Gå til innhold

Hvor mange sengetøysett har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi har ca. 7 doble sett, og kanskje 5 enkle.

Sokker og sånt kastes etterhvert, så her finnes bare det som er i daglig bruk.

Gjest trultemor25
Skrevet

2-3 ganger om dagen? Er mitt ene dagsskift unormalt?

Så en i et moteprogram på TV hvor kjæresten klagde over at kjæresten alltid brukte to par sokker utenpå hverandre... :-)

Hmm.. det ble feil. Vi _skifter_ 1-2 ganger om dagen, noe som tilsier at vi bruker 2-3 par sokker om dagen hver, avhengig om vi trener eller ikke. Jeg svetter så mye på bena så jeg skifter i løpet av dagen pga det, og samboeren min har fått streng beskjed om å skifte sokker etter han kommer hjem fra jobb, for da har han gått i sko hele dagen.

Trener vi blir det jo enda et sokkepar.

Skrevet

Unnskyld? Strømpepar, sengetøysett...?

Jeg skjønner jo at dette opptar deg meget, siden du starter en slik tråd. Og jeg håper virkelig at du har fått de opplysningene du var ute etter.

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Nå fikk du meg til å innse at jeg trenger og få ryddet litt. Juling skulle du hatt ja :( Hehe.. :)

;-)

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Det er interessant å se hva andre har, og jeg rydder bort det som bare blir liggende. ;-)

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Unnskyld? Strømpepar, sengetøysett...?

Jeg skjønner jo at dette opptar deg meget, siden du starter en slik tråd. Og jeg håper virkelig at du har fått de opplysningene du var ute etter.

Det er interessant å se hva andre har, og jeg rydder bort det som bare blir liggende. ;-)

Gjest prust
Skrevet

Vi fikk oss lange dyner i fjor, og jeg har to doble sett til de dynene. Svigermor kom med enda et sett i sommer, men det har jeg ikke brukt - det holder lenge med to sett. Pørvde å bytte det, men det gikk ikke...

Ellers har vi vel 3 doble sett til vanlige dyner + to enkle sett + 3 enkle sett i barnemønster til vanlig dyne + 3 sett i juniordyne og 5-6 sett til babydyner.

Det tar masse plass, og holder lenge, i alle fall! Jeg gav vekk tre enkle sett i fjor til Ukraina eller hvor det nå var...

Gjest prust
Skrevet

Vi fikk oss lange dyner i fjor, og jeg har to doble sett til de dynene. Svigermor kom med enda et sett i sommer, men det har jeg ikke brukt - det holder lenge med to sett. Pørvde å bytte det, men det gikk ikke...

Ellers har vi vel 3 doble sett til vanlige dyner + to enkle sett + 3 enkle sett i barnemønster til vanlig dyne + 3 sett i juniordyne og 5-6 sett til babydyner.

Det tar masse plass, og holder lenge, i alle fall! Jeg gav vekk tre enkle sett i fjor til Ukraina eller hvor det nå var...

Glemte jo sokkene! Det er jo et eget kapittel. Grøss...

Vi har ENORMT med sokker! Og de aller fleste er enslige.... Lyver ikke når jeg tror vi sikkert har 60-70 enslige sokker. Og så er vi fem i familien, og alle har vel sikkert 15 par hver...

Sofies mamma
Skrevet

Vi har tre sengesett til oss voksne. Brukes også til gjester. 2 sett til barn.

Gjest Leisei
Skrevet

To sett sengetøy?! Jeg sverger egentlig til flanell om vinteren og glatt bomull om sommeren så jeg må egentlig ha minst 4 sett.

Og så er det jo koselig å endre litt med årstidene da... Rødt i jula, gult til påske, blått og grønt når man føler for det... :o)

vi har det ganske stusselig her i huset ;-)

Har liten plass til oppbevaring, så det passer bra.

Flanell?? Da hadde samboern min kokt bort tror jeg.

Gjest kalendria
Skrevet

Altfor mange. Vi har 4 sett til "ektesengen", og sikkert 15 til de andre sengene, + 5 barnesett. Mye mer enn vi trenger, og sokkene orker jeg ikke snakke om en gang...

Kjøpte noen sengesett på Ikea, av alle steder, for ca 20 år siden, og de er ennå ikke utslitt. De varer og varer og varer og varer....ikke et hull, bare litt falmet i fargen. Og jeg har brukt dem mye, hele tiden i de årene jeg studerte.

For en gangs skyld kvalitet på Ikea, eventuelt innsatt med så mye skummelt at de er evigvarende...Kanskje ståltråd i stoffet??? :)

Ikea sviktet meg! Jeg setter vanligvis min lit til at produktene har begrenset holdbarhet, og dermed kan byttes ut med god samvittighet innen rimelig tid.

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Glemte jo sokkene! Det er jo et eget kapittel. Grøss...

Vi har ENORMT med sokker! Og de aller fleste er enslige.... Lyver ikke når jeg tror vi sikkert har 60-70 enslige sokker. Og så er vi fem i familien, og alle har vel sikkert 15 par hver...

Så tar du en dag og rydder i strømpene, og alle du ikke finner par til ryker ut!

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Altfor mange. Vi har 4 sett til "ektesengen", og sikkert 15 til de andre sengene, + 5 barnesett. Mye mer enn vi trenger, og sokkene orker jeg ikke snakke om en gang...

Kjøpte noen sengesett på Ikea, av alle steder, for ca 20 år siden, og de er ennå ikke utslitt. De varer og varer og varer og varer....ikke et hull, bare litt falmet i fargen. Og jeg har brukt dem mye, hele tiden i de årene jeg studerte.

For en gangs skyld kvalitet på Ikea, eventuelt innsatt med så mye skummelt at de er evigvarende...Kanskje ståltråd i stoffet??? :)

Ikea sviktet meg! Jeg setter vanligvis min lit til at produktene har begrenset holdbarhet, og dermed kan byttes ut med god samvittighet innen rimelig tid.

Vi har også et sengetøysett fra ikea som har vart noen år. Vi har også et par fra kid som revnet med en gang.

Gjest prust
Skrevet

Så tar du en dag og rydder i strømpene, og alle du ikke finner par til ryker ut!

Ja, men..... tenk om den andre dukker opp seinere da....!

Huff, ja det er et sorgens kapittel :-(

Gjest ryddehusmor
Skrevet

Ja, men..... tenk om den andre dukker opp seinere da....!

Huff, ja det er et sorgens kapittel :-(

Så har du vel nok strømper og kan kaste den også? ;-) OM den dukker opp, da......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...