smurf78 Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Har regnet ut at mitt daglige kaloribehov er ca. 2200. Skal ned noen kilo i vekt. Hvor mye under bør jeg ligge pr dag? 0 Siter
flowy Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Trekk fra 500 leste jeg i en bok som heter helgefri slanking. Spis 1700 i ukedagene og kos deg med 1000 kalorier ekstra en dag i helga. Funker på meg:) 0 Siter
Speak Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Trekk fra 500 leste jeg i en bok som heter helgefri slanking. Spis 1700 i ukedagene og kos deg med 1000 kalorier ekstra en dag i helga. Funker på meg:) Det med å unne seg en "spisedag" har flere fordeler. For det første er det da enklere å holde ut slankingen, og for det andre opprettholder du forbrenningen. 0 Siter
petter smart Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Hvorfor ikke heller forbrenne mer ved trening? Da kommer du i bedre form og bygger muskler i tillegg. 0 Siter
Goliath Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Du bør ligge på minst det som er ditt vanlig behov, og så heller øke forbrenningen ved å trene. Trener du på en slik måte at du også får økt muskelmasse, så vil det igjen gi deg varig økt forbrenning (det er musklene dine som forbrenner - og intet annet) - som igjen bidrar til å redusere fettprosenten din. Hvis du forsøker å gå ned i vekt ved å redusere kalori-inntaket, så riskikerer du at kroppen din reagerer med å redusere forbrenningen. Da har du kun oppnådd å øke din egen evne til å legge på deg - noe som er nøyaktig det motsatte av hva du ønsker. Så bruk hodet først når du planlegger hvordan du bør gå ned i vekt - og så bruker du kroppen etterpå. Reduksjon av kalori-inntaket er KUN egnet hvis du fra før spiser en del mer enn ditt normale behov - og ALDRI ellers. 0 Siter
smurf78 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Skrevet 2. mars 2006 Du bør ligge på minst det som er ditt vanlig behov, og så heller øke forbrenningen ved å trene. Trener du på en slik måte at du også får økt muskelmasse, så vil det igjen gi deg varig økt forbrenning (det er musklene dine som forbrenner - og intet annet) - som igjen bidrar til å redusere fettprosenten din. Hvis du forsøker å gå ned i vekt ved å redusere kalori-inntaket, så riskikerer du at kroppen din reagerer med å redusere forbrenningen. Da har du kun oppnådd å øke din egen evne til å legge på deg - noe som er nøyaktig det motsatte av hva du ønsker. Så bruk hodet først når du planlegger hvordan du bør gå ned i vekt - og så bruker du kroppen etterpå. Reduksjon av kalori-inntaket er KUN egnet hvis du fra før spiser en del mer enn ditt normale behov - og ALDRI ellers. Ok glemte å si at i de 2200 kaloriene jeg har regnet ut så ligger treninga innberegnet. Brukte en kalkulator på iform.no hvor man måtte taste inn daglig aktivitet, så treninga er innberegnet i de 2200. Derfor jeg lurer på hvor mye under jeg bør holde meg for å gå ned i vekt. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Ok glemte å si at i de 2200 kaloriene jeg har regnet ut så ligger treninga innberegnet. Brukte en kalkulator på iform.no hvor man måtte taste inn daglig aktivitet, så treninga er innberegnet i de 2200. Derfor jeg lurer på hvor mye under jeg bør holde meg for å gå ned i vekt. OK - jeg teller ikke kalorier selv, så jeg skal ikke gi meg inn på selve regnestykkene - bare prinsippene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.