Gå til innhold

Det er enhver manns rett å få banke kona si!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og på barselavdelingene sliter de med å holde mannfolka nede av sengene til de nybakte mødrene . . . de skal visst "forsegles"....

Skrevet

Og på barselavdelingene sliter de med å holde mannfolka nede av sengene til de nybakte mødrene . . . de skal visst "forsegles"....

Hæ?

Gjest Koneeieren
Skrevet

Forsegles?

Hva i huleste betyr det? Plugges igjen?....

Gjest og sånn går no dagan
Skrevet

I innvandrertette strøk kommer fødende kvinner ofte med blåmerker på steder typisk for mishandling. Helsepersonellet spør litt engstelig hva dette er, da de er redd de skal ha økt blødertendens eller noe annet galt. Det er ofte svært vanskelig å få svar fra kvinnene om hva merkene kommer av, og mannen ber dem passe sine egne saker....

Mange kvinner har skader på ansiktsskjelettet og arr som bare finnes hos profesjonelle boksere....

Mange menn og kvinner har striper på ryggen og baken....

Kulturen består visst ikke bare av empati og koselige holdninger....

Gjest tør du ikke?
Skrevet

I innvandrertette strøk kommer fødende kvinner ofte med blåmerker på steder typisk for mishandling. Helsepersonellet spør litt engstelig hva dette er, da de er redd de skal ha økt blødertendens eller noe annet galt. Det er ofte svært vanskelig å få svar fra kvinnene om hva merkene kommer av, og mannen ber dem passe sine egne saker....

Mange kvinner har skader på ansiktsskjelettet og arr som bare finnes hos profesjonelle boksere....

Mange menn og kvinner har striper på ryggen og baken....

Kulturen består visst ikke bare av empati og koselige holdninger....

Om du er en i helsevesenet som ser dette, hvorfor pokker gjør du ikke noe videre med det?

Skrevet

Om du er en i helsevesenet som ser dette, hvorfor pokker gjør du ikke noe videre med det?

Hva skal en i helsevesenet gjøre om kvinnen ikke vil anmelde da?

Gjest Persille
Skrevet

Forsegles?

Det er en del av renselsen for dem - de skal/bør ha samleie så raskt som mulig etter fødselen for at kvinnene skal bli "rene" igjen...

Gjest Persille
Skrevet

Hæ?

Det er en del av renselsen for dem - de skal/bør ha samleie så raskt som mulig etter fødselen for at kvinnene skal bli "rene" igjen...

Gjest Koneeieren
Skrevet

Nei fy fader, er dette virkelig sant? de skal knulles rene altså mener du?

Kvinner blør da mye og lenge etter fødselen, og hva om ungen blir tatt med k.snitt, går de løs på den nyopererte kona da også?

Har dette herre noe med religionen deres å gjøre det og?

Skrevet

Hvis en ønsker å miste jobben, så er det bare å sette i gang. Taushetsplikt heter det som så effektivt kveler alt.

Allerede før 1980 begynte jordmødre å banne og grine en skvett over å se grovt vansirede underliv etter omskjæringer. Men ikke i offentlighet. Det gikk 15 år før noen fikk fingern ut.

Språket er også et problem. Når 12 år gamle barn er med mora på gyn og må oversette hva legen sier.

Rasende ektemenn som ville ha kun kvinnelige leger og pleiere til kona ble også dagligdags ganske tidlig på 90-tallet.

Skrevet

Kvinner blør da mye og lenge etter fødselen, og hva om ungen blir tatt med k.snitt, går de løs på den nyopererte kona da også?

De er ikke farlig, men det kan bli vondt og en lei infeksjon av det. Renslighet er heller ikke prioritert som hos oss, det er f eks vanlig etter en hard arbidsuke å ligge med kona og så gå i vskastampen etterpå.

Skrevet

Hæ?

MInstejenta mi satt og så da jeg skrev - hehe -så noe måtte jeg skrive - de skal ha samleie med kona - straks hun har født barn -

Skrevet

Forsegles?

MInstejenta mi satt og så da jeg skrev - hehe -så noe måtte jeg skrive - de skal ha samleie med kona - straks hun har født barn -

Skrevet

Herregud. Jeg skulle likt å sett den mannen som hadde klart å tvinge seg på meg rett etter en av fødslene mine!

Skrevet

Herregud. Jeg skulle likt å sett den mannen som hadde klart å tvinge seg på meg rett etter en av fødslene mine!

Jeg hadde antagelig driti ned senga da.....*fin*

Gjest tør du ikke?
Skrevet

Hvis en ønsker å miste jobben, så er det bare å sette i gang. Taushetsplikt heter det som så effektivt kveler alt.

Allerede før 1980 begynte jordmødre å banne og grine en skvett over å se grovt vansirede underliv etter omskjæringer. Men ikke i offentlighet. Det gikk 15 år før noen fikk fingern ut.

Språket er også et problem. Når 12 år gamle barn er med mora på gyn og må oversette hva legen sier.

Rasende ektemenn som ville ha kun kvinnelige leger og pleiere til kona ble også dagligdags ganske tidlig på 90-tallet.

Jaha ja, men helsepersonell angir jo saker der det mistenkes at barn blir mishandlet, hvorfor kan ikke det samme gjøres der det mistenkes at kvinner blir utsatt for vold?

Skader og blåmerker på typiske mishandlingssteder sier da sitt til at saken bør sjekkes nøyere?

Og når vi samtidig vet at innvandrerkvinner er truet til taushet, kan vi ikke forvente at de angir mannen i første runde.

De har allikevel krav på vår hjelp!

Det er veldig alvorlig at gravide blir mishandlet, ser ikke den norske stat alvorlig på dette? tenk hvilken baluba det ville blitt om dette skjedde en etnisk norsk kvinne?

Her mener jeg helseministeren har mye å ta tak i.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det er helt sant - utrolig nok.

Det er basert på religion, ja - og det har vært et problem på norske sykehus lenge.

Det er blant annet grunnen til at fedre ikke får være på rommene etc...

Det spiller ingen rolle hva slags fødsel det har vært - de skal gjøres rene av mannen sæd etterpå uansett. Lekkert...

Jeg klarer ikke tenke på annet enn det smertehelvete det må være - tatt i betraktning at jeg ikke klarte å tisse og tørke meg etterpå (måtte dusje) i mange dager etter fødselen.

Uff, jeg får helt vondt...

Gjest Koneeieren
Skrevet

De er ikke farlig, men det kan bli vondt og en lei infeksjon av det. Renslighet er heller ikke prioritert som hos oss, det er f eks vanlig etter en hard arbidsuke å ligge med kona og så gå i vskastampen etterpå.

Ikke farlig? det er selvfølgelig farlig å gå løs på en som er nyoperert nedentil, infeksjonfaren er stor etter en operasjon, kvinnen kan få en alvorlig infeksjon.

Og endatil smertene, dette høres sykt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...