånn krydret youghurtblanding med agurk og evt tomat) Det tenkte jeg og. Men indisk er digg, det! 0 Siter
Lora Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes Hanne er ganske fint. (og ganske kjedelig) De to andre hadde ikke vært aktuelle for meg. Synes Hannah er mye finere. Eller Anne. (jada, like kjedelig som Hanne, men likevel finere, synes jeg) 0 Siter
Piraye Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Raja/Raia/Raija er mer utenlandsk eller hundenavn for meg. Men det går vel an. Janne er litt kjedelig, og et guttenavn i finland. Dog Jane er litt kult. Hanne synes -jeg- er det beste alternativet her. 0 Siter
Babette Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Av de du nevner liker jeg Hanne best. Men jeg liker Hannah ennå bedre. Er Hannah penere enn Hanna? 0 Siter
Lucretia Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det tenkte jeg og. Men indisk er digg, det! ja, absolutt! 0 Siter
Gjest Jeppa Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det tenkte jeg og. Men indisk er digg, det! Trodde ikke du likte annet en kjøttkaker og flesk og duppe jeg.. Farlig med ting som ikke er norske vet du. 0 Siter
Gjest Anne Olga Gudrun Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Trodde ikke du likte annet en kjøttkaker og flesk og duppe jeg.. Farlig med ting som ikke er norske vet du. Bla bla bla.. 0 Siter
Klara Q Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Trodde ikke du likte annet en kjøttkaker og flesk og duppe jeg.. Farlig med ting som ikke er norske vet du. Ja, er du gal. Spiser verken pizza, hamburger eller taco heller, jeg. Er ikke havrelefse og flatbrød godt nok for oss lenger? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes Hanne er ganske fint. (og ganske kjedelig) De to andre hadde ikke vært aktuelle for meg. Synes Hannah er mye finere. Eller Anne. (jada, like kjedelig som Hanne, men likevel finere, synes jeg) Men for barnets generasjon vil Hannah fremstå som adskillig mer vanlig og dermed kjedelig enn Hanne, ettersom Hanna(h) ligger på navnetoppen. 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Ja, er du gal. Spiser verken pizza, hamburger eller taco heller, jeg. Er ikke havrelefse og flatbrød godt nok for oss lenger? Poteter er faktisk også litt eksotisk. Husk at de kom fra Andesfjellene for bare 500 år siden. 0 Siter
Klara Q Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Poteter er faktisk også litt eksotisk. Husk at de kom fra Andesfjellene for bare 500 år siden. Nei, hva er det du sier? Og jeg som hadde planlagt pølser i lompe/potetkake til fredagshyggen og Norge Rundt i kveld! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.