Gå til innhold

Praksisplass og jobb.

Gjest Vil ikke gjøre noe galt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært vikar noen dager der jeg har praksisplass. Dette har vært i samme tid (samme klokkeslett) som jeg egentlig skulle vært i praksis.

Spurte A-etat om jeg likevel skulle krysse av for praksis på meldekortet og motta dobbel betaling ( både fra a-etat og arbeidssted), noe de sa ja til.

Jeg glemte imidlertid å nevne at dette var på samme klokkeslett.

Noen som kan svare meg på dette, slik at jeg slipper å ringe en gang til;o)

Gjest toya-1
Skrevet

Dobbelt betalt skal du ihvertfall ikke ha. Dette må være et galt svar fra aetat, hvis de har sagt det. Hvis du har jobbet og får betaling for det fra arbeidsgiver, så må du krysse av for at du har jobbet.

Jeg har selv hatt praksisplass og jobbet litt der samtidig og fått betalt. Og har da fått beskjed om å gjøre det på den måten.

Skrevet

Dobbelt betalt skal du ihvertfall ikke ha. Dette må være et galt svar fra aetat, hvis de har sagt det. Hvis du har jobbet og får betaling for det fra arbeidsgiver, så må du krysse av for at du har jobbet.

Jeg har selv hatt praksisplass og jobbet litt der samtidig og fått betalt. Og har da fått beskjed om å gjøre det på den måten.

Så da skal jeg ikke krysse av for deltatt på praksisplass?

Blir ikke det feil også da, redd for at det blir tatt som ugyldig fravær.

Skrevet

Har nå snakket med a-etat igjen.

Det er faktisk riktig at jeg skal ha betalt fra begge steder. Dette for at man skal kunne ta på seg litt ekstra og kanskje også muligheten for å få fast jobb etterpå.

Man skal føre opp timer og at man har deltatt i praksis.

Det finnes selvsagt en grense, slik at man ikke kan gjøre dette veldig ofte, dette blir sjekket ut når man sender inn meldekort, man får da ikke utbetalt stønad hvis man har jobbet for mye utenom.

Jeg har ca 50 timer nå, og dette var ikke for mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...