Gå til innhold

Du stemte sosialistisk, og nå kommer regningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte først og fremst på sosialisttilhengere (om det kan kalles det!).

Jeg vet SV har laber tilhengerskare, men de har mange flotte holdninger.

SV trenger nok en opplæringsperiode og finsliping før de blir den diamanten de har forutsetninger til å bli.

Litt bommerter og smeller må man forvente på veien.

Den diamanten er kun en glassklump som nå sprekker - og snart vil knuse.....

Det er intet hos SV som gjør at de vil få til noe fornuftig i regjeringsposisjon.

Helt enkelt fordi det er et parti full av gode meninger, men desverre like full av mangler når det gjelder mulighetene for å få det til.

De er ganske enkelt fulle av sprøyt iblandet naive holdninger og en virklighetsfjern tro på det urealistiske.

Ren dumskap kan man gjerne også kalle det, selv om den ikke nødvendigvis er ondsinnet:-)

De kan gjøre det bra i oposisjon, for det finnes alt for mange urealistiske naivister blant nordmenn flest som kan la seg overtale av disse "fine ord og verdier".

Men så fort de får ansvaret og må levere - så går det selvfølgelig hull på ballongen.

For den er jo bare full av tomme løfter uten konsistens.....

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

41

• favn

21

• mil1365380270

21

• Piraye

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest Marrion
Skrevet

Den diamanten er kun en glassklump som nå sprekker - og snart vil knuse.....

Det er intet hos SV som gjør at de vil få til noe fornuftig i regjeringsposisjon.

Helt enkelt fordi det er et parti full av gode meninger, men desverre like full av mangler når det gjelder mulighetene for å få det til.

De er ganske enkelt fulle av sprøyt iblandet naive holdninger og en virklighetsfjern tro på det urealistiske.

Ren dumskap kan man gjerne også kalle det, selv om den ikke nødvendigvis er ondsinnet:-)

De kan gjøre det bra i oposisjon, for det finnes alt for mange urealistiske naivister blant nordmenn flest som kan la seg overtale av disse "fine ord og verdier".

Men så fort de får ansvaret og må levere - så går det selvfølgelig hull på ballongen.

For den er jo bare full av tomme løfter uten konsistens.....

"Ren dumskap kan man gjerne også kalle det, selv om den ikke nødvendigvis er ondsinnet:-)"

Der har du vel Frp i et nøtteskall, om du gjør om den siste setningen til at det _er_ ondsinnet! :-)

Den nåværende frontfiguren deres er også blottet for sympatiske trekk, så alt står i stil der i går´n!

Gjest Marrion
Skrevet

"Jeg har imidlertid funnet ut at omtrent ingenting i dems politikk gagner meg som person, annet enn at jeg blir kvitt utlendingene."

Nå er vel det noe av det viktigste - og det som ikke kan vente.

Men jeg betviler sterkt det andre du sier. Mulig du tror på det, men jeg er HELT overbevist at du tar feil:-)

Bare vent ett år eller to til, så får du se. Pewrsonlig tror jeg ganske så sikkert at SV stadig vil miste stemmer (og Ap også), mens Frp stadig vil bli sterkere.

Årsaken er enkel. De tiltak (ikke minst på det økonomiske området) som de rødgrønne nå ser ut til å innføre, vil merkes godt blant de fleste av deres velgere i løpet av et par år - og det vil slå ut på oppslutningen. Ei heller vil de makte å gjøre det som må til vedrørende familiegjenforeningspolitikken (som er det vesentligste problem når det gjelder innvandring).

Og folk flest vil da ikke lenger la seg lure av de betydningsløse andre småtiltakene de selger seg inn på - nettopp fordi de er av null praktisk betydning, og kun egnet som "salgsjippo" som ikke koster dem noe, men heller ikke fører til noe.

da er det andre ting de nå gjør som vil merkes godt i folks lommebok - og det vil ikke bli vel mottatt.....

Spesielt når det heller ikke vil gjøre det bedre på ulike andre områder for folk flest.

Så sneversynt er jeg ikke. Jeg tror det er likegyldig for meg om Norge har innvandringsstopp om jeg ligger i rennesteinen (satt på spissen!).

Frp har ingenting som gagner meg som ikke er høytlønnet!

Skrevet

Så sneversynt er jeg ikke. Jeg tror det er likegyldig for meg om Norge har innvandringsstopp om jeg ligger i rennesteinen (satt på spissen!).

Frp har ingenting som gagner meg som ikke er høytlønnet!

Nå er det jo nettopp de som IKKE er høytlønnet som hardest vil bli rammet av de rødgrønnes finans- og avgiftspolitikk da.

Og jeg forstår ikke at ikke de det faktisk gjelder selv ser dette? Tror dere bare på hva de rødgrønne politikerene selv sier?

Det er jo bare å se hva som faktisk blir resultatet det.

Med den gamle regjeringen ville alle mellom og lavtlønnede hatt mer å rutte med enn hva de har i dag - og vesentlig mer enn hva de får til neste år.....

