Gå til innhold

coscous + porsjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye coscous (tørr) som er en porsjon? Sist jeg lagde fulgte jeg anvisningene på pakken, men da ble det coscous til halve nabolaget.

Skrevet

Og hvor mye couscous i forhold til vann?

Ja det er også greit å vite.

Skrevet

Ja det er også greit å vite.

For det står overhode ikke noen oppskrift på posen jeg kjøpte og ikke koketid.

Jeg føler meg teit hver gang jeg ser posen i skapet :o)

Skrevet

For det står overhode ikke noen oppskrift på posen jeg kjøpte og ikke koketid.

Jeg føler meg teit hver gang jeg ser posen i skapet :o)

Prøvde meg fram litt nå. Tok 130 g tørr coscous og målte i et litermål. Tok like mye vann. Men måtte fylle på vann et par ganger underveis for det ble for tørt. På pakka her sto det at man skulle ta like mye vann som coscous. Men der sto det 150-175 g coscous per porsjon. Her holdt det i mengder med 130 g til 2 personer.

Skrevet

Hva er coscous?

Tja hvordan skal man forklare hva det er. Små korn, som man kan bruke som erstatter for ris. De brukte coscous på ikea som tilbehør til falafel. Veldig godt syns jeg. Greit med litt variasjon så det ikke alltid blir ris, poteter og pasta.

Gjest baremei
Skrevet

Hei! Appettitten varierer jo fra person til person, men da jeg slo opp i et program jeg har, fant jeg ut at 80 g tørr couscous reknes som en porsjon.(165 gram ferdig kokt).

Skrevet

Prøvde meg fram litt nå. Tok 130 g tørr coscous og målte i et litermål. Tok like mye vann. Men måtte fylle på vann et par ganger underveis for det ble for tørt. På pakka her sto det at man skulle ta like mye vann som coscous. Men der sto det 150-175 g coscous per porsjon. Her holdt det i mengder med 130 g til 2 personer.

Hihi, jeg har en tokilos pose. Kan lage couscous til hele nabolaget ser det ut som.

Men da vet jeg i hvert fall sånn nogenlunde hvordan jeg skal lage dem.

Takk skal du ha :o)

Skrevet

Hva er coscous?

couscous er små granuler av durumhvete (samme som pasta)

Skrevet

Hihi, jeg har en tokilos pose. Kan lage couscous til hele nabolaget ser det ut som.

Men da vet jeg i hvert fall sånn nogenlunde hvordan jeg skal lage dem.

Takk skal du ha :o)

Så, 50-50?

Skrevet

På den jeg bruker står det at 250 g er 4 porsjoner. Jeg bruker å lage 400 g til min familie på 5, det blir akkurat nok. Mulig vi er skikkelig storspist :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...