Gå til innhold

Skeptisk til å spise kylling???????

Anbefalte innlegg

Gjest pipipipip
Skrevet

Hvis fugleinfluensaen kommer til Norge, tør dere fortsette å spise kylling????? Jeg er litt skeptisk....

Skrevet

går ikke an å spise på seg fugleinfluensa.....

Skrevet

Ja, så lenge den er stekt/kokt og ikke funnet sjøldau ute i naturen.

Skrevet

Nei, jeg er ikke skeptisk. Jeg tror faktisk myndighetene har satt i verk så mange tiltak (bl.a. forbud mot utegående fugl), så jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være farlig å spise kylling.

Skal man lulle seg inn i hysteriet, så må man også slutte å spise egg, og alt som inneholder egg...! ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

går ikke an å spise på seg fugleinfluensa.....

De tre søsknene som døde, da? Familien hadde høns som de så begynte å bli syke, så de slaktet dem, og spiste dem. Dermed døde tre av barna av fugleinfluensa. Lite gjennomtenkt av foreldrene, men det får nå være grenser på hvordan man skal straffes for sin dumhet :/

Skrevet

De tre søsknene som døde, da? Familien hadde høns som de så begynte å bli syke, så de slaktet dem, og spiste dem. Dermed døde tre av barna av fugleinfluensa. Lite gjennomtenkt av foreldrene, men det får nå være grenser på hvordan man skal straffes for sin dumhet :/

Neida - de hadde i tillegg hønsene inne i huset og lekte med dem! Da er det nok uunngåelig at det ble en del hønsedritt som senere tørket også innendørs.

Skrevet

man blir ikke smittet så lenge kjøttet er godt gjennomstekt eller kokt...

og man bruker selvfølgelig ikke selvdøde dyr.

jeg er ikke bekymret for denne fugleinfluensaen før den eventuellt smitter mellom mennesker, tror dette er noe vi bare MÅ lære oss og leve med, verden blir mindre og mindre siden vi reiser mye mer, men vi lever ikke sammen med fugler som f.eks i asia, der har de høns gående overalt:-)

Gjest Calóni
Skrevet

Neida - de hadde i tillegg hønsene inne i huset og lekte med dem! Da er det nok uunngåelig at det ble en del hønsedritt som senere tørket også innendørs.

Oh, right..jeg leste ikke så mye om det, men av artiklene jeg leste, så sto det at de slaktet fuglene og spiste dem, og jeg regnet med at det var slik de var blitt syke. Menmen, så feil kan man ta!

OBS har forresten gilde kjøttdeig på tilbud, I wonder why :D Det sto plakat over kjøttdisken at den er produsert på Tunga, ikke på det stedet med E-Coli-bakteriene.

Ingen nyresvikt på meg enda!

Skrevet

Apropo, skal til Sverige imorgen og handle frittgående kylling (spiser kun det). Tror dere det er farlig? De sjekker vel fuglene før de sendes ut på markedet?

Skrevet

Oh, right..jeg leste ikke så mye om det, men av artiklene jeg leste, så sto det at de slaktet fuglene og spiste dem, og jeg regnet med at det var slik de var blitt syke. Menmen, så feil kan man ta!

OBS har forresten gilde kjøttdeig på tilbud, I wonder why :D Det sto plakat over kjøttdisken at den er produsert på Tunga, ikke på det stedet med E-Coli-bakteriene.

Ingen nyresvikt på meg enda!

"Det sto plakat over kjøttdisken at den er produsert på Tunga, ikke på det stedet med E-Coli-bakteriene."

Siste nytt i kveld var vel at de ikke hadde funnet ut hvor bakteriene kom fra?

"............................................"

Skrevet

sluttet å spise sånnt for noen år siden, jeg.

Gjest Calóni
Skrevet

"Det sto plakat over kjøttdisken at den er produsert på Tunga, ikke på det stedet med E-Coli-bakteriene."

Oh, crap. Jeg skal holde dere oppdatert :P

Gjest detektivdama
Skrevet

Bakteriene kommer fra dyrenes egen avføring Prozak.

Ingen tvil om det.

Og bakteriene dør ved oppvarming.

Folk må bare slutte og grise rundt på kjøkkenet. Slutte og bruke samme kniv og skjærefjøl for rå mat og stkt mat når de kokker rundt på kjøkkenet.

Og slutte og la vær og vaske hendene godt når de har vært på do....

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvor ofte finner meg sjøldaue kyllinger ute i skogen? ;o)

Hi hi :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

.ofte finner MAN.. ikke meg..

Faens tastatur *rødme*

Gjest fant en i går senest
Skrevet

Hvor ofte finner meg sjøldaue kyllinger ute i skogen? ;o)

Hi hi :)

Stadig vekk!!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Stadig vekk!!!

Hadde dere gått dere vill da eller? ;o)

Gjest fant en i går senest
Skrevet

Hadde dere gått dere vill da eller? ;o)

Ikke vi nei, men kyllingen!

Ble nok overaska av snøvær og døde, ribbet for fjær som den var så frøs den i hjel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...