Gå til innhold

Du stemte sosialistisk, og nå kommer regningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/article261702.ece

Dette innebærer at du som har 1,5 mill. kroner i boliglån, gitt 4% rente (det får vi snart) må ut med 16.800 kroner mer i skatt pr. pr.

Med 1 mill. kroner i boliglån må du ut med 11.200 kroner mer i skatt pr. år.

I tillegg kommer økt skatt hvis du har andre lån, som studielån, billån etc.

Borgerne fikk den regjering de ønsket, og nå skal borgerne betale regningen.

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

41

• favn

21

• mil1365380270

21

• Piraye

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde helst sett at du lot være å minne oss på hvilken tragedie den nye regjeringen er for folk...;o)

Skrevet

Hvordan skattlegge befolkningen mer uten å øke inntektsskatten?

Reduser fradragene.

God gammel AP-politikk.

Som i verstefall kan medføre boligkrakk - og gjeldskrise for ganske mange her i Norge.

Omtrent like genialt for norsk økonomi som Gros devaluering...

Gjest tcm nick
Skrevet

Jeg stemte ikke sosialistisk. Nå ser vel de som ikke likte den forrige regjeringen at den ikke var så aller verst alikevel?

Skrevet

Jeg stemte ikke sosialistisk, men jeg kommer til å gjøre det neste gang!

Jeg stemte FRP, men nå har jeg blitt mer voksen, så nå er jeg med SV!

Skrevet

Du juger så det renner av deg....he-he

Skrevet

Hvis det er NOE som kan fremskynde en gjeldskrise og et boligkrack, så er det nettopp et slikt trekk.

Har ikke den sittende regjering lært NOE av det som hendte i 80 åra?

Dette er kun vikarierende argumenter for å få mer penger i statskassa - slik at mer kan benyttes til ulike håpløse tiltak, som nok er godt ment, men idiotisk i innhold.

Håper det er litt av hvert som nå går opp for de som stemte sosialistisk ved siste valg.

Det som nå skjer er NØYAKTIG det vi andre advarte mot.

mil1365380270
Skrevet

Ha-ha! Dagens beste! ;-)

Skrevet

Nei, det værste er at jeg juger faktisk ikke!

Jeg kommer til å stemme SV fordi jeg har begynt å like det de står for!

Gjest Marrion
Skrevet

Jeg tror neppe hun(han?) lyver, for jeg er i samme situasjon.

Jeg stemte også Frp ved siste valg av ren forbannelse på asylpolitikken. Angrer nå bittert og vil ved neste korsvei stemme Ap eller SV.

Jeg gjør ikke hva som helst for å bli kvitt Abdullah og hans menn, og regner med at sosialistene i framtida er såpass klarsynte at de innfører en strengere innvandrings og asylpolitikk, nå når de ser utviklingen.

Gjest Marrion
Skrevet

Samme her! :)

Jeg liker verdiene deres.

Skrevet

Bare hyggelig, det. Morsomt med kuriositeter :-)

Skrevet

Jeg tror neppe hun(han?) lyver, for jeg er i samme situasjon.

Jeg stemte også Frp ved siste valg av ren forbannelse på asylpolitikken. Angrer nå bittert og vil ved neste korsvei stemme Ap eller SV.

Jeg gjør ikke hva som helst for å bli kvitt Abdullah og hans menn, og regner med at sosialistene i framtida er såpass klarsynte at de innfører en strengere innvandrings og asylpolitikk, nå når de ser utviklingen.

Hvorfor angrer du "bittert"?

Hva bidro du til ved å stemme Frp som du nå angrer på, all den tid Ap og SV likevel fikk flertall med Sp?

Hva har Frp gjort siden den gang som du nå finner så "ille"?

Og hvis du regner med at sosialistene i fremtiden kommer til å gjøre det som må til vedrørende integrasjons og innvandringspolitikken, så må du fortelle meg hvorfor (og hvordan) du kan tro på noe slikt?

Er det NOE de rødgrønne faktisk har bevist, så er det jo nettopp den manglende evnen til IKKE å klare å gjøre noe med dette.

Ei heller har de uttalt seg (som om det likevel ville vært til å stole på) om dette på noen som helst måte som gir noen indikasjoner på at så vil skje.

Så hvis du er så naiv, så slår du til og med de sosialistiske politikerene i naivisme.

Den samme naivisme som har ført oss dit vi nå er vedrørende denne problemstillingen.

Gjest Marrion
Skrevet

Bare hyggelig, det. Morsomt med kuriositeter :-)

Da er det mange av oss kuriositetene! :)

Skrevet

Og det er hva?

