Gå til innhold

Du stemte sosialistisk, og nå kommer regningen

Anbefalte innlegg

Gjest har jeg hørt
Skrevet

Jenter uten peiling på politikk og økonomi stemmer SV, gutter med like stor mangel på det samme stemmer Frp.

(slutt med "typen" kanskje?)

Jeg har hørt at det er menn med liten penis som stemmer Frp, som en slags penisforlenger.

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

41

• favn

21

• mil1365380270

21

• Piraye

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man betaler GJERNE til felleskassa også på høyresiden - hvorfor tror du ikke det?

Eh, jada. Det er jo derfor Høyre så gjerne vil ha skattelette. Men forresten, det er sant, det gjelder jo først og framst de som tjener mest fra før.

Urk.

Skrevet

Ja dette viste jo alle ville skje,om disse kom til makta.Til dere sosialister.alle betaler skatt,de fleste mener og at det er ok,også jeg.

Det som ikke er greit er alle avgiftene som øker for hvert år.

eks nrk lisens ca 2000 pr.år

årsavgift bil nesten 3000

årsavgift scooter 300 (i fjor 175)

Så klapp igjen staten blir alldrig mett på våre penger,enda staten renner over av penger.

Jeg får og fnatt av de politikerne som sier at vi må betale mer av ditten og datten pga. miljøet.De bryr seg døyten.

Skrevet

SYNS DENNE PASSET NÅ:

Sosialisme

Du har to kyr, staten tar fra deg den ene og gir den til naboen din.

Kommunisme

Du har to kyr, staten tar begge og holder deg med melk.

Fascisme

Du har to kyr, staten tar begge og selger deg melken.

Nazisme

Du har to kyr, staten tar begge og skyter deg.

Byråkratisme

Du har to kyr, staten tar begge, skyter den ene, melker den andre, og roter bort melken.

Anarkisme

Du har to kyr, de stikker av.

Tradisjonell kapitalisme

Du har to kyr, selger den ene og kjøper en okse. Horden forøker seg og økonomien vokser. Du selger dem og kan pensjonere deg på gevinsten.

Singapore kapitalisme

Du har to kyr. De tygger gress. De blir arrestert fordi politiet tror de tygger tyggegummi.

Britisk kapitalisme

Du har to kyr. Begge er gale.

Fransk Kapitalisme

Du har to kyr. Du streiker for å få tre.

Spansk kapitalisme

Du har to kyr. Du selger kuene til en turist... «Special price for you, my friend».

Ledelse

Du har to kyr. Du selger den ene, tvinger den andre til å produsere melk for fire kyr og blir overrasket når den ikke klarer det.

Demokrati

Du har to kyr. Staten beskatter deg til du må selge begge, slik at de kan gi støtte til en mann i et annet land som har fått en ku fra staten i ditt land.

Så sant, så sant:)

Skrevet

Eh, jada. Det er jo derfor Høyre så gjerne vil ha skattelette. Men forresten, det er sant, det gjelder jo først og framst de som tjener mest fra før.

Urk.

Tull og tøys - det var jo Fru Kristin som ville det.

Skrevet

Greit for meg!

Den nye regjeringa har gjort mye bra for min del ihvertfall.

Skrevet

Er aktiv AP'er, og angrer ikkeno på min stemme ved forrige valg!

Jeg bidrar gjerne til felleskassa sånn at jeg og andre som ikke har det like bra som meg (selv om jeg er student og har dårlig råd!) har mulighet til å bruke helsevesenet selv om man har lite penger, kan gå på en skole som ikke gjør forskjell på elevene uansett bakgrunn, får bra omsorg og pleie unasett forutsetninger når man blir gamle og trenger det og har veier å kjøre på!

Jeg er heller ikke alltid enig i hva regjeringen foretar seg men, alternativet er jo lissom å prioritere partier som setter billig sprit og røyk som valgkampsaker, vil ha en skole der bare de rike får den gode utdanningen og der man må være millionær for å få omsorg når du blir gammel eller syk!

Ærlig talt, hvor korttenkt går det an å bli.....????

Skrevet

Nei faktisk ikke! jeg tror alle mennesker (uavhengig av parti) nå begynner å forstå hvorhen det bærer, og at noe må gjøres raskt.

Hadde det vært opp til meg ville det ikke vært bygd en eneste moske i Norge. All verdens religion burde forbys å praktisere offentlig. Iallefall religioner som tillater vold og undertrykking.

