Gjest Kjempesliten og trøtt Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Har i den siste tid vært svært stresset og hatt mange nedturer. Når jeg legger meg om kvelden er jeg veldig trøtt. Sovner fort, men våkner opp etter en liten stund, og da med en voldsom hjertebank. Dette kan skje flere gang før jeg klarer å sovne helt inn, hvis jeg i det hele tatt gjør det. Jeg klarer liksom ikke roe meg helt ned. Hva kan jeg gjøre med dette egentlig? Må jeg til lege? Har vel vart 2-3 mnd nu. 0 Siter
Gjest bestill time du. Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 En tur til lege er nok lurt. Greit å få sjekket blodtrykk mm. Men det høres ut som angst anfall? Stress fører til så mangt iblandt. Legg inn spørsmålet på allmenn og psykiatri også? 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Jeg var slik da jeg hadde høyt stoffskifte men det er sikkert flere ting som kan utløse hjertebank om natta. 0 Siter
fresja Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Jeg våkner gjerne noen ganger om natta når jeg er stresset og er trøtt; trodde det var ganske normalt. Ellers kan jeg sove til lunsj, om ikke klokke/klokkeradio/telefon eller andre uromomenter setter en stopper for det! 0 Siter
flisa Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det høres ut som hypertyreose - høyt stoffskifte. GÅ og sjekk deg! 0 Siter
lote Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Kanskje det er alt du tenker på som ligger i bakhodet å du sover dårlig,mange kan sovne fort og våkne etter en liten stund da en har mye å tenke på,så får du orden på alt du tenke på så ordner det seg nok,tror jeg 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det høres ut som hypertyreose - høyt stoffskifte. GÅ og sjekk deg! Oi, nå ble jeg også litt skremt. Jeg våkner også med kraftig hjertebank av og til. Ikke ofte, men det skjer. Mormoren min hadde noe tull med stoffskifte. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Oi, nå ble jeg også litt skremt. Jeg våkner også med kraftig hjertebank av og til. Ikke ofte, men det skjer. Mormoren min hadde noe tull med stoffskifte. Høyt stoffskifte er arvelig. Tanta mi har det og tanta hennes igjen døde av det, 45 år gammel. Men det var før det fantes medisiner altså. Det som skjedde den gangen var at hjertet ble utslitt. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Høyt stoffskifte er arvelig. Tanta mi har det og tanta hennes igjen døde av det, 45 år gammel. Men det var før det fantes medisiner altså. Det som skjedde den gangen var at hjertet ble utslitt. Huff ingen har dødd av hjerteproblemer i ung alder i familien min heldigvis. Jeg har heller lavt blodtrykk enn høyt. Har blodtrykket noe med stoffskiftet å gjøre? 0 Siter
Gjest Kjempesliten og trøtt Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Kanskje det er alt du tenker på som ligger i bakhodet å du sover dårlig,mange kan sovne fort og våkne etter en liten stund da en har mye å tenke på,så får du orden på alt du tenke på så ordner det seg nok,tror jeg Du har svært rett i at jeg tenker veldig mye, som jeg ikke har avklaring på. Bekymring for barn, jobb, skole, og andre nederlag tar nesten knekken på meg akkurat nå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Huff ingen har dødd av hjerteproblemer i ung alder i familien min heldigvis. Jeg har heller lavt blodtrykk enn høyt. Har blodtrykket noe med stoffskiftet å gjøre? Nei, det har ikke sammenheng i det hele tatt ) Jeg har også forholdsvis lavt blodtrykk. Men da jeg hadde høyt stoffskifte var det mest merkbare symptomet at jeg var så hyper hele tida. Så hyper at jeg ikke fikk gjort noen ting, ble bare sittende der sånn lamslått og med følelsen av å sitte i taket ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Nei, det har ikke sammenheng i det hele tatt ) Jeg har også forholdsvis lavt blodtrykk. Men da jeg hadde høyt stoffskifte var det mest merkbare symptomet at jeg var så hyper hele tida. Så hyper at jeg ikke fikk gjort noen ting, ble bare sittende der sånn lamslått og med følelsen av å sitte i taket ) Det er sånn jeg har det nå i dag. I kveld har jeg brukt mye tid forran skjermen altså. men vanligvis er jeg ganske effektiv og får gjort masse. Nå skal jeg se om jeg får løfta på rævva og rydda unna middagstallerkene:) Men først et lite spørsmål. Hvilke andre fysiske plager kan tyde på høyt stoffskifte? 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det er sånn jeg har det nå i dag. I kveld har jeg brukt mye tid forran skjermen altså. men vanligvis er jeg ganske effektiv og får gjort masse. Nå skal jeg se om jeg får løfta på rævva og rydda unna middagstallerkene:) Men først et lite spørsmål. Hvilke andre fysiske plager kan tyde på høyt stoffskifte? At man spiser mye og ikke legger på seg. Jeg veide 43 kg tilslutt. Ellers så vet jeg ikke. Man finner ikke så mye om det på nettet fordi folk er mest opptatte av lavt stoffskifte men prøv et søk på google .) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 At man spiser mye og ikke legger på seg. Jeg veide 43 kg tilslutt. Ellers så vet jeg ikke. Man finner ikke så mye om det på nettet fordi folk er mest opptatte av lavt stoffskifte men prøv et søk på google .) Da har jeg nok ikke høyt stoffskifte:) Jeg kan ikke lenger spise hva jeg vil nei:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Da har jeg nok ikke høyt stoffskifte:) Jeg kan ikke lenger spise hva jeg vil nei:) Trøst deg, det kan ikke jeg heller. Og jeg som har klaget over at jeg var altfor tynn i alle år. Hvis jeg ikke passer meg så veier jeg 60 kg før jeg vet ordet av det. Og du og jeg er like høye tror jeg. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Trøst deg, det kan ikke jeg heller. Og jeg som har klaget over at jeg var altfor tynn i alle år. Hvis jeg ikke passer meg så veier jeg 60 kg før jeg vet ordet av det. Og du og jeg er like høye tror jeg. 60 kilo er egentlig ikke mye på vår høyde, men vi er nok spinkle begge to, og da blir det lett slik at vi føler oss fete med en slik vekt:) 0 Siter
flisa Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Oi, nå ble jeg også litt skremt. Jeg våkner også med kraftig hjertebank av og til. Ikke ofte, men det skjer. Mormoren min hadde noe tull med stoffskifte. Det er jo ikke farlig da - jeg tar en pille hver dag mot lavt stoffskifte. - og jeg er vel ikke så gæærn`? 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 60 kilo er egentlig ikke mye på vår høyde, men vi er nok spinkle begge to, og da blir det lett slik at vi føler oss fete med en slik vekt:) Jeg har ikke godt av å veie mer. Jeg blir for tung for meg sjøl ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det er jo ikke farlig da - jeg tar en pille hver dag mot lavt stoffskifte. - og jeg er vel ikke så gæærn`? Det er mye farligere med ubehandlet høyt enn lavt. Og du er ikke gærn ;o) 0 Siter
lote Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Du har svært rett i at jeg tenker veldig mye, som jeg ikke har avklaring på. Bekymring for barn, jobb, skole, og andre nederlag tar nesten knekken på meg akkurat nå. da tror jeg nok det er det som er grunnen,kanskje du bør snakke med fastlegen din om det ikke forandrer seg snart,for en blir svært sliten og utafor av for lite søvn 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.