Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regnet ut at mitt daglige kaloribehov er ca. 2200. Skal ned noen kilo i vekt. Hvor mye under bør jeg ligge pr dag?

Skrevet

Trekk fra 500 leste jeg i en bok som heter helgefri slanking. Spis 1700 i ukedagene og kos deg med 1000 kalorier ekstra en dag i helga. Funker på meg:)

Skrevet

Trekk fra 500 leste jeg i en bok som heter helgefri slanking. Spis 1700 i ukedagene og kos deg med 1000 kalorier ekstra en dag i helga. Funker på meg:)

Det med å unne seg en "spisedag" har flere fordeler. For det første er det da enklere å holde ut slankingen, og for det andre opprettholder du forbrenningen.

petter smart
Skrevet

Hvorfor ikke heller forbrenne mer ved trening? Da kommer du i bedre form og bygger muskler i tillegg.

Skrevet

Du bør ligge på minst det som er ditt vanlig behov, og så heller øke forbrenningen ved å trene.

Trener du på en slik måte at du også får økt muskelmasse, så vil det igjen gi deg varig økt forbrenning (det er musklene dine som forbrenner - og intet annet) - som igjen bidrar til å redusere fettprosenten din.

Hvis du forsøker å gå ned i vekt ved å redusere kalori-inntaket, så riskikerer du at kroppen din reagerer med å redusere forbrenningen.

Da har du kun oppnådd å øke din egen evne til å legge på deg - noe som er nøyaktig det motsatte av hva du ønsker.

Så bruk hodet først når du planlegger hvordan du bør gå ned i vekt - og så bruker du kroppen etterpå.

Reduksjon av kalori-inntaket er KUN egnet hvis du fra før spiser en del mer enn ditt normale behov - og ALDRI ellers.

Skrevet

Du bør ligge på minst det som er ditt vanlig behov, og så heller øke forbrenningen ved å trene.

Trener du på en slik måte at du også får økt muskelmasse, så vil det igjen gi deg varig økt forbrenning (det er musklene dine som forbrenner - og intet annet) - som igjen bidrar til å redusere fettprosenten din.

Hvis du forsøker å gå ned i vekt ved å redusere kalori-inntaket, så riskikerer du at kroppen din reagerer med å redusere forbrenningen.

Da har du kun oppnådd å øke din egen evne til å legge på deg - noe som er nøyaktig det motsatte av hva du ønsker.

Så bruk hodet først når du planlegger hvordan du bør gå ned i vekt - og så bruker du kroppen etterpå.

Reduksjon av kalori-inntaket er KUN egnet hvis du fra før spiser en del mer enn ditt normale behov - og ALDRI ellers.

Ok glemte å si at i de 2200 kaloriene jeg har regnet ut så ligger treninga innberegnet. Brukte en kalkulator på iform.no hvor man måtte taste inn daglig aktivitet, så treninga er innberegnet i de 2200. Derfor jeg lurer på hvor mye under jeg bør holde meg for å gå ned i vekt.

Skrevet

Ok glemte å si at i de 2200 kaloriene jeg har regnet ut så ligger treninga innberegnet. Brukte en kalkulator på iform.no hvor man måtte taste inn daglig aktivitet, så treninga er innberegnet i de 2200. Derfor jeg lurer på hvor mye under jeg bør holde meg for å gå ned i vekt.

OK - jeg teller ikke kalorier selv, så jeg skal ikke gi meg inn på selve regnestykkene - bare prinsippene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...