Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Når er klokka over 24 og det er andre mars, men sier grattis for det allikevel jeg :o)

Synes du er heldig jeg som får oppleve en generasjon til mens man er i sin beste alder og kan være med på mye. He he, det sa jeg om igjen og om igjen til mamma, mens rev seg i håret og gjentok

-Jeg mormor? Jeg mormor!?

Hun blir flau nå når jeg nevner det ;-)

Jeg var også 18 da jeg fikk guttungen :o)

Skrevet

Jeg tenker på hun i VG-reklamen som mora di. Og hun sier beken. Men den virkelige mora prekær vel ikke så ille mye. Og så er hun trønder. Ikke rart du er matglad.

Jeg var sammen med en trønder i unge år og besøkte foreldrene hans. Og du dæven som hele familien åt. Mora var omtrent som i livet med Larkins. Sto på kjøkkenet støtt.

Just når man trodde at måltidet endelig var over, bar hun inn en ny rett.

Er dette vanlig i Trøndelagen? Eller hadde jeg bare flaks/uflaks?

HEHE . Når vi er "hjemme" i Trøndelag så blir VI også mette - ja de etes no' veldig - men mest uvant er kaffebrød hele tiden - altså noe å bite i til kaffen. Syns ikke jeg gjør annet på ferie enn å handle med meg kaffebrød til den ene tanta etter den andre.

Mora mi er lita og nett - mye kortere og smalere enn meg - og hun er opptatt av linjene og at man ikke skal spise så mye -men god til å bake er hun! - tror hun nyter å se at vi stapper innpå, mens hun drikker kaffen sin :)

Skrevet

Når er klokka over 24 og det er andre mars, men sier grattis for det allikevel jeg :o)

Synes du er heldig jeg som får oppleve en generasjon til mens man er i sin beste alder og kan være med på mye. He he, det sa jeg om igjen og om igjen til mamma, mens rev seg i håret og gjentok

-Jeg mormor? Jeg mormor!?

Hun blir flau nå når jeg nevner det ;-)

Jeg var også 18 da jeg fikk guttungen :o)

hihi! - Jeg syns det var verre å fortelle faren min at han skulle bli oldefar - han hadde akkurat kjørt flyttelasset til lillebroren min - som er 18 år yngre enn meg - så han følte seg jo så klart alt for ung.

Men da gubben og jeg giftet oss for snart 4 år siden - da hadde han slanket seg veldig - og så kom han inn på frisørsalongen for å hente meg -i flott smoking og BMW på utsiden - der stod jeg - blussende brud og mormor og ventet sjelvende på pappaen sin - oldefaren -hehe,

Så fulgte han meg opp kirkegulvet til en ventende småbarnspappa.

hihi- vi har ikke så faste generasjonsskiller i vår familie,

Svigerinna mi er yngre enn datra mi - og ho igjen har ei søster på 2 år..så...hehe

Skrevet

Ååååå! Hun er heldig da som har en sånn mormor!!!! *Misunnelig på mine barns vegne*

Gjest Shira12
Skrevet

hihi! - Jeg syns det var verre å fortelle faren min at han skulle bli oldefar - han hadde akkurat kjørt flyttelasset til lillebroren min - som er 18 år yngre enn meg - så han følte seg jo så klart alt for ung.

Men da gubben og jeg giftet oss for snart 4 år siden - da hadde han slanket seg veldig - og så kom han inn på frisørsalongen for å hente meg -i flott smoking og BMW på utsiden - der stod jeg - blussende brud og mormor og ventet sjelvende på pappaen sin - oldefaren -hehe,

Så fulgte han meg opp kirkegulvet til en ventende småbarnspappa.

hihi- vi har ikke så faste generasjonsskiller i vår familie,

Svigerinna mi er yngre enn datra mi - og ho igjen har ei søster på 2 år..så...hehe

Er litt sånn i vår familie også, oldeforeldrene til guttungen har barnebarm som er yngre enn han, og jeg har småsøsken.

Tror det sveiser familien mer sammen jeg :o)

Hørtes ut som du hadde en flott bryllupsdag!

amerikafareren
Skrevet

Mora mi var 18 -, jeg var hele 20,5! - og datra mi var nesten 19.

Du slår ikke ekssvigerinna mi som var 17, og hennes mor var også 17;) Mormoren er født samme år som meg og har tre barnebarn, det elste på 13. Oldemoren er yngre enn min mor (farmor til to av barna). Da nevøen min ble døpt kom mormoren innpå kjøkkenet og sa: "nå kjører jeg mormor hjem". Det tok noen sekunder til jeg forsto at det var dåpsbarnets tippoldemor det var snakk om.

Stesønnen til broren min har måttet forholde seg til spesielle familiesituasjoner i alle retninger. Nå er min bror og svigerinne skilt, men min bror ser på han som sitt barn og behandler han på lik linje som de andre. Det gjør også mine foreldre, i tillegg har han selvsagt egen far og besteforeldre på den siden. Mormor og morfar er gift på hver sin side og har små barn. Oldeforeldrene er skilte også, noen av dem, så det er en del steoldeforeldre i tillegg;)

Skrevet

Du slår ikke ekssvigerinna mi som var 17, og hennes mor var også 17;) Mormoren er født samme år som meg og har tre barnebarn, det elste på 13. Oldemoren er yngre enn min mor (farmor til to av barna). Da nevøen min ble døpt kom mormoren innpå kjøkkenet og sa: "nå kjører jeg mormor hjem". Det tok noen sekunder til jeg forsto at det var dåpsbarnets tippoldemor det var snakk om.

Stesønnen til broren min har måttet forholde seg til spesielle familiesituasjoner i alle retninger. Nå er min bror og svigerinne skilt, men min bror ser på han som sitt barn og behandler han på lik linje som de andre. Det gjør også mine foreldre, i tillegg har han selvsagt egen far og besteforeldre på den siden. Mormor og morfar er gift på hver sin side og har små barn. Oldeforeldrene er skilte også, noen av dem, så det er en del steoldeforeldre i tillegg;)

Jeg tror nesten far-familien min slår dere! Ikke at det er noe å skryte av, men...

Tror de var 16, 17 og 17 (om det ikke var enda yngre!) da de begynte å formere seg gitt. Bare jenter altså, barnefedrenes aldre har jeg ikke anelse om. Jeg mener den eldste var oldemor før hun fyllte 50!

amerikafareren
Skrevet

Jeg tror nesten far-familien min slår dere! Ikke at det er noe å skryte av, men...

Tror de var 16, 17 og 17 (om det ikke var enda yngre!) da de begynte å formere seg gitt. Bare jenter altså, barnefedrenes aldre har jeg ikke anelse om. Jeg mener den eldste var oldemor før hun fyllte 50!

En venninne fra gymnaset var 32 år da hun ble mormor. Oldemoren var 48 slik som jeg er nå;)

Hun er lege og skulle til å begynne på spesialiseringen, og flyttet med mann, barn og barnebarn;) Det lo vi godt av.

Ifølge tradisjonen skulle hun bli mormor nå, men jeg tror alle håper den tradisjonen blir brutt nå.

Jeg jobbet sammen med oldemoren den gangen, og husker hvor overrasket jeg var da hun satt og strikket til kommende oldebarn;)

Skrevet

hihi" :)

Høres ut som i min manns familie. Hans nieser er både søsken og tremenninger.

amerikafareren
Skrevet

hihi" :)

Høres ut som i min manns familie. Hans nieser er både søsken og tremenninger.

Fetrene mine hadde samme bestefar som deres mor;) Tror jeg skal slutte snart å skrive om familie og venner. Det er ikke måte på rare familierelasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...