Gå til innhold

Litt mer navn

Gjest Mor for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest Mor for første gang
Skrevet

Jeg skal bli mor for første gang om ikke så lenge. Jeg vet at det blir jente.

Navn vi tenker på: Janne, Raija og Hanne

Hva tenker dere om navnene?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

10

• Babette

8

• morsan

4

• MsSophie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

raija, uttales det "raja" eller "raI-ja" (altså med trykk på i'en)

uansett minner det meg om indisk Raita (sånn krydret youghurtblanding med agurk og evt tomat)

Skrevet

I Sverige og Finland er Janne guttenavn. Jeg kjenner en mann som heter Janne, så derfor er det et navn jeg ikke ville brukt på en jente.

Skrevet

Hanne er et kjempefint navn.

Janne er OK.

Raija synes jeg var veldig fremmedartet og utrolig forksjellig fra de andre to. nesten litt rart at en som vurderer Hanne og Janne som mulige navn også vurderer raija.

Skrevet

Janne og Hanne er fine. Raija derimot.... Var det ikke en sigøynerdame som het Raija eller noe sånt? Jeg ville ikke brukt det.

Skrevet

Janne og Hanne er greie fine navn. Raija er fint, men jeg tenker at personen som heter det er finsk? Det spørs litt på etternavnet hennes også. Raija Nykainen eller Raija Saijonmaa, det er flott. Raija Karlsen blir veldig sigøynermadam. Janne og Hanne funker til alt.

mariaflyfly
Skrevet

Av de du nevner liker jeg Hanne best. Men jeg liker Hannah ennå bedre.

Skrevet

raija, uttales det "raja" eller "raI-ja" (altså med trykk på i'en)

uansett minner det meg om indisk Raita (sånn krydret youghurtblanding med agurk og evt tomat)

Det tenkte jeg og. :)

Men indisk er digg, det!

Skrevet

Jeg synes Hanne er ganske fint. (og ganske kjedelig) De to andre hadde ikke vært aktuelle for meg.

Synes Hannah er mye finere. Eller Anne. (jada, like kjedelig som Hanne, men likevel finere, synes jeg)

Skrevet

Raja/Raia/Raija er mer utenlandsk eller hundenavn for meg. Men det går vel an.

Janne er litt kjedelig, og et guttenavn i finland. Dog Jane er litt kult.

Hanne synes -jeg- er det beste alternativet her.

Skrevet

Av de du nevner liker jeg Hanne best. Men jeg liker Hannah ennå bedre.

Er Hannah penere enn Hanna?

Skrevet

Men indisk er digg, det!

ja, absolutt!

Gjest Jeppa
Skrevet

Men indisk er digg, det!

Trodde ikke du likte annet en kjøttkaker og flesk og duppe jeg.. Farlig med ting som ikke er norske vet du.

Gjest Anne Olga Gudrun
Skrevet

Trodde ikke du likte annet en kjøttkaker og flesk og duppe jeg.. Farlig med ting som ikke er norske vet du.

Bla bla bla..

Skrevet

Ja, er du gal. Spiser verken pizza, hamburger eller taco heller, jeg. Er ikke havrelefse og flatbrød godt nok for oss lenger?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes Hanne er ganske fint. (og ganske kjedelig) De to andre hadde ikke vært aktuelle for meg.

Synes Hannah er mye finere. Eller Anne. (jada, like kjedelig som Hanne, men likevel finere, synes jeg)

Men for barnets generasjon vil Hannah fremstå som adskillig mer vanlig og dermed kjedelig enn Hanne, ettersom Hanna(h) ligger på navnetoppen.

Skrevet

Ja, er du gal. Spiser verken pizza, hamburger eller taco heller, jeg. Er ikke havrelefse og flatbrød godt nok for oss lenger?

Poteter er faktisk også litt eksotisk. Husk at de kom fra Andesfjellene for bare 500 år siden.

Skrevet

Poteter er faktisk også litt eksotisk. Husk at de kom fra Andesfjellene for bare 500 år siden.

Nei, hva er det du sier? Og jeg som hadde planlagt pølser i lompe/potetkake til fredagshyggen og Norge Rundt i kveld!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...