En urealistisk tankegang det siste, men det med moskeene burde vært gjennomførbart. Og ta kirkene og bedehusene i samme slengen for min del! ;o)

Tenk om vi skulle kommet til et muslimsk land og tatt oss til rette på samme sett som disse mosketilhengerne gjør når de kommer hit? vi ville blitt tatt livet av bare vi luftet tanken!

Sorry, nå vrir jeg visst over til en helt annen debatt, det er lett å la seg rive med. ;)

"En urealistisk tankegang det siste, men det med moskeene burde vært gjennomførbart. Og ta kirkene og bedehusene i samme slengen for min del! ;o)"

Javisst. En grunnlov som lovfester retten til religionsfrihet (og andre friheter) er jo selvfølgelig ikke noe å spare på.

Men iom. at du har fått det for deg at sosialismen er kosher, så er du kanskje ikke så nøye med at man skal ha frihet og retten til å leve som man vil? Kommunisme (og det er det den harde kjernen av SV står for) er det motsatte av frihet, og alle som gidder å prossesere et minimum av informasjon har vel fått med seg at et slikt styresett rett og slett ikke kan fungere? Men, for all del - stem på stalinistene og fascistene som gjemmer seg bak halvorsen & co., du :-)

"..........................................."

Skrevet

Tja, lånet mitt har økt med 27 kr i mnd foreløpig så jeg overlever fremdeles :o)

Skrevet

Er aktiv AP'er, og angrer ikkeno på min stemme ved forrige valg!

Jeg bidrar gjerne til felleskassa sånn at jeg og andre som ikke har det like bra som meg (selv om jeg er student og har dårlig råd!) har mulighet til å bruke helsevesenet selv om man har lite penger, kan gå på en skole som ikke gjør forskjell på elevene uansett bakgrunn, får bra omsorg og pleie unasett forutsetninger når man blir gamle og trenger det og har veier å kjøre på!

Jeg er heller ikke alltid enig i hva regjeringen foretar seg men, alternativet er jo lissom å prioritere partier som setter billig sprit og røyk som valgkampsaker, vil ha en skole der bare de rike får den gode utdanningen og der man må være millionær for å få omsorg når du blir gammel eller syk!

Ærlig talt, hvor korttenkt går det an å bli.....????

Dum går det an å bli? Tja si det.

Denne regjeringen har rotet det til ganske kraftig.

-en kulturminister som ikke eier baller, hva har han gjort så langt? kun representert.

-Utdanningsminister som også roter det til, ref. skolesaken.

-regjeringen har også bestemt at det skal være avgift på drikkekartonger, fordi gjenvinningen er for lite etter deres mål. Her i området jeg bor er vi veldig flinke, men denne avgiften har gjort at jeg ikke gjenvinner dette mer, enten blir det brent eller kastet. Jeg gidder ikke å betale for å gjenvinne, det må bli enten eller.

-de blandet seg også inn i byggesaken til Røkke igjen også. Misunnelsen lenge leve.

-pluss endel andre saker de driter på draget.

Jeg har faktiskk stemt AP, men nå gidder jeg ikke mer, bare disse sakene jeg har nevnt nå irriterer meg kraftig. I tillegg har de ikke grenser for hva de skal skattelegge.

Skrevet

Dum går det an å bli? Tja si det.

Denne regjeringen har rotet det til ganske kraftig.

-en kulturminister som ikke eier baller, hva har han gjort så langt? kun representert.

-Utdanningsminister som også roter det til, ref. skolesaken.

-regjeringen har også bestemt at det skal være avgift på drikkekartonger, fordi gjenvinningen er for lite etter deres mål. Her i området jeg bor er vi veldig flinke, men denne avgiften har gjort at jeg ikke gjenvinner dette mer, enten blir det brent eller kastet. Jeg gidder ikke å betale for å gjenvinne, det må bli enten eller.

-de blandet seg også inn i byggesaken til Røkke igjen også. Misunnelsen lenge leve.

-pluss endel andre saker de driter på draget.

Jeg har faktiskk stemt AP, men nå gidder jeg ikke mer, bare disse sakene jeg har nevnt nå irriterer meg kraftig. I tillegg har de ikke grenser for hva de skal skattelegge.

Om du leser alt jeg skriver så sier jeg at jeg heller ikke er enig i alt denne regjeringen gjør. Men tenkt på alternativet.

Jeg har hvertfall ingenting igjen for å prioritere billig sprit, røyk og rikfolk!(hvertfall ikke i forhold til alt annet jeg trenger!).

Visst faen er jeg villig til å betale for at jeg skal ha sosiale tilbud til en overkommelig pris!

