Gå til innhold

når passer det best å få barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Det er aldri en perfekt tid å få barn på når man skal begynne å planlegge dette, for det er alltid noe som vil ligge i veien helt til man faktisk blir gravid og må hoppe i det. Det å studere med barn i dag er mye enklere enn for 20 år siden. Hopp i det sier bare jeg. Jeg skal være hjemme et år nå, og deretter skal jeg rett inn på sykepleien :)

Skrevet

Jeg planlegger å få barn under studietiden, ellers blir det altfor sent (for meg, ikke ifølge gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende). Jeg skjønner godt at folk vil vente til de er ferdige med utdannelse og har jobbet litt, men...

Skrevet

Tja..det siste som kom fra den kanten var.."om fem år"

=)

Og begrunnelsen for det er...? :-)

Her sa også mannfolket "om fem år", men da hadde vi vært sammen 3-4 måneder.

Skrevet

Jeg er fornøyd med valget mitt og gjorde ferdig utdannelse og hadde jobbet noen år før jeg fikk barn.

Skrevet

jeg er 23 og begynner å få panikk fordi det akkurat har blitt slutt med typen, og jeg tenker at det vil ta tid å finne ny type og må være sammen litt før man får barn og sånn. Oj. Jeg sa alltid (i tenårene) at jeg skulle få barn som 23-åring. Den perfekte alder! Den gang ei.. Er ikke helt klar til det enda (selvom jeg hadde vært i forhold), men vil jo ikke vente sååå mange år. sukk. Vurderer å satse på adopsjon som alenemamma, og glemme mannfolket :P

Ta det med ro. 23 år er veldig ungt, og du har mange år på deg til å skaffe deg et skikkelig mannfolk.

Skrevet

Ta det med ro. 23 år er veldig ungt, og du har mange år på deg til å skaffe deg et skikkelig mannfolk.

Ja, alle i Oslo sier det. Men jeg er fra Stavanger hvor gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er betydelig lavere enn i Oslo. Jeg bor i Oslo nå, men. Mor var 21, søstera mi var 20, venninna mi var 18 (og fikk nr 2 som 22-åring)... ai. Og tiden går jo så himla fort! Jeg føler mest for å følge stavangermødrene enn oslomødrene når det gjelder det tidspunkt å få barn på. Men et par år til kan jeg vente.

mariaflyfly
Skrevet

jeg er 23 og begynner å få panikk fordi det akkurat har blitt slutt med typen, og jeg tenker at det vil ta tid å finne ny type og må være sammen litt før man får barn og sånn. Oj. Jeg sa alltid (i tenårene) at jeg skulle få barn som 23-åring. Den perfekte alder! Den gang ei.. Er ikke helt klar til det enda (selvom jeg hadde vært i forhold), men vil jo ikke vente sååå mange år. sukk. Vurderer å satse på adopsjon som alenemamma, og glemme mannfolket :P

23 er for tidlig, ikke stress. ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og begrunnelsen for det er...? :-)

Her sa også mannfolket "om fem år", men da hadde vi vært sammen 3-4 måneder.

For han vil bli ferdig med skolen (er ferdig til våren), ha eget hus, egen bil, leve livet.. bla bla bla

Vi har vært sammen i tre år.. er 25 begge to :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...