Gå til innhold

Arrrgh... tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg må holde tale til en ansatt som har siste dag på jobb i morgen (blir pensjonist etter nesten 30 år). Fordi X kommer ikke, Y vil ikke og Z tør ikke. Veldig artig. Not.

Hva sier man til noe sånt da? Noen må jo bare si noen ord ved gaveoverrekkelsen, men hva sier man???????

Kort og greit Takk for alt, lykke til som pensjonist? Eller forventes det at man oppsummerer vedkommendes arbeidsliv og bedriftens historie??

Jeg gremmes.

Skrevet

Du bør nok dra frem noen velvalgte ord om personen, kanskje en historie el.l. Og så til slutt takke for samarbeidet osv.

Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? :)

Skrevet

Du bør nok dra frem noen velvalgte ord om personen, kanskje en historie el.l. Og så til slutt takke for samarbeidet osv.

Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? :)

"Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? :) "

hehe, det skal jeg passe på! Dumt å ta begravelsesritualet på forskudd. Sååå gammel og sliten er hen ikke ennå :)

Gjest lykke til!
Skrevet

Ta det litt kort du.

Det virker som om det var andre som skulle gjort jobben og at du må steppe inn.

Da er det lov og si noe enkelt og kort.

Takk for innsatsen og lykke til i pensjonisttilværelsen- og kom gjerne på besøk på gamlejobben..noe i den duren..

Gjest tabben
Skrevet

Kom til å tenke på en gang jeg måtte hoppe inn på kort varsel og holde avslultningstale for en kollega jeg hadde delt kontor med (og dermed var blitt ganske godt kjent med). Jeg la an en litt for høytidelig stil, med det resultat at vi begge fikk aldeles latterkrampe. Jeg strevde noe alvorlig med å ta meg inn igjen, men måtte bare gi opp. Vi sto der vridde i fjeset. Utrolig pinlig og lite profesjonelt overfor alle de andre som deltok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...