tiv Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Hei, jeg har lyst på en dyr jakke, og har funnet den til halv pris i USA - hvor jeg har en god venninne. Hvis hun kjøper den til meg, og sender den som gave, hvordan blir det ift tollregler da..? Prisen er 350 USD. På forhånd takk 0 Siter
Moraki Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Blir bare vekten tror jeg.. Tror det blir endel toll. Jeg er ikke sikker på hvordan det funker, men man må i allefall betale litt toll for avrer over 200 NOK. Hvor mye det blir ved en så dyr gjenstand, er jeg ikke sikker på. Du kan forsøke på Tollvesenets webside, som jeg ikke husker akkurat nå. Prøv på Google. 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Tror det blir endel toll. Jeg er ikke sikker på hvordan det funker, men man må i allefall betale litt toll for avrer over 200 NOK. Hvor mye det blir ved en så dyr gjenstand, er jeg ikke sikker på. Du kan forsøke på Tollvesenets webside, som jeg ikke husker akkurat nå. Prøv på Google. Hvis det er gave så er det null toll og andre gebyr. Men det forutsetter jo at Posten kjøper den at det faktisk ER en gave... :-) 0 Siter
Moraki Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Hvis det er gave så er det null toll og andre gebyr. Men det forutsetter jo at Posten kjøper den at det faktisk ER en gave... :-) Hvordan kan posten kontrollere det da? 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Hvordan kan posten kontrollere det da? Vel, regner med at de ser på at avsender er privatperson og ikke firma (?), at det er fylt ut "gave" på en etikett utenpå, og evt. at det ikke ligger ved noen faktura el.lign. 0 Siter
Gjest mmhm si Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Vel, regner med at de ser på at avsender er privatperson og ikke firma (?), at det er fylt ut "gave" på en etikett utenpå, og evt. at det ikke ligger ved noen faktura el.lign. Tror da ikke du trenger og forklare hva pakken er.. bare stemple på addressen og shippe pakka det vel? 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Tror da ikke du trenger og forklare hva pakken er.. bare stemple på addressen og shippe pakka det vel? Har du noengang sendt en pakke til utlandet? 0 Siter
Gjest Alle gjør det sånn Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Det er vanlig å avtale med de utenlandske nettbutikkene at de sender varen som gave (i ordinær innpakning og med sin vanlige adresse som avsender) i slike tilfeller der varen overstiger tollgrensa. Helt vanlig praksis det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.