Gjest Helt uvitende Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Hvor mye er 1 cup flytende veske i dl? 1,5 dl, kan det stemme? 0 Siter
Moraki Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 tror det er 2.5 dl Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om? Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..? Jada, jeg veit jeg er dum :-) 0 Siter
Gjest Ikke lenger helt uvitende Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 tror det er 2.5 dl Fant svaret. Ja, det er 2 - 2,5 dl :-) 0 Siter
Gjest Ikke lenger helt uvitende Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om? Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..? Jada, jeg veit jeg er dum :-) Jeg tror ikke cup og kopp er det samme jeg. Cup er en engelsk/amerikansk måleenhet. 0 Siter
Moraki Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Jeg tror ikke cup og kopp er det samme jeg. Cup er en engelsk/amerikansk måleenhet. Ok, da blir det mer logisk :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om? Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..? Jada, jeg veit jeg er dum :-) Hvis du skal ha x antall kopper av hver ingrediens går det kanskje bra, helt til du skal måle opp noen av ingrediensene i ts/ss/krm/gram osv, eller antall egg fx. Da er det vel greit at ingrediensene står i forholdt til hverandre... :-) 0 Siter
Piraye Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om? Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..? Jada, jeg veit jeg er dum :-) om alt du skal ha i måles i kopper så spiller det ingen rolle. men du må kanskje sjekke litt xtra når du skal steke det ettersom -dine- kopper kanskje ikke er samme størrelse som andres. 0 Siter
Sofline Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om? Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..? Jada, jeg veit jeg er dum :-) Nei, da blir mengdeforholdet jo riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.