Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man purringsgebyr når man betaler 2 dager etter fristen?

Skrevet

Nei.

Takk!

Hadde hengt regningene i feil rekkefølge på kjøleskapet serru...

Gjest pepsi maxx
Skrevet

joda. Penger som skal inn til staten Norge, belaster deg med purregebyr på 250 kr desom du betaler 1 dag for sent. Har dessverre erfart dette. Alle andre steder aksepterer dette, men ikke staten Norge dessverre. Jeg er ingen skatt og avgift motstander, men synest at dette er å overdrive litt for å få penger inn i statskassa.

Skrevet

Hvis jeg får gebyr sender jeg det til sjefen, som ikke har giddet å utbetale lønn for februar enda...derav ingen penger til lisensen foreløbig. Nekter å ta av sparepengene.

Skrevet

Takk!

Hadde hengt regningene i feil rekkefølge på kjøleskapet serru...

Hvordan betaler du regninger da? Brevgiro eller oppmøte i banken?!

Ved nettbank legger du bare inn regningene når de kommer og med riktig forfallsdato så er det ikke noe problem å få betalt dem i tide.

Skrevet

I følge "interne kilder" i Mo I Rana, så gjør du ikke det:-)

Skrevet

Det enkleste er å skrive til lisenskontoret og fortelle at man ikke lenger har tv i husstanden, og at kravet derfor skal bortfalle.

Neste år melder man fra om at nå er tv'en på plass igjen.

Annet hvert år altså.

Slik halveres lisensutgiftene og risikoen for skikkelig baksmell (flere års etterregning) elimineres (man kan alltids skylde på noe surr..jeg har glemt..osv).

Dessuten skal det jo svært mye uflaks til før kontrollørene plukker ut akkurat deg.

For å gjøre dette, må du bygge opp en rasjonell, moralsk forsvarlig argumentrekke hvor du trekker inn forhold som måtte passe; "prinsipiell motstander av lisensbetalt allmennkringkasting..eller "ser ikke på NRK"...eller "betaler nok skatt fra før"..osv osv.

...

For den gode ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg selv betaler lisensen ved forfall..hvert år.

Lykke til.

Skrevet

Hvordan betaler du regninger da? Brevgiro eller oppmøte i banken?!

Ved nettbank legger du bare inn regningene når de kommer og med riktig forfallsdato så er det ikke noe problem å få betalt dem i tide.

Neidu, jeg har faktisk nettbank.

Men jeg har også en baby som tar ALT hun kommer over, og slenger under sofaen om det er mulig, eller ut av vinduet. Derfor må jeg ha både pc, lommebok og nettbank-dings utilgjengelig enhver tid hun er våken, og det er stort sett når hun er våken jeg åpner posten. I stedet for å gjøre en halvveis umulig jobb med å legge regningen inn i nettbanken når hun er våken henger jeg de på kjøleskapet, og gidder ikke alltid å plukke de ned derfra samme kveld, kvelden etter eller kvelden etter det igjen, og da går de litt i glemmeboka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...