Gå til innhold

Cup - måleenhet

Anbefalte innlegg

Gjest Helt uvitende
Skrevet

Hvor mye er 1 cup flytende veske i dl? 1,5 dl, kan det stemme?

Skrevet

tror det er 2.5 dl

Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om?

Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..?

Jada, jeg veit jeg er dum :-)

Gjest Ikke lenger helt uvitende
Skrevet

tror det er 2.5 dl

Fant svaret. Ja, det er 2 - 2,5 dl :-)

Gjest Ikke lenger helt uvitende
Skrevet

Men hvis det står at man skal ha to kopper av ditt, og tre kopper av datt.. spiller det da noen rolle hvor stor koppene er? Hvis det bare er antall av mengden det er snakk om?

Hvis det står man skal bruke 3 kopper mel, 3 kopper vann osv.. spiller det da noen rolle? Hvis man har store stekepanner osv..?

Jeg tror ikke cup og kopp er det samme jeg. Cup er en engelsk/amerikansk måleenhet.

Skrevet

Jeg tror ikke cup og kopp er det samme jeg. Cup er en engelsk/amerikansk måleenhet.

Ok, da blir det mer logisk :-)

Skrevet

Hvis du skal ha x antall kopper av hver ingrediens går det kanskje bra, helt til du skal måle opp noen av ingrediensene i ts/ss/krm/gram osv, eller antall egg fx. Da er det vel greit at ingrediensene står i forholdt til hverandre... :-)

Skrevet

om alt du skal ha i måles i kopper så spiller det ingen rolle. men du må kanskje sjekke litt xtra når du skal steke det ettersom -dine- kopper kanskje ikke er samme størrelse som andres.

Skrevet

Nei, da blir mengdeforholdet jo riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...