Skrevet

"Ren dumskap kan man gjerne også kalle det, selv om den ikke nødvendigvis er ondsinnet:-)"

Der har du vel Frp i et nøtteskall, om du gjør om den siste setningen til at det _er_ ondsinnet! :-)

Den nåværende frontfiguren deres er også blottet for sympatiske trekk, så alt står i stil der i går´n!

Vel - vi får bare være enige i at vi i dag er uenige.

Og så ønsker jeg deg velkommen tilbake når du ser hvor det faktisk går...:-)

petter smart
Skrevet

SV trenger nok en opplæringsperiode og finsliping før de blir den diamanten de har forutsetninger til å bli.

Kommunistene hadde mange flotte holdninger og mål de også.

Alle politiske partier er vel for økt velferd for folk. Det er veien til dette målet som er ulik.

SV har dessverre en naiv og urealistisk vei dit. Vi ser allerede nå at de har gått fra de fleste løftene sine og i enkelte tilfeller gjort det omvendte av det de lovte.

FRP er ikke mer realistisk, de bare ligger i andre enden av skalaen.

Synes synd på folk som stemmer på noen av partiene. Da har man lite grep på virkeligheten.

Gjest Ja til Stortingsvalg på sms!
Skrevet

Bare hyggelig, det. Morsomt med kuriositeter :-)

Jenter uten peiling på politikk og økonomi stemmer SV, gutter med like stor mangel på det samme stemmer Frp.

(slutt med "typen" kanskje?)

Gjest Marrion
Skrevet

Nå er det jo nettopp de som IKKE er høytlønnet som hardest vil bli rammet av de rødgrønnes finans- og avgiftspolitikk da.

Og jeg forstår ikke at ikke de det faktisk gjelder selv ser dette? Tror dere bare på hva de rødgrønne politikerene selv sier?

Det er jo bare å se hva som faktisk blir resultatet det.

Med den gamle regjeringen ville alle mellom og lavtlønnede hatt mer å rutte med enn hva de har i dag - og vesentlig mer enn hva de får til neste år.....

Hva hjelper det å få fra den ene hånden, når alt (og mere til) blir tatt tilbake med den andre?

Uansett hvordan det går med sosialistene, vil jeg aldri mer stemme Frp.

Jeg stoler ikke på Frp, og vil heller svelge noen brutte løfter enn å risikere Frp-styre.

Skrevet

Hva hjelper det å få fra den ene hånden, når alt (og mere til) blir tatt tilbake med den andre?

Uansett hvordan det går med sosialistene, vil jeg aldri mer stemme Frp.

Jeg stoler ikke på Frp, og vil heller svelge noen brutte løfter enn å risikere Frp-styre.

At noen få høytlønnede skulle få enda litt mer spiller null rolle. For summen av dette (det de eventuelt får av skattelette) blir marginalt - nettopp fordi det er så få av dem.

Det som betyr noe av hva de middels og lavtlønnede får i skattelette - for det er der det store volumet ligger, og det som belaster statskassen.

Men desverre virker det som om sosialisters misunnelse fullstendig blinder dem for all fornuft.

Det ser ut til at det er bedre at alle får det værre, så lenge de som har det best taper mest - selv om det for dem knapt er merkbart, mens det for de som har det vanskelig fra før virkelig svir......

Skrevet

At noen få høytlønnede skulle få enda litt mer spiller null rolle. For summen av dette (det de eventuelt får av skattelette) blir marginalt - nettopp fordi det er så få av dem.

Det som betyr noe av hva de middels og lavtlønnede får i skattelette - for det er der det store volumet ligger, og det som belaster statskassen.

Men desverre virker det som om sosialisters misunnelse fullstendig blinder dem for all fornuft.

Det ser ut til at det er bedre at alle får det værre, så lenge de som har det best taper mest - selv om det for dem knapt er merkbart, mens det for de som har det vanskelig fra før virkelig svir......

"Det ser ut til at det er bedre at alle får det værre, så lenge de som har det best taper mest"

Hehe... Ja, det er sånn jeg også oppfatter SV og likesinnede.

Skrevet

Jeg tror neppe hun(han?) lyver, for jeg er i samme situasjon.

Jeg stemte også Frp ved siste valg av ren forbannelse på asylpolitikken. Angrer nå bittert og vil ved neste korsvei stemme Ap eller SV.

Jeg gjør ikke hva som helst for å bli kvitt Abdullah og hans menn, og regner med at sosialistene i framtida er såpass klarsynte at de innfører en strengere innvandrings og asylpolitikk, nå når de ser utviklingen.

"og regner med at sosialistene i framtida er såpass klarsynte at de innfører en strengere innvandrings og asylpolitikk, nå når de ser utviklingen."

Ah. Så det at de aldri har vært villige til å gjøre det, noensinne, gjør ikke at du synes det virker litt usannsynlig?

".........................................."

Gjest Marrion
Skrevet

Vås! Hvorfor skal de som har mye få enda mer? jeg finner ingen logisk grunn for det.

