Gå til innhold

Er den muslimske tro kvinnefientlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uenig. Slik vi har det nå, har staten temmelig bra kontroll på kirkemakten. Jeg støtter altså ikke en splittelse med mindre skjult og åpen makt i kirken endrer seg radikalt - og det skjer neppe i min tid.

Men jøss -hvorfor vil du ikke hat et skille?????

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• flisa

19

• keinstein

19

• petter smart

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest girasol
Skrevet

He,he, jeg er enig med flisa, for første gang i denne tråden ;-)

Skill kirke og stat, det er langt bedre for begge parter! Det finnes ingenting naturlig med å blande det sekulære/profane med det åndelige/religiøse!

M.v.h.

Skrevet

He,he, jeg er enig med flisa, for første gang i denne tråden ;-)

Skill kirke og stat, det er langt bedre for begge parter! Det finnes ingenting naturlig med å blande det sekulære/profane med det åndelige/religiøse!

M.v.h.

Nemlig - det er jo helt absurd å skulle dra med seg sexlivet inn som et kriterie i det hele tatt.

Hva med transer? kan de blir prester? :) de får i alle fall lov å gå med prestekjole.

Nei - Kirken får styre seg sjøl - og så tror jeg som en annen sa her at den muligens blir delt i to den også - -en "norsk sekulær folkekirke" of en mer "indremisjonaktig":-)

Gjest girasol
Skrevet

Nemlig - det er jo helt absurd å skulle dra med seg sexlivet inn som et kriterie i det hele tatt.

Hva med transer? kan de blir prester? :) de får i alle fall lov å gå med prestekjole.

Nei - Kirken får styre seg sjøl - og så tror jeg som en annen sa her at den muligens blir delt i to den også - -en "norsk sekulær folkekirke" of en mer "indremisjonaktig":-)

Jeg tror det er utrolig viktig at den sekulære verden får lov til å drive med sin politikk som nettopp er tilpasset den sekulære verden. Samtidig har kirken en tro på noe trancendentalt som langt på vei er uforenelig med den profane virkeligheten. Denne troen er ikke levedyktig når den hele tiden må forholde seg til samfunnets krav til normer og dertil konformitet.

Tror også kirken vil splittes i flere kirkesamfunn etter skillet med staten! Og tror det er helt nødvendig!

Det blir iallefall kjempespennende å følge med på! En helt ny ti¨dsalder for både det norske samfunn og mye av den norske kristenheten. :-)

M.v.h.

Skrevet

Jeg sa jo det...

Skrevet

Det er sant - og den katolske kirkens innflytelse i u-landene er ofte til stort hinder for bedre levevilkår.

Bare å tenke på hvordan de hjelper spredningen av aids ved å fortelle folk at de ikke får bruke kondom. Sånt gjør meg veldig opprørt.

Moder Theresa f eks ansees for å være Indias største katastrofe. Hun er katolsk nonne og mot prevensjon, VELDIG mot prevensjon. Paven og/eller hans lakeier gikk ut med at kondom ikke beskytter mot AIDS (til WHO's store fortvilelse), og at viruset forserer latexen (noe som ikke er tilfelle). De mente at totalavhold og streng disiplin er bedre og etter gudens instruksjoner. At opptil en tredel av sykesenger befolkes av kvinner med livstruende skader etter illegal abort i katolske land, plager dem ikke i det hele tatt. Enkeltmennesket betyr ingenting for disse grusomme despotene, det er bare troen som har verdi.

Akkurat som i islam. De går over lik for en gudstro.

Skrevet

Moder Theresa f eks ansees for å være Indias største katastrofe. Hun er katolsk nonne og mot prevensjon, VELDIG mot prevensjon. Paven og/eller hans lakeier gikk ut med at kondom ikke beskytter mot AIDