Gå til innhold

Det snør tidelibom

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Mange fine bilder. Synes synd på "isbilen" :-)

Prøve med salt rundt dekkene?

Gjest fast i isen
Skrevet

Synske? forstod ikke helt jeg?

satt fast i _morgen_ ?

Mary Poppins
Skrevet

satt fast i _morgen_ ?

Ååå den gikk meg hus forbi :)

Skrevet

Smelte isen ved hjelp av mange bøtter varmt vann - men kjør for all del bort bilen med en gang...

Gjest fast i isen
Skrevet

Mange fine bilder. Synes synd på "isbilen" :-)

Prøve med salt rundt dekkene?

salt er vel en mulighet... fungerer det når bilen er hevet opp av isen da?

Gjest fast i isen
Skrevet

Smelte isen ved hjelp av mange bøtter varmt vann - men kjør for all del bort bilen med en gang...

hehe.... *springe gatelangs med bøtter på hodet*

Gjest fast i isen
Skrevet

Hårføner :)))))

hm.... ekke det fali da?

¤ Skara ¤
Skrevet

hm.... ekke det fali da?

Ikke helt bra vel:))))

Skrevet

hehe.... *springe gatelangs med bøtter på hodet*

God tur!

Mista nikket
Skrevet

salt er vel en mulighet... fungerer det når bilen er hevet opp av isen da?

Har ikke den minste aning:-)Kanskje du må vente til sola kommer fram og varmer, sånn ut i mai en gang

Skrevet

Ååå den gikk meg hus forbi :)

Meg også! ;-)

Skrevet

Fast i IS? Aner ikke, men er man fast i SNØ kan man forsøke med å grave fram så mye som mulig og pørve å strø under dekkene, eventuelt legge under en av gummimattene fra under bilen.

I verste fall spaserer man til nærmeste bondegård og får bonden til å trekke deg opp med traktor! ;-)

(nei forresten, det var visst når man har kjørt i den dypeste grøfta i mils omkrets, det... *S*)

Gjest prust
Skrevet

Fast i IS? Aner ikke, men er man fast i SNØ kan man forsøke med å grave fram så mye som mulig og pørve å strø under dekkene, eventuelt legge under en av gummimattene fra under bilen.

I verste fall spaserer man til nærmeste bondegård og får bonden til å trekke deg opp med traktor! ;-)

(nei forresten, det var visst når man har kjørt i den dypeste grøfta i mils omkrets, det... *S*)

Husker så godt første vinteren min kjære og jeg var sammen. Vi var på besøk på hans hjemsted, og han skulle tøffe seg litt, og tok håndbrekkssladd i en sving. Ikke så mye fart, men nok til å miste kontrollen, og plutselig lå vi halvveis ute i grøfta, med bilen helt på skeiva.

Gjett om han var flau....

Hell i uhellet så var det ikke langt fra onkelens gård. Vi trasket opp der, fikk låne traktoren, Måtte sette på kjettinger (for det hadde de ikke gjort ennå) og kjørte ned til bilen. Jeg måtte sitte inni bilen og holde rattet mens bilen lå og vippet, og han fikk dratt den opp med traktoren.

Han blir ennå litt flau når jeg nevner den episoden.... :-)

Skrevet

Husker så godt første vinteren min kjære og jeg var sammen. Vi var på besøk på hans hjemsted, og han skulle tøffe seg litt, og tok håndbrekkssladd i en sving. Ikke så mye fart, men nok til å miste kontrollen, og plutselig lå vi halvveis ute i grøfta, med bilen helt på skeiva.

Gjett om han var flau....

Hell i uhellet så var det ikke langt fra onkelens gård. Vi trasket opp der, fikk låne traktoren, Måtte sette på kjettinger (for det hadde de ikke gjort ennå) og kjørte ned til bilen. Jeg måtte sitte inni bilen og holde rattet mens bilen lå og vippet, og han fikk dratt den opp med traktoren.

Han blir ennå litt flau når jeg nevner den episoden.... :-)

*lol*

Min erfaring med å bli trukket opp av traktor skjedde heldigvis ikke fordi jeg skulle kjekke meg, men det var flaut likevel! ;-)

Jeg hadde sylferskt førerkort og hadde ikke fått med meg at man på gårdsveier måtte blåse i det man hadde lært om å kjøre på høyre side av veien - der er det kun midt på som gjelder ettersom plogen alltid tar litt for langt ut på sida og derfor kan narre deg til å tro at veien er bredere....

Ikke bare kjørte jeg i grøfta, men det var attpåtil et lite bekkeleie der (=ekstra dypt!).

Heldigvis fikk ikke bilen en skade, og jeg fortalte aldri foreldrene mine (=bilens eiere) om hendelsen! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...