Gå til innhold

Blir gal av at de andre slår av lysene i oppholdsrommene

Anbefalte innlegg

Gjest lyset på?
Skrevet

Jeg syns det er deilig med masse lys i oppholdsrommene. Men min kjære liker det ikke. Når han skal slappe av om kvelden slukker han alle lys i alle rom bortsett fra på stua der han lar ett lite lys stå på... Jeg blir gærn av dette.

Jeg vil helst ha på lyset på kjøkkenet hele tiden fordi jeg går inn dit ganske ofte og ikke minst i gangen som er ett rom man må gå i for å komme til alle andre rom. Og litt mer lys på stua så det går an å se litt mer enn tv en liksom.

Dette mener han er bortkastet energi..... Tenk om han kunne spart på noe annet... hrmfffffff.

Gjest mallet
Skrevet

Vi har en liten lampe som står på hele tiden, 25 watt. Samboeren min regnet ut at årsforbruket av strøm var hele fire kroner.

Skrevet

Jeg har lys på om kvelden, men om dagen slår jeg av lyset inne. Jeg syns det blir grellt og stygt når det er lyst ute.

Skrevet

Dæven døtte, nå trodde jeg nesten at jeg var du og gubben din var min....

Gjest lyset på?
Skrevet

Vi har en liten lampe som står på hele tiden, 25 watt. Samboeren min regnet ut at årsforbruket av strøm var hele fire kroner.

Han tenker mer sånn på verdensbasis. "Tenk hvis alle sløste med energi, hva ville vi hatt da?" Han tenker vel ikke de 4 kronene vi sparte hos oss.

Skrevet

Uhm...25W = 0.025kW. Ett år har 8760 timer. Dette blir 219 kWh (kilowatt timer). Den billigste strømmen ligger vel omtrent på 40 øre pr. kWh, noe som skulle bety at den pæren vil koste 876 kroner i året hvis den står på 24 timer i døgnet.

".............................................."

Gjest Blomsterfinn
Skrevet

Alle gubber over 30 er sånn, visste du ikke det?

Skrevet

Når jeg er hjemme står alltid lyset på på do, i gangen. på badet, på stua og på kjøkkenet. :o) Ikke alltid det er like mye lys på da, noen ganger bare ett på kjøkkenet og ett på stua, men alltid noe.

Skrevet

Støtter det fullt og helt! Heldigvis er mannen min enig - her er det så lyst så lyst. I alle rom! Blir nesten deppa av dussmørket jeg, det går til nød an når jeg skal se film.

Gjest lyset på?
Skrevet

Når jeg er hjemme står alltid lyset på på do, i gangen. på badet, på stua og på kjøkkenet. :o) Ikke alltid det er like mye lys på da, noen ganger bare ett på kjøkkenet og ett på stua, men alltid noe.

Det gjør det når jeg også er alene hjemme, men nå har han greid å lære barna at det er sånn det skal gjøres , så når jeg er alene med barna går de etter meg og slår av lysene:(.

Jeg blir deprimert jeg av dette mørket, spesielt når det er så mørkt ute også.

Jeg er nesten litt sånn trassig om dagen og bare tenner på lyset når jeg forlater ett rom....Eller lar det stå på da;)

Skrevet

Jeg har også alltid noe lys på. Det er mest fordi jeg er mørkredd, men synes det er ganske ukoselig når det er helt mørkt.

Skrevet

Det gjør det når jeg også er alene hjemme, men nå har han greid å lære barna at det er sånn det skal gjøres , så når jeg er alene med barna går de etter meg og slår av lysene:(.

Jeg blir deprimert jeg av dette mørket, spesielt når det er så mørkt ute også.

Jeg er nesten litt sånn trassig om dagen og bare tenner på lyset når jeg forlater ett rom....Eller lar det stå på da;)

Du er på linje med 2-åringen her i huset da, han slår på alle lys (hvis vi slår av) og sier "IKKE slå på mørkt".

Skrevet

Jeg har det likedan som deg, jeg må ha lys. Jeg har innimellom gjester her som demper og dimmer og slokker - ååååhhh, det er så irriterende å snuble i halvmørke.

;-))

Gjest lyset på?
Skrevet

Du er på linje med 2-åringen her i huset da, han slår på alle lys (hvis vi slår av) og sier "IKKE slå på mørkt".

he he

Gjest lyset på?
Skrevet

Jeg har det likedan som deg, jeg må ha lys. Jeg har innimellom gjester her som demper og dimmer og slokker - ååååhhh, det er så irriterende å snuble i halvmørke.

;-))

ikke sant:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi har lys på i de fleste rommene, men har heldigvis dimmer på stue/kjøkken. Greit og ha om kveldene =)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Er det ikke litt typisk mannfolk da? De skal spare penger på slike merkelige ting.

Skrevet

Hehe - her er det omvendt, jeg vil gjerne ha lyset dempet om kvelden.

Men det går ikke på strømsparing i det hele tatt, bare på at jeg synes det er mer koselig med dempet belysning enn "flomlys"...

:-)

Gjest Yljali
Skrevet

Det må være lys, ja. Kan til nød godta dempet belysning som nedtrapping før sengetid, men ellers skal det være LYS.

En ting er hjemme, men det er irriterende med de som skal ha "koselys" på jobben og slår av alt lys på fellesrommet og sitter der i halvmørket, selv på dagtid. Har en kontinuerlig av-og-på-med-lyset duell gående med sjefen for tida. Mer som en prinsippdebatt med humoristisk tilsnitt, men jeg anser det som en menneskerett at jeg skal ha nok lys der jeg må oppholde meg på dagtid.

Skrevet

Jeg liker å ha mye lys på, men når jeg sover må det være helt mørkt.

Heldigvis er vi enige om både lys og varme her hjemme :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...