Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt innfluensa noen dager med feber o.s.v De to siste dagene har jeg hatt en følelse av at noen har stikket en strikkepinne inn i høyre tinning. Grusomt vondt, følest ut som jeg får et lite strømsjokk. Har hatt disse stikkene jevnt og trutt de to siste dagene.

Noen som kjenner til slike smerter og hva de kommer av?

Gjest Calóni
Skrevet

Akkurat sånn pleier jeg også å ha!

http://headaches.about.com/od/otherheadpain/a/ice_picks.htm

Det er det jeg tror det er, men jeg har ikke fått noen diagnose på det.

Jeg har det også i høyre tinning, og det kan "stikke" alt i fra fem-seks ganger daglig, til fem-seks ganger i minuttet. Ikke hele tiden da, men i periodene hvor jeg har slike "anfall".

Jeg fortalte det til legen min (dette var før jeg søkte på internett selv og fant denne artikkelen), og han mente det kunne være en form for migrene, men det er også en bitteliten sjanse for at det kan være epilepsi. Så jeg står på venteliste til EEG-undersøkelse nå.

Jeg har også fått det i forbindelse med feber ofte, men de siste gangene jeg har hatt det har det ikke vært annen sykdom relatert til det. Men det er jo hemmende i en viss grad, for man vet aldri når støtene kommer, og jeg skvetter til (altså rykker), når det kommer. Så jeg ser ut som jeg har tics eller noe sånt ;)

Skrevet

Akkurat sånn pleier jeg også å ha!

http://headaches.about.com/od/otherheadpain/a/ice_picks.htm

Det er det jeg tror det er, men jeg har ikke fått noen diagnose på det.

Jeg har det også i høyre tinning, og det kan "stikke" alt i fra fem-seks ganger daglig, til fem-seks ganger i minuttet. Ikke hele tiden da, men i periodene hvor jeg har slike "anfall".

Jeg fortalte det til legen min (dette var før jeg søkte på internett selv og fant denne artikkelen), og han mente det kunne være en form for migrene, men det er også en bitteliten sjanse for at det kan være epilepsi. Så jeg står på venteliste til EEG-undersøkelse nå.

Jeg har også fått det i forbindelse med feber ofte, men de siste gangene jeg har hatt det har det ikke vært annen sykdom relatert til det. Men det er jo hemmende i en viss grad, for man vet aldri når støtene kommer, og jeg skvetter til (altså rykker), når det kommer. Så jeg ser ut som jeg har tics eller noe sånt ;)

Dette kjente jeg meg veldig igjen i. Takk for godt svar!

Moren min har migrene...vet du om det er arvelig?

Jeg tok også en EEG-test en gang som viste eplepsibølger, men jeg har aldri hatt noe eplepsianfall og da jeg tok en ny EEG-test viste den ingenting.

Men siden du også har følt det i forbindelse med feber, så går det vel over når jeg blir frisk igjen.

Gjest Calóni
Skrevet

Dette kjente jeg meg veldig igjen i. Takk for godt svar!

Moren min har migrene...vet du om det er arvelig?

Jeg tok også en EEG-test en gang som viste eplepsibølger, men jeg har aldri hatt noe eplepsianfall og da jeg tok en ny EEG-test viste den ingenting.

Men siden du også har følt det i forbindelse med feber, så går det vel over når jeg blir frisk igjen.

Jeg vet egentlig ikke noe mer om det enn det jeg har funnet på nett. Som sagt vet jeg ikke om det er det jeg har, det er bare noe jeg har søkt meg fram til i løpet av de par siste ukene. Så jeg venter i spenning på EEG og påfølgende legetime :)

Jeg har hatt de støtene som "forvarsel" på feber i mange år, men de siste gangene jeg har fått dem har det ikke hatt noe med feber å gjøre, så ikke vet jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...