Gå til innhold

Samvittighet og sykemeldng....huff...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for tiden vært sykemeldt i 4 uker med litt jobbing innimellom bare for å prøve.

Jeg plages med rygg og skuldersmerter, men blir ikke noe bedre.

Prøvd kortison etc. men har ikke hjulpet hittil.

Neste uke skal jeg vel på jobb igjen..uten å ha blitt bedre...blir jo verre igjen av å jobbe.

Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor jobben også..men får jo ikke ny skulder eller rygg av jobben hvis jeg trenger det engang.

Sjefen mener jeg bør jobbe og ta det rolig, men det har jeg jo prøvd. Bør jeg ha dårlig samvittighet eller bør jeg prøve å ta en ny kortisonsprøyte og vente en uke til? Det er jo tross alt min egen helse det er snakk om...hmm

Hva ville dere gjort?

Har forresten aldri vært sykemeldt før i mitt liv, og er gutt 28år.

takker for innspill;-)

Skrevet

En kvinne der jeg jobber har vært sykemeldt for lignende problemer som du har i flere måneder. Nå skal hun forsøke å jobbe et par timer om dagen. Hun skal ikke forsøke seg i sin vanlige jobb (det er jo den som har gitt henne vonde skuldre/armer), men skal sitte på sentralbordet. Jeg vet ikke hva du jobber med, men om dere har flere typer arbeid, kan du be sjefen om omplassering til noe lettere. Og det er vel lurt å bare jobbe noen få timer i begynnelsen.

Skrevet

Enig med fresja. Kanskje du kan snakke med legen din og h*n kan råde deg til hva du bør/ikke bør gjøre i jobben. Og om du idet hele tatt skal jobbe nå.

En klok mann sa til meg en gang: Jobben skal du ha deler av livet, mens helsa skal du ha livet ut.

Og du er ung!Tenk på helsa di! Hverken du eller sjefen din er tjent med at du vil få tilbakefall fordi du blir satt til å gjøre ting du faktisk blir værre av.

I våre dager spør man ikke hvor syk man er, men hvor frisk man er. Flott på mange måter, men allikevel tror jeg man lettere føler seg presset og får dårlig samvittighet.

Lykke til!

Skrevet

Prøv å unngå kortison så vidt mulig. Det utsetter bare problemene. Ser ikke legen din en annen løsning, finn en ny lege. Gå til kiropraktor, fysioterapaut... Jeg vet hvordan du har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...