Gå til innhold

Leiefilm-anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett Vinterkyss, men skal notere meg den bak øret :-)

Det var Så som i himmelen jeg tenkte på ja! Ja, den var litt vondt innimellom... Men veldig bra! Og egentlig ikke SÅ trist altså..

Jeg så en annen film som jeg heller ikke husker navnet på, som jeg også kan anbefale... Den er relativt ny på leiemarkedet... Russel Crowe og Rene Zellweger spiller hovedrollene. De er mann og kone og Russel er en bokser under krakket i USA. Jeg er elendig på titler altså! Men du vet helt sikkert hvilken den er, eller så ser du den i hylla når du skal leie. Var noen boksescener jeg måtte skru av lyden på (det hjelper!), men ellers så gikk det bra :-)

Hvis du ikke vil se en vond film skal du hvertfall ikke se Crash. Veldig bra, men FÆL. Film jeg IKKE skal se igjen.

Men nå er jeg trøtt gitt, merker det når jeg begynner å skrive i vei...

Håper du finner en fin film! Og takk for tips!

Har du sett "an unfinished life" med Robert Redford og Jenifer Lopez. Den er så bra, laget av Lasse Hällstrøm.

Gjest baremei
Skrevet

Izzat?

Aldri hørt om. Men notert. Takker. Hvilken type film er det? Hmm, søke på nettet kanskje...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Bra du sa det om Crash, for den holdt jeg på å kjøpe her en dag!!

Bokse-filmen...kan det være Cinderella Man, tro? Hørt at den skal være god, men har ikke fått sett den ennå. Skriver den opp!

Vinterkyss er litt i samme gata som Så som i himmelen, synes jeg. Man kan ikke unngå å bli berørt!

Takker så mye for bra tips og ønsker deg ei god (film-)helg!=)

Lige måde!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Bokse-filmen...kan det være Cinderella Man, tro? Hørt at den skal være god, men har ikke fått sett den ennå. Skriver den opp!

Vinterkyss er litt i samme gata som Så som i himmelen, synes jeg. Man kan ikke unngå å bli berørt!

Og ja, det var Cinderella Man jeg mente. Bra film!

Gjest Hanneline
Skrevet

Synes Crash var dritbra.

Handler om rasisme og livet, klart den er litt uggen, men ikke sånn at jeg ville skydd unna den.

Men så liker jeg sånne type filmer da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Izzat. Norsk film fra gangstermiljøet i Oslo. Voldelig, men veldig god.

Lord of War. Nicholas Cage som illegal våpendealer. Bra film, men jeg er usikker på om den har kommet på dvd i Norge ennå.

Lost Highway. Syk og surrealistisk fra David Lynch sin verden. Meget god, men enkelte vil nok si seg uenig i det. Ingen enkel film.

The Descent. Klaustrofobisk grøsser om en jentegjeng fanget i en hule. Kul!

Factotum. Basert på en roman av Charles Bukowski. Om en rennesteinsforfatter som drikker, puler, jobber, får sparken og skriver. Jeg likte den veldig godt. Ga meg lyst til å få ut fingeren og lese noe av Bukowski. Men jeg tror ikke den er noe for alle.

Gjest vioola
Skrevet

Enten så har du sansen eller så har du ikke :o)

Elling, elsk meg i morgen.

ble veldig skuffa av elsk meg i morgen , direkte dårlig var den

Gjest baremei
Skrevet

Izzat. Norsk film fra gangstermiljøet i Oslo. Voldelig, men veldig god.

Lord of War. Nicholas Cage som illegal våpendealer. Bra film, men jeg er usikker på om den har kommet på dvd i Norge ennå.

Lost Highway. Syk og surrealistisk fra David Lynch sin verden. Meget god, men enkelte vil nok si seg uenig i det. Ingen enkel film.

The Descent. Klaustrofobisk grøsser om en jentegjeng fanget i en hule. Kul!

Factotum. Basert på en roman av Charles Bukowski. Om en rennesteinsforfatter som drikker, puler, jobber, får sparken og skriver. Jeg likte den veldig godt. Ga meg lyst til å få ut fingeren og lese noe av Bukowski. Men jeg tror ikke den er noe for alle.

Izzat kunne jeg tenke meg å se, men tror ikke den er kommet hit til Sverige ennå. Jeg vet ikke om de andre filmene er helt etter min smak, men takk for tips likevel!:)

Gjest baremei
Skrevet

Synes Crash var dritbra.

Handler om rasisme og livet, klart den er litt uggen, men ikke sånn at jeg ville skydd unna den.

Men så liker jeg sånne type filmer da.

Tja, kanskje jeg våger meg på den en gang..Men hadde tenkt meg noe litt lettere i kveld.Takk likevel!

Gjest filmforslag
Skrevet

Ikke så dumt, kanskje! Men det er jo så mange å velge blant. Har du sett flere? En som du spesielt vil anbefale??

Jonny Vang, Monstertorsdag, Sahara, Oceans 12, National treasure, The others, Saturday night fever, Gudfaren, 37 1/2 (norsk), Blinkende lygter (dansk).

Gjest baremei
Skrevet

Jonny Vang, Monstertorsdag, Sahara, Oceans 12, National treasure, The others, Saturday night fever, Gudfaren, 37 1/2 (norsk), Blinkende lygter (dansk).

Takk, takk! Nå har jeg litt å gå og spane etter på videosjappa. Har sett National Treasure, den var kul:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...