Og hvordan mener du det kommer til utrykk gjennom den politikken de til nå har ført / foreslått innført av ulike tiltak?

Skrevet

Å ha gode verdier (i den grad de er det) spiller null rolle, så lenge de tiltak de foreslår gjennomført (eller får gjennomført) IKKE fungerer iht det de påstår det skal gjøre.

Så enten lyver de, eller så har de så lite fornuftig sans og praktisk erfaring at de ikke forstår bedre.

Og jeg vet ikke hva av ovennevnte som er verst.....

Skrevet

Da er det mange av oss kuriositetene! :)

Mange av dere?

Så langt av meningsmålingene så er dere ganske få allerede (i hvert fall når det gjelder SV tilhengere), og færre blir dere hver dag...:-)

Gjest Marrion
Skrevet

Hvorfor angrer du "bittert"?

Hva bidro du til ved å stemme Frp som du nå angrer på, all den tid Ap og SV likevel fikk flertall med Sp?

Hva har Frp gjort siden den gang som du nå finner så "ille"?

Og hvis du regner med at sosialistene i fremtiden kommer til å gjøre det som må til vedrørende integrasjons og innvandringspolitikken, så må du fortelle meg hvorfor (og hvordan) du kan tro på noe slikt?

Er det NOE de rødgrønne faktisk har bevist, så er det jo nettopp den manglende evnen til IKKE å klare å gjøre noe med dette.

Ei heller har de uttalt seg (som om det likevel ville vært til å stole på) om dette på noen som helst måte som gir noen indikasjoner på at så vil skje.

Så hvis du er så naiv, så slår du til og med de sosialistiske politikerene i naivisme.

Den samme naivisme som har ført oss dit vi nå er vedrørende denne problemstillingen.

De rødgrønne har såvidt fått begynt, evalueringen av dem vil jeg vente med til høsten.

Frp er usympatiske og spiller på min og din fremmedfrykt for å kapre stemmer, noe som lyktes.

Jeg har imidlertid funnet ut at omtrent ingenting i dems politikk gagner meg som person, annet enn at jeg blir kvitt utlendingene ;o)

Og jeg kan ikke leve kun med ett ønske innfridd!

Gjest Marrion
Skrevet

Mange av dere?

Så langt av meningsmålingene så er dere ganske få allerede (i hvert fall når det gjelder SV tilhengere), og færre blir dere hver dag...:-)

Jeg tenkte først og fremst på sosialisttilhengere (om det kan kalles det!).

Jeg vet SV har laber tilhengerskare, men de har mange flotte holdninger.

SV trenger nok en opplæringsperiode og finsliping før de blir den diamanten de har forutsetninger til å bli.

Litt bommerter og smeller må man forvente på veien.

Skrevet

De rødgrønne har såvidt fått begynt, evalueringen av dem vil jeg vente med til høsten.

Frp er usympatiske og spiller på min og din fremmedfrykt for å kapre stemmer, noe som lyktes.

Jeg har imidlertid funnet ut at omtrent ingenting i dems politikk gagner meg som person, annet enn at jeg blir kvitt utlendingene ;o)

Og jeg kan ikke leve kun med ett ønske innfridd!

"Jeg har imidlertid funnet ut at omtrent ingenting i dems politikk gagner meg som person, annet enn at jeg blir kvitt utlendingene."

Nå er vel det noe av det viktigste - og det som ikke kan vente.

Men jeg betviler sterkt det andre du sier. Mulig du tror på det, men jeg er HELT overbevist at du tar feil:-)

Bare vent ett år eller to til, så får du se. Pewrsonlig tror jeg ganske så sikkert at SV stadig vil miste stemmer (og Ap også), mens Frp stadig vil bli sterkere.

Årsaken er enkel. De tiltak (ikke minst på det økonomiske området) som de rødgrønne nå ser ut til å innføre, vil merkes godt blant de fleste av deres velgere i løpet av et par år - og det vil slå ut på oppslutningen. Ei heller vil de makte å gjøre det som må til vedrørende familiegjenforeningspolitikken (som er det vesentligste problem når det gjelder innvandring).

Og folk flest vil da ikke lenger la seg lure av de betydningsløse andre småtiltakene de selger seg inn på - nettopp fordi de er av null praktisk betydning, og kun egnet som "salgsjippo" som ikke koster dem noe, men heller ikke fører til noe.

da er det andre ting de nå gjør som vil merkes godt i folks lommebok - og det vil ikke bli vel mottatt.....

Spesielt når det heller ikke vil gjøre det bedre på ulike andre områder for folk flest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...