Gjest eljo Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Fikk beskjed om at jeg må holde tale til en ansatt som har siste dag på jobb i morgen (blir pensjonist etter nesten 30 år). Fordi X kommer ikke, Y vil ikke og Z tør ikke. Veldig artig. Not. Hva sier man til noe sånt da? Noen må jo bare si noen ord ved gaveoverrekkelsen, men hva sier man??????? Kort og greit Takk for alt, lykke til som pensjonist? Eller forventes det at man oppsummerer vedkommendes arbeidsliv og bedriftens historie?? Jeg gremmes. 0 Siter
nilia Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Du bør nok dra frem noen velvalgte ord om personen, kanskje en historie el.l. Og så til slutt takke for samarbeidet osv. Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Du bør nok dra frem noen velvalgte ord om personen, kanskje en historie el.l. Og så til slutt takke for samarbeidet osv. Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? "Men du, ikke si "takk for alt". Det sier man vel ved begravelser eller? " hehe, det skal jeg passe på! Dumt å ta begravelsesritualet på forskudd. Sååå gammel og sliten er hen ikke ennå 0 Siter
Gjest lykke til! Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Ta det litt kort du. Det virker som om det var andre som skulle gjort jobben og at du må steppe inn. Da er det lov og si noe enkelt og kort. Takk for innsatsen og lykke til i pensjonisttilværelsen- og kom gjerne på besøk på gamlejobben..noe i den duren.. 0 Siter
Gjest tabben Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Kom til å tenke på en gang jeg måtte hoppe inn på kort varsel og holde avslultningstale for en kollega jeg hadde delt kontor med (og dermed var blitt ganske godt kjent med). Jeg la an en litt for høytidelig stil, med det resultat at vi begge fikk aldeles latterkrampe. Jeg strevde noe alvorlig med å ta meg inn igjen, men måtte bare gi opp. Vi sto der vridde i fjeset. Utrolig pinlig og lite profesjonelt overfor alle de andre som deltok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.