Gå til innhold

Nabokatten har sjekket inn hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror i alle fall det er nabokatten. Han satt og grein så sårt ut på trappa her i går, sulten og kald (masse snø ute). Til slutt måtte jeg bare slippe ham inn og gi ham mat, noe verken mine egne hannkatter eller bikkja var det minste begeistret for.

Reiser folk virkelig på vinterferie en hel uke mens katten blir overlatt til seg selv i snø og minusgrader? Jeg ser det så livlig for meg; "Pøh, katten klarer seg. Han har tjukk pels og han fanger seg bare en mus når han blir sulten".

Nei, han gjør ikke det, nemlig! Han kommer grinende til naboen og trygler om kost og losji! Så nå har han flyttet inn i gangen hos meg enn så lenge. Daaaakaren.

Møkkafolk.

Skrevet

Stakkars pus! Så snill du er som tar han inn. Hvis det er like mye snø hos deg som hos meg så er det jo nesten ikke mulig for en katt å gå ute en gang. Her hadde de druknet hvis de hadde prøvd i alle fall.

Håper du lar naboen få høre det når de kommer hjem fra ferie ;-)

Skrevet

Godt å høre at det finnes gode naboer! (deg, altså...)

Min blir alltid plassert på kennel hvis vi er av gårde...

Skrevet

Stakkars pus! Så snill du er som tar han inn. Hvis det er like mye snø hos deg som hos meg så er det jo nesten ikke mulig for en katt å gå ute en gang. Her hadde de druknet hvis de hadde prøvd i alle fall.

Håper du lar naboen få høre det når de kommer hjem fra ferie ;-)

Ja, håper jeg tør å si noe. Eller kanskje jeg bare skal sende en regning? Er det ikke sånn sirkus 100 kroner døgnet de tar på disse kattehotellene? Hehe...

Skrevet

Godt å høre at det finnes gode naboer! (deg, altså...)

Min blir alltid plassert på kennel hvis vi er av gårde...

Sånn skal det være! :)

Våre bor også på hotell når vi er ute og reiser. Veldig greit å vite at de er tørre, mette og trygge. Kos får de også!

:)

Skrevet

Ja, håper jeg tør å si noe. Eller kanskje jeg bare skal sende en regning? Er det ikke sånn sirkus 100 kroner døgnet de tar på disse kattehotellene? Hehe...

Joda, ca. 100,- pr døgn :)

Skrevet

Sånn skal det være! :)

Våre bor også på hotell når vi er ute og reiser. Veldig greit å vite at de er tørre, mette og trygge. Kos får de også!

Ja, jeg hadde ikke hygget meg på ferie hvis jeg ikke var 100% sikker på at katten hjemme hadde det bra... Jeg er rimelig stor katteelsker, da ;-)

Og så er dyrlegen innom en gang i uka på dyrehotellet vårt,- det er også greit å vite...

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke hygget meg på ferie hvis jeg ikke var 100% sikker på at katten hjemme hadde det bra... Jeg er rimelig stor katteelsker, da ;-)

Og så er dyrlegen innom en gang i uka på dyrehotellet vårt,- det er også greit å vite...

Ringer du også og hører hvordan det går med dem? *fnis*

Jeg er dyre-elsker, jeg også. Klarte ikke å bestemme meg for om jeg var katte- eller hundemenneske, så jeg har begge deler.

Skrevet

Ta med katta bort og gi dem en skikkelig skyllebøtte. Men det går vel bare ut over katta.

Skrevet

Ringer du også og hører hvordan det går med dem? *fnis*

Jeg er dyre-elsker, jeg også. Klarte ikke å bestemme meg for om jeg var katte- eller hundemenneske, så jeg har begge deler.

Jada, jeg ringer ;-)

Har ennå ikke bedt om å få snakke med pusen, dog :)

De er snille på hotellet, og later som det er heeelt normalt å ringe og spørre...

Jeg har også hund og katt,- men jeg er definitivt mer glad i katten...

Skrevet

Jada, jeg ringer ;-)

De er snille på hotellet, og later som det er heeelt normalt å ringe og spørre...

"De er snille på hotellet, og later som det er heeelt normalt å ringe og spørre..."

Hehehe.

Skrevet

Ta med katta bort og gi dem en skikkelig skyllebøtte. Men det går vel bare ut over katta.

Likte du ikke idèen min om regning i posten? ;-)

Gjest Hanneline
Skrevet

Er du sikker de har dratt på ferie da?

Virkelig ille med folk som bare drar fra kattene sine.

Spesielt i kulda, katter er jo opprinnelig ørkendyr og pelsen er sådan laget for det. Det er ikke en tjukk pels som står imot vind,sludd,snø og regn som en bjørn. Helt annen type pels.

Også katter som er vant til å få mat hjemme, lærer seg ikke plutselig å jakte på en mus når den er overlatt til seg selv.

Stakkar pus.

Mine puser er konsekvent på kattepensjonat når vi er bortreist.

Skrevet

Likte du ikke idèen min om regning i posten? ;-)

JO, nå så jeg det. God ide.

Skrevet

Er du sikker de har dratt på ferie da?

Virkelig ille med folk som bare drar fra kattene sine.

Spesielt i kulda, katter er jo opprinnelig ørkendyr og pelsen er sådan laget for det. Det er ikke en tjukk pels som står imot vind,sludd,snø og regn som en bjørn. Helt annen type pels.

Også katter som er vant til å få mat hjemme, lærer seg ikke plutselig å jakte på en mus når den er overlatt til seg selv.

Stakkar pus.

Mine puser er konsekvent på kattepensjonat når vi er bortreist.

"Også katter som er vant til å få mat hjemme, lærer seg ikke plutselig å jakte på en mus når den er overlatt til seg selv."

Nei, men det er det nok mange katte-eiere som ikke vet. Hvis ikke det er nabokatten jeg har tatt inn, får jeg sette en annonse i avisa etterhvert! Vi skal nok få gråpusen hjem, ja!

Skrevet

"Også katter som er vant til å få mat hjemme, lærer seg ikke plutselig å jakte på en mus når den er overlatt til seg selv."

Nei, men det er det nok mange katte-eiere som ikke vet. Hvis ikke det er nabokatten jeg har tatt inn, får jeg sette en annonse i avisa etterhvert! Vi skal nok få gråpusen hjem, ja!

"Nei, men det er det nok mange katte-eiere som ikke vet"

Det er så grunnleggende kunnskaper at om man ikke vet det, så er man heller ikke skikket til å ta seg av en katt.

".............................................."

Skrevet

"Nei, men det er det nok mange katte-eiere som ikke vet"

Det er så grunnleggende kunnskaper at om man ikke vet det, så er man heller ikke skikket til å ta seg av en katt.

".............................................."

Jeg er så enig, så enig.

Skrevet

Jeg er så enig, så enig.

Best for deg.

:-)

"........................................."

Skrevet

Jada, jeg ringer ;-)

Duh! Jeg har da hørt om de som sender postkort til katta når de er på ferie og katta bor på kattell! ;o)

Skrevet

Tragisk at slike folk har dyr. Det er jo et familiemedlem. Når vi var på ferie passet alltid naboen katten (sønnen til katta vår bodde hos dem). Hun kunne bo hjemme, og de låste seg inn og fôret og byttet sand. Vi passet deres når de var borte. Veldig greit opplegg, men det innebærer jo naboer som er gode venner og stoler på hverandre. (Det hender de gamle og naboene reiser på ferie sammen og jeg må overta alt med hus og det hele. Bare én katt igjen nå dessverre, men slett ikke en ille jobb da jeg bodde på hybel...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...