En politikk som gir enda mer til de høytlønte, er en politikk som skurrer uansett, Og jeg er ikke med på den.

Men det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Si meg, hvor mye tjener du selv?

Skrevet

Hva med FrPs absolutte og totale mangel på forståelse og innsikt i absulutt alt som har med kultur, kunst etc. å gjøre? Akkurat det teller ganske mye mot det partiet. Og av en eller annen grunn er det ganske spesiellt for akkurat FrP - de andre høyrepartiene har ikke de samme åpenbare og totale sperrene på de områdene. Har snakker vi om et parti hvis helhet faktisk ser på det som totalt unyttig og bortkastet at enkele får kunstnerstipender, at staten har en liten pott som deles ut som støtte til folk som driver med kulturelle ting av en eller annen art.

"........................................"

Skrevet

Nei, det værste er at jeg juger faktisk ikke!

Jeg kommer til å stemme SV fordi jeg har begynt å like det de står for!

Som f.eks en helt irasjonell og kompromissløs motstand mot israel, en evne til å lukke både øre og øyne og late som om de ikke hører når muslimer brenner ambasader og krigsflyktninger stikker ned folk på gata? Javisst - et virkelig flott parti, som virkelig har kompetanse til å være i regjering. (Ironi). Sosialisme i en viss grad er greit, men SV har altfor store innslag av stalinister.

".............................................."

Skrevet

SYNS DENNE PASSET NÅ:

Sosialisme

Du har to kyr, staten tar fra deg den ene og gir den til naboen din.

Kommunisme

Du har to kyr, staten tar begge og holder deg med melk.

Fascisme

Du har to kyr, staten tar begge og selger deg melken.

Nazisme

Du har to kyr, staten tar begge og skyter deg.

Byråkratisme

Du har to kyr, staten tar begge, skyter den ene, melker den andre, og roter bort melken.

Anarkisme

Du har to kyr, de stikker av.

Tradisjonell kapitalisme

Du har to kyr, selger den ene og kjøper en okse. Horden forøker seg og økonomien vokser. Du selger dem og kan pensjonere deg på gevinsten.

Singapore kapitalisme

Du har to kyr. De tygger gress. De blir arrestert fordi politiet tror de tygger tyggegummi.

Britisk kapitalisme

Du har to kyr. Begge er gale.

Fransk Kapitalisme

Du har to kyr. Du streiker for å få tre.

Spansk kapitalisme

Du har to kyr. Du selger kuene til en turist... «Special price for you, my friend».

Ledelse

Du har to kyr. Du selger den ene, tvinger den andre til å produsere melk for fire kyr og blir overrasket når den ikke klarer det.

Demokrati

Du har to kyr. Staten beskatter deg til du må selge begge, slik at de kan gi støtte til en mann i et annet land som har fått en ku fra staten i ditt land.

Gjest Marrion
Skrevet

"og regner med at sosialistene i framtida er såpass klarsynte at de innfører en strengere innvandrings og asylpolitikk, nå når de ser utviklingen."

Ah. Så det at de aldri har vært villige til å gjøre det, noensinne, gjør ikke at du synes det virker litt usannsynlig?

".........................................."

Nei faktisk ikke! jeg tror alle mennesker (uavhengig av parti) nå begynner å forstå hvorhen det bærer, og at noe må gjøres raskt.

Hadde det vært opp til meg ville det ikke vært bygd en eneste moske i Norge. All verdens religion burde forbys å praktisere offentlig. Iallefall religioner som tillater vold og undertrykking.

En urealistisk tankegang det siste, men det med moskeene burde vært gjennomførbart. Og ta kirkene og bedehusene i samme slengen for min del! ;o)

Tenk om vi skulle kommet til et muslimsk land og tatt oss til rette på samme sett som disse mosketilhengerne gjør når de kommer hit? vi ville blitt tatt livet av bare vi luftet tanken!

Sorry, nå vrir jeg visst over til en helt annen debatt, det er lett å la seg rive med. ;)

Skrevet

Veit du hva, og det er dette du og dine likesinnede ikke skjønner, jeg bidrar GJERNE til felleskassa. Bra at vi betaler mer skatt! Det kommer alle til gode.

Nei til Høyre-politikken, som går ut på at enhver er seg sjøl nærmest

Ja til et sterkt fellesskap, og et varmere samfunn!

Skrevet

Jenter uten peiling på politikk og økonomi stemmer SV, gutter med like stor mangel på det samme stemmer Frp.

(slutt med "typen" kanskje?)

Hehe

Skrevet

Hva er det som er så flott med dem da?

Skrevet

Veit du hva, og det er dette du og dine likesinnede ikke skjønner, jeg bidrar GJERNE til felleskassa. Bra at vi betaler mer skatt! Det kommer alle til gode.

Nei til Høyre-politikken, som går ut på at enhver er seg sjøl nærmest

Ja til et sterkt fellesskap, og et varmere samfunn!

Man betaler GJERNE til felleskassa også på høyresiden - hvorfor tror du ikke det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...