Gå til innhold

Hvor mange sengetøysett har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Og strømpepar? Jeg rydder og synes vi har litt for mye. Nå har vi to sengetøysett som matcher, men vi har også ca 3 sett som kun passer min dyne (og ungenes). Samboeren har en dyne som er litt lengre enn min. Og jeg har en hel kurv med strømper som skal legges sammen, så jeg vil legge bort en del strømper.

Skrevet

Aner ikke antall sokker. Kan vel gå 2 uker uten å vaske klær, så da har jeg vel 15-20 par tenker jeg. + 10 par sånne lave som bare brukes på sommeren.

Sengetøy - tror jeg har 7 doble sengesett og 10 enkle.

Skrevet

Vi har 5-6 doble sengtøysett. enkle har jeg ikke tall på - sikkert godt over 10.

Har ingen peiling på antall sokker, en hel drøss har vi av dem. Men jeg vet det ligger ca 20 stk enslige sokker i en skuffe som ikke finner partneren sin.

Skrevet

Jeg har tre like sett, nå er ikke dynene like lange så den ene svømmer i trekkene da. :o) Så har jeg ett enkelt 220-trekk og to enkle 200-trekk. Tror jeg. I tillegg har ungene 4 sett hver tror jeg.

Sokker? Aner ikke antallet, men det er en del... Særlig ullstrømper, verken ungene eller jeg bruker annet enn div. ullstrømper fra oktober til langt uti april.

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Jeg har tre like sett, nå er ikke dynene like lange så den ene svømmer i trekkene da. :o) Så har jeg ett enkelt 220-trekk og to enkle 200-trekk. Tror jeg. I tillegg har ungene 4 sett hver tror jeg.

Sokker? Aner ikke antallet, men det er en del... Særlig ullstrømper, verken ungene eller jeg bruker annet enn div. ullstrømper fra oktober til langt uti april.

Men dere har vel vanlige strømper under ullstrømpene?

Skrevet

Men dere har vel vanlige strømper under ullstrømpene?

Niks. Da er jo poenget borte. Har ørten par Trysil-sokken (35,- på Rema) f.eks. + at jeg selv har ørtogførti par fra Rema / Rimi o.l. med div ull-innhold. :o) Må bare kjøpe og sjekke om de er varme når jeg finner noen jeg ikke har prøvd før - skikkelig frossenpinn på beina sjø!

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Niks. Da er jo poenget borte. Har ørten par Trysil-sokken (35,- på Rema) f.eks. + at jeg selv har ørtogførti par fra Rema / Rimi o.l. med div ull-innhold. :o) Må bare kjøpe og sjekke om de er varme når jeg finner noen jeg ikke har prøvd før - skikkelig frossenpinn på beina sjø!

Ah, da forstår jeg. Jeg trodde du mente slike tykke ullstrømper. De MÅ jeg ha noe under.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg har 3 sett som matcher. Sambisen har 220 dyne, jeg 200 dyne, så jeg har ett sett som har ett 220 trekk og ett 200 trekk, de andre som er 200 må jeg trøkke 220 dyna inn i, men det er jo ikke min dyne.. *kremt*

Sokker.. maaaaange.. både jeg og sambisen skifter vel sokker 2-3 ganger om dagen så da må man jo ha litt.

Skrevet

Ah, da forstår jeg. Jeg trodde du mente slike tykke ullstrømper. De MÅ jeg ha noe under.

Nei, tjukke ull-labber har jeg noe innenfor ja. :o)

Skrevet

Aner ikke. Mange sengetøysett og mange sokker.

Skrevet

Har ganske mye sengetøy. Har vel 10-12 sengesettpar, samt 4-5 "enslige". I tillegg har sønnen min på snart 4 år 3 sengesett til sengen sin (byggmester bob osv), og den andre sønnen min har babydyne med veldig mange sengesett til.

Sokker har vi så mye av at jeg ikke har peiling. Men vi har vel en del par som vi liker best, og som vi bruker etterhvert som de vaskes. Resten blir liggende i skapet.

Skrevet

Har ganske mye sengetøy. Har vel 10-12 sengesettpar, samt 4-5 "enslige". I tillegg har sønnen min på snart 4 år 3 sengesett til sengen sin (byggmester bob osv), og den andre sønnen min har babydyne med veldig mange sengesett til.

Sokker har vi så mye av at jeg ikke har peiling. Men vi har vel en del par som vi liker best, og som vi bruker etterhvert som de vaskes. Resten blir liggende i skapet.

Nå fikk du meg til å innse at jeg trenger og få ryddet litt. Juling skulle du hatt ja :( Hehe.. :)

amerikafareren
Skrevet

I øyeblikket har jeg et sengetøysett (i New York). Tar det og vasker det og setter det på senga igjen. Hjemme har jeg tre sett til min egen seng og døtrene mine har ca. tre sett hver også. Har ikke bruk for noe mer.

Sokker har jeg i mange varianter. Noen tykke for vinteren og andre tynne for vår og høst (går mest barbeint om sommeren), i tillegg til strømpebukser i tykke og tynne varianter også.

Jeg bruker ting eller kaster dem. Liker ikke å ha noe liggende i skapet som jeg ikke bruker.

Skrevet

Fem sengesett som er like, pluss noen ikke-like som brukes når vi har gjester på sofaen.

Ørten sokkepar, bl.a. 17 (var det vel) svarte. Jeg synes ikke jeg har nok...

Skrevet

Jeg har 3 sett som matcher. Sambisen har 220 dyne, jeg 200 dyne, så jeg har ett sett som har ett 220 trekk og ett 200 trekk, de andre som er 200 må jeg trøkke 220 dyna inn i, men det er jo ikke min dyne.. *kremt*

Sokker.. maaaaange.. både jeg og sambisen skifter vel sokker 2-3 ganger om dagen så da må man jo ha litt.

2-3 ganger om dagen? Er mitt ene dagsskift unormalt?

Så en i et moteprogram på TV hvor kjæresten klagde over at kjæresten alltid brukte to par sokker utenpå hverandre... :-)

Skrevet

3.

bor på liten studenthybel.

vasker ofte.

mer enn nok.

Gjest Leisei
Skrevet

tre par sengetøy. Men det holder egentlig med to, så setter du på det ene når det andre vaskes. Strømper? Hmm, kun til bunaden. Men jeg har masse enslige sokker

Skrevet

tre par sengetøy. Men det holder egentlig med to, så setter du på det ene når det andre vaskes. Strømper? Hmm, kun til bunaden. Men jeg har masse enslige sokker

To sett sengetøy?! Jeg sverger egentlig til flanell om vinteren og glatt bomull om sommeren så jeg må egentlig ha minst 4 sett.

Og så er det jo koselig å endre litt med årstidene da... Rødt i jula, gult til påske, blått og grønt når man føler for det... :o)

Skrevet

2-3 ganger om dagen? Er mitt ene dagsskift unormalt?

Så en i et moteprogram på TV hvor kjæresten klagde over at kjæresten alltid brukte to par sokker utenpå hverandre... :-)

Jeg skifter ikke alltid hver dag heller jeg, ikke når jeg bruker ullstrømper. :o) Bruker stort sett to par utenpå hverandre om vinteren jeg og. Frossenpinn ja.

Gjest nosigns
Skrevet

Jeg har to pene sett til hver sengeplass. Og så har jeg diverse avlagte som jeg plukker fram når vi skal ha gjester eller det er noen som er syke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...