Skrevet

Veit du hva, og det er dette du og dine likesinnede ikke skjønner, jeg bidrar GJERNE til felleskassa. Bra at vi betaler mer skatt! Det kommer alle til gode.

Nei til Høyre-politikken, som går ut på at enhver er seg sjøl nærmest

Ja til et sterkt fellesskap, og et varmere samfunn!

Det er vel ikke det at vi ikke ønsker å bidra i felleskassa, det er mer ett spørsmål om hvor mye idioti man skal finne seg i av tullete handlemåter. I tillegg spørs det hvordan de bruker pengene de får inn også, er ikke akkurat imponert over det.

Skrevet

Om du leser alt jeg skriver så sier jeg at jeg heller ikke er enig i alt denne regjeringen gjør. Men tenkt på alternativet.

Jeg har hvertfall ingenting igjen for å prioritere billig sprit, røyk og rikfolk!(hvertfall ikke i forhold til alt annet jeg trenger!).

Visst faen er jeg villig til å betale for at jeg skal ha sosiale tilbud til en overkommelig pris!

"Visst faen er jeg villig til å betale for at jeg skal ha sosiale tilbud til en overkommelig pris! "

Les den setningen en gang til... ;-)

Skrevet

Urk.

Skatteletter Høyre innførte i forrige regjeringsperiode medførte STØRRE skatteinntekter for staten.

Det er selvfølgelig ikke bare størrelsen på skatten, men en rekke andre faktorer som er med på å avgjøre hva statens samlede skatteinntekter blir.

Dette er ikke mer avansert enn barnebokens abc i bedrifts- og sosialøkonomi.

Men selv det ser ut til å være for avansert for de rødgrønne.

Det er jo når Norge AS går bra at skatteinntektene blir størst. Og for at Norge AS skal gå bra, så må skattetrykket være på en slik måte at det stimulerer næringslivet.

En arbeidsledig betaler f.eks ikke mye i skatt.

Et firma som ikke går med overskudd betaler svært lite i skatt

Etc.....

Skrevet

SYNS DENNE PASSET NÅ:

Sosialisme

Du har to kyr, staten tar fra deg den ene og gir den til naboen din.

Kommunisme

Du har to kyr, staten tar begge og holder deg med melk.

Fascisme

Du har to kyr, staten tar begge og selger deg melken.

Nazisme

Du har to kyr, staten tar begge og skyter deg.

Byråkratisme

Du har to kyr, staten tar begge, skyter den ene, melker den andre, og roter bort melken.

Anarkisme

Du har to kyr, de stikker av.

Tradisjonell kapitalisme

Du har to kyr, selger den ene og kjøper en okse. Horden forøker seg og økonomien vokser. Du selger dem og kan pensjonere deg på gevinsten.

Singapore kapitalisme

Du har to kyr. De tygger gress. De blir arrestert fordi politiet tror de tygger tyggegummi.

Britisk kapitalisme

Du har to kyr. Begge er gale.

Fransk Kapitalisme

Du har to kyr. Du streiker for å få tre.

Spansk kapitalisme

Du har to kyr. Du selger kuene til en turist... «Special price for you, my friend».

Ledelse

Du har to kyr. Du selger den ene, tvinger den andre til å produsere melk for fire kyr og blir overrasket når den ikke klarer det.

Demokrati

Du har to kyr. Staten beskatter deg til du må selge begge, slik at de kan gi støtte til en mann i et annet land som har fått en ku fra staten i ditt land.

he-he-he....

Det var noen svært gode der:-)

Skrevet

Hva med FrPs absolutte og totale mangel på forståelse og innsikt i absulutt alt som har med kultur, kunst etc. å gjøre? Akkurat det teller ganske mye mot det partiet. Og av en eller annen grunn er det ganske spesiellt for akkurat FrP - de andre høyrepartiene har ikke de samme åpenbare og totale sperrene på de områdene. Har snakker vi om et parti hvis helhet faktisk ser på det som totalt unyttig og bortkastet at enkele får kunstnerstipender, at staten har en liten pott som deles ut som støtte til folk som driver med kulturelle ting av en eller annen art.

"........................................"

Det er jeg ikke uenig med deg i.

Og nettopp derfor er jeg så skuffet over at mitt "tradisjonelle" parti (H) så totalt har bommet på noen helt grunnleggende områder.

Bare Erna kunne fått litt baller, så hadde det vært et klart alternativ.

Skrevet

Skatteletter Høyre innførte i forrige regjeringsperiode medførte STØRRE skatteinntekter for staten.

Det er selvfølgelig ikke bare størrelsen på skatten, men en rekke andre faktorer som er med på å avgjøre hva statens samlede skatteinntekter blir.

Dette er ikke mer avansert enn barnebokens abc i bedrifts- og sosialøkonomi.

Men selv det ser ut til å være for avansert for de rødgrønne.

Det er jo når Norge AS går bra at skatteinntektene blir størst. Og for at Norge AS skal gå bra, så må skattetrykket være på en slik måte at det stimulerer næringslivet.

En arbeidsledig betaler f.eks ikke mye i skatt.

Et firma som ikke går med overskudd betaler svært lite i skatt

Etc.....

Du skal ha honnør for å orke å bringe slike banaliteter, selvfølgeligheter for de fleste som kan en smule om økonomien i et samfunn.

Selv folk som man skulle tro visste bedre, anser skatt og avgift som en ren overføring mellom folks lommebøker og statskassen, og uten noen som helst annen effekt.

Man har ikke fått med seg at velferdsstaten og statsbudsjettets inntektsside er avhengig av økonomisk vekst og god lønnsomhet i næringslivet. Gode tider i næringsliv, lavere skatter for bedrifter og personer samt gode rammebetingelser ellers, sikrer økt skatteinngang...selv om satsene reduseres.

Det er vel avdekt at selv vår "finansminister" ikke skjønner dette, og da kan man ikke forvente så mye av røde dolere heller.

Men takk for innsatsen, anyway.

Skrevet

Vås! Hvorfor skal de som har mye få enda mer? jeg finner ingen logisk grunn for det.

En politikk som gir enda mer til de høytlønte, er en politikk som skurrer uansett, Og jeg er ikke med på den.

Men det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Si meg, hvor mye tjener du selv?

De høytlønte gir jo allerede mest tilbake, så jeg ser ikke helt hva du mener?

Skal man innføre en fornuftig skattelette, så vil det være naturlig at de som allerede betaler klart mest i kroner og øre også får mest i kroner og øre i skatteletten.

Men det er fremdeles ikke poenget. Poenget er at missunnelsen ser ut til å blokkere all sunn fornuft.

Skulle man gjort det mest rettferdig og riktig så skulle man innført flat skatt (samme prosentsats for alle), og samtidig et høyt bunnfradrag som sikrer at de som har de laveste inntektene kommer best ut.

Hva jeg har av inntekt er helt irrelevant i dette. Men det tragikomiske er at den rødgrønnes skatteprofil så langt har gitt meg en forholdsvis stor skattelette - noe jeg har store problemer med å forstå logikken i - selv om Jensemann gjorde så godt han kunne for å bortforklare hvorfor slike som også han kom så godt ut av siste skatteoppgjøret......

Skrevet

Du skal ha honnør for å orke å bringe slike banaliteter, selvfølgeligheter for de fleste som kan en smule om økonomien i et samfunn.

Selv folk som man skulle tro visste bedre, anser skatt og avgift som en ren overføring mellom folks lommebøker og statskassen, og uten noen som helst annen effekt.

Man har ikke fått med seg at velferdsstaten og statsbudsjettets inntektsside er avhengig av økonomisk vekst og god lønnsomhet i næringslivet. Gode tider i næringsliv, lavere skatter for bedrifter og personer samt gode rammebetingelser ellers, sikrer økt skatteinngang...selv om satsene reduseres.

Det er vel avdekt at selv vår "finansminister" ikke skjønner dette, og da kan man ikke forvente så mye av røde dolere heller.

Men takk for innsatsen, anyway.

:-)

Skrevet

Vås! Hvorfor skal de som har mye få enda mer? jeg finner ingen logisk grunn for det.

En politikk som gir enda mer til de høytlønte, er en politikk som skurrer uansett, Og jeg er ikke med på den.

Men det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Si meg, hvor mye tjener du selv?

De høytlønte har et langt høyere skattetrykk enn lavtlønte. Er det mulig at du ikke har fått med deg dette?

Dessuten; Som lønnstaker med relativt høy inntekt har jeg aldri fått så mye skattelette på en gang som jeg fikk nå når de røde tok over. Jeg fikk redusert skatten med 10-12.000.

Den fattige, uføretrygdede som leier i naboens portnerbolig, fikk økt egenandelen på tvingende nødvendig fysioterapi fra 0 til 2.500 kroner pr. år.

Så du må gjerne fremheve hensynet til ubemidlede, men hvis du legger vekt på dette, er det ulogisk å stemme på sosialister. Sosialisme har alltid gått ut over fattigfolk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...