Gå til innhold

gutt/mann

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Er det kjekkest for en gutt/mann å bli kalt for "mann" eller "gutt"? Hva er for eksempel best å høre av "du er nå en kjekk gutt" eller "du er nå en kjekk mann".

Skrevet

Det kommer vel an på om han er gutt eller mann?

:-p

Skrevet

Kommer helt an på alderen det.

Hadde jeg vært 20 ville jeg har hørt gutt, hadde jeg vært 35 ville jeg ha hørt mann.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ordene gutt og mann bør brukes så lite som mye. De vitner om et snevert vokabulær.

Jeg foretrekker slamp.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Det kommer vel an på om han er gutt eller mann?

:-p

ok en gutt/mann på 23-24... Vil det være slik at en gutt liker å bli kalt mann, og en mann liker å bli kalt for gutt? Du kaller feks ikke ei gammel kjerring for ei gammel kjerring.

Skrevet

Ordene gutt og mann bør brukes så lite som mye. De vitner om et snevert vokabulær.

Jeg foretrekker slamp.

hehe slamp ja.

Eller lømmel!

Lømmel er et ord jeg har sansen for. Det er et av favorittordene mine. Prøv å si det noen ganger...skikkelig kult ord. :-D

Skrevet

ok en gutt/mann på 23-24... Vil det være slik at en gutt liker å bli kalt mann, og en mann liker å bli kalt for gutt? Du kaller feks ikke ei gammel kjerring for ei gammel kjerring.

"Du kaller feks ikke ei gammel kjerring for ei gammel kjerring."

Nei, men nå er uttrykket "gammel kjerring" kjent som skjellsord, da. Verken "gutt" eller "mann" er ord som blir brukt som skjellsord.

Hva tror du en 24-25 år gammel hunkjønn vil bli kalt, da? Jente eller dame? Det er vel helt individuelt.

Jeg ville imidlertid aldri funnet på å kalt en 53-åring for "en kjekk gutt".

Men jeg kjenner også mange 23-åringer som overhodet ikke kan kalles "menn".

Det er vel helt individuelt.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

valget mellom de 2 ville ha blitt gutt for meg. Føler meg ikke som no mann.

Vi er vel alle gutter, men ikke alle er menn.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg foretrekker slamp.

Eller lørv!

Skrevet

Eller lørv!

Lørv er vel rettet mot hunnkjønn?! Det er jo et annet ord for fille - flyfille.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Lørv er vel rettet mot hunnkjønn?! Det er jo et annet ord for fille - flyfille.

Ikke der jeg kommer fra! Der er det en litt humoristisk slask :-)

Skrevet

Ikke der jeg kommer fra! Der er det en litt humoristisk slask :-)

Sier du det!? I Trøndelag er ei lørv det samme som ei fille. :o) Kopplørv og golvlørv f.eks.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Sier du det!? I Trøndelag er ei lørv det samme som ei fille. :o) Kopplørv og golvlørv f.eks.

Jeg er så teit at jeg ikke har lyst å si hvor jeg kommer fra... Men uansett, så er det mulig at dette var et veldig lokalt uttrykk da... Lørv som hunkjønn finnes vel bare i Trøndelag uten e-ending? Ei lørve er jo mer som en fille..

Skrevet

Jeg er så teit at jeg ikke har lyst å si hvor jeg kommer fra... Men uansett, så er det mulig at dette var et veldig lokalt uttrykk da... Lørv som hunkjønn finnes vel bare i Trøndelag uten e-ending? Ei lørve er jo mer som en fille..

Her (i Oslo) sier vi også ei lørv til ei flyfille.

Skrevet

Har ikke så mye -e-endinger i Trøndelag, har vi det da? *Tenke* Nei, jeg tror ikke det, ikke der jeg er fra i alle fall.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Har ikke så mye -e-endinger i Trøndelag, har vi det da? *Tenke* Nei, jeg tror ikke det, ikke der jeg er fra i alle fall.

Nei, derfor jeg sier at i Trøndelag så sier man lørv om hunkjønn og ikke lørve som jeg ville trodd man sa andre steder, som f.eks Oslo.. Men så jo nå av innlegget til Carma at den teorien falt i grus...

Samme det! På ungdomsskolen så sa vi hvertfall LØRV! Og en lørv var et ord på alt fra en som man var litt humoristisk oppgitt over eller en full ungdom som hadde lagt seg under et tre i parken for å sove. F.eks :-)

Mulig dette uttrykket var veldig lokalt, hadde nesten glemt det, men vi brukte det på ungdomsskolen hvertfall.

Gjest pekka
Skrevet

Til min mann 40år -Nå var du en kjekk gutt, ville jeg sagt dersom han skal skulle gjøres litt "narr" av. En kjekk mann blir mer seriøst. Og det kommer an på hvorfor de replikkene skal sies.

Ellers utenfor parforhold vil jeg si man er gutt til 20-25 kanskje og mann over den alderen.

Skrevet

Her (i Oslo) sier vi også ei lørv til ei flyfille.

Der jeg kommer fra betyr ikke "lørv" noe som helst. Rart med det :-D

Skrevet

Det kommer vel an på sammenhengen. Hvis man ligger og koser, så er det vel hyggelig for noen å bli kalt "liten god gutt" osv.. Men ikke i alle sammenhenger, da det kan høres barnslig og idiotisk ut.

Jeg er hverken gutt eller mann, så jeg vet ikke sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...