Gå til innhold

Enda et bevis på dumhet

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Den gamle rekorden på 79 cm er slått! *Hehe*

For 4-5 år siden hadde vi i Trondheim et snøfall som jeg målte til over 80 cm iløpet av en helg. Kan ikke huske at det var sååå mye trafikk-kaos av den grunn. Noe var det, men det sto da ikke noe i media om det.

*Ler*

Snø i Oslo = oia meg, trasig, hva gjør vi nå'a? Vi ringer NRK!

Snø i resten av landet = hmmm, måke, ake og kose oss ;o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• morsan

5

• Lillemus

1

• carma

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

*Ler*

Oisann! jeg har visst glemt å ringe NRK!!

*slår seg på pannen*

Gjest liede
Skrevet

*slår seg på pannen*

*ler*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

*Ler*

Bitter?

Tror du virkelig vi ringer Nrk?

"ler"

Vi storkoser oss i Oslo når vi har snø.

Vi har ski og akebrett vi også:)

Gjest Flystripa
Skrevet

*slår seg på pannen*

Må du blande deg inn _her_ også? ;o) Skulle kose meg sammen med sånne som forstår seg på vinter, jeg nå...

Jeg har snart slitt ut tastaturet på å taste med deg. Snart ringer jeg deg istedet....

Skrevet

Må du blande deg inn _her_ også? ;o) Skulle kose meg sammen med sånne som forstår seg på vinter, jeg nå...

Jeg har snart slitt ut tastaturet på å taste med deg. Snart ringer jeg deg istedet....

*knegg*

Jeg har så mye vintererfaring at du aner ikke! ;-) Man kan le av trondhjemmere også, vettø, når man kommer fra et sted der det snør _enda_ mer! ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja da må jeg blande meg inn.

Nå snakker du nemlig med ei som forstår seg på vinter:o)

Jeg har erfaringer fra by og bygd og kan uttale meg med stor tyngde som ei sa i en anne tråd her:)

Dssuten kommer jeg ikke så langt i fra traktene dine:)

Skrevet

Ja, man bør kunne forvente at transportmidlene i Norge tåler snø. Men hvorfor kommer ikke leddbussene fram, da? Er det fordi bussen "som sådan" ikke tåler snøen, eller er det fordi det rett og slett er for trangt for den nå som brøytekantene tar den ene halvdelen av veibanen?

Men uansett: Dersom leddbussen klarer seg i 37 år for så å klikke i pr 38 med rekordmye snø, så tåler jo bussene "normalvintrene".

Skrevet

Bitter?

Tror du virkelig vi ringer Nrk?

"ler"

Vi storkoser oss i Oslo når vi har snø.

Vi har ski og akebrett vi også:)

Det gjør vi faen meg såvisst ikke. Jeg har også erfaring fra både bygd og by langs hele landet, og følgende er min konklusjon: Snø har ingenting i byen å gjøre.

"..............................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det gjør vi faen meg såvisst ikke. Jeg har også erfaring fra både bygd og by langs hele landet, og følgende er min konklusjon: Snø har ingenting i byen å gjøre.

"..............................................."

Det er jo så nydelig når det er slik, isteden for bare grått og trist, Dette er den fineste vinteren jeg har hatt på lenge. Andre jeg kjenner er også så fornøyd atte:)

Skrevet

*Ler*

Det skrives jo om det fordi det er sjeldent da! Ikk enoen bombe at det er snø nordafor egentlig. Eller at det regner i Bergen.

Skrevet

Født, oppvokst og bosatt i Oslo. Og utrolig flau over at jeg har medborgere som deg, som oppfører seg som om de har fått hele himmelen i hodet, og ikke snø.

Men om du ikke kan kommentere den saken jeg faktisk siktet til, istedet for å anta at alle som kritiserer noe som helst som har med O'store hovedstaden å gjøre, er idioter, forelsår jeg at du holder kjeft.

Jeg foreslår at du, med den oppførselen din, peller deg ut av tråden. Ellers kan du jo f.eks lese den meget gode forklaringer på dette som du åpenbart ser ut til å ha problemer med å fatte, litt lenger ned i tråden her.

"............................................."

Skrevet

Det er jo så nydelig når det er slik, isteden for bare grått og trist, Dette er den fineste vinteren jeg har hatt på lenge. Andre jeg kjenner er også så fornøyd atte:)

Når snøen ligger fint plassert langs veiene, i brøytekanter, i skog og mark etc - da er det fint. Når det er sånn at både fortauene og veiene er så nedsnødd at ikke alle brøytebiler i hele landet har sjangs til å holde den unna, og man ikke kommer seg noen vei til fots, da er det hverken pent eller moro. Snø i byen er meningsløst - utenfor byen er det selvfølgelig helt ok.

"............................................"

Gjest Nettpolitiet
Skrevet

Jeg foreslår at du, med den oppførselen din, peller deg ut av tråden. Ellers kan du jo f.eks lese den meget gode forklaringer på dette som du åpenbart ser ut til å ha problemer med å fatte, litt lenger ned i tråden her.

"............................................."

Det må da være toppen på frekkhet, det å be en trådstarter pelle seg ut av sin egen tråd. At du syns KKK kommer med så forbanna bra informasjon får stå for din regning, men du er jaggy frekk som kommer med den der!

Gjest Flystripa
Skrevet

Det skrives jo om det fordi det er sjeldent da! Ikk enoen bombe at det er snø nordafor egentlig. Eller at det regner i Bergen.

Sjeldent ja - 10-12 ganger pr sesong ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Når snøen ligger fint plassert langs veiene, i brøytekanter, i skog og mark etc - da er det fint. Når det er sånn at både fortauene og veiene er så nedsnødd at ikke alle brøytebiler i hele landet har sjangs til å holde den unna, og man ikke kommer seg noen vei til fots, da er det hverken pent eller moro. Snø i byen er meningsløst - utenfor byen er det selvfølgelig helt ok.

Ja, det er jo en annen siden av saken.

Men pent er det nå uansett. Alt virker så mye renere. Før all eksosen kommer å legger seg som ett grått teppe over da.

Skrevet

Det må da være toppen på frekkhet, det å be en trådstarter pelle seg ut av sin egen tråd. At du syns KKK kommer med så forbanna bra informasjon får stå for din regning, men du er jaggy frekk som kommer med den der!

*Gjesp*

"....................................."

Skrevet

Sjeldent ja - 10-12 ganger pr sesong ;o)

"Sjeldent ja - 10-12 ganger pr sesong ;o)"

Største snøfallet i Oslo på 37 år. Ikke akkurat noe som skjer flere ganger pr. sesong, nei.

Skrevet

Ja, det er jo en annen siden av saken.

Men pent er det nå uansett. Alt virker så mye renere. Før all eksosen kommer å legger seg som ett grått teppe over da.

"Alt virker så mye renere. Før all eksosen kommer å legger seg som ett grått teppe over da."

- og det er sånn ca. omtrent samtidig som at snøen faller, inne i sentrum :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Alt virker så mye renere. Før all eksosen kommer å legger seg som ett grått teppe over da."

- og det er sånn ca. omtrent samtidig som at snøen faller, inne i sentrum :-)

Ja inne i sentrum. tar litt lenger tid her jeg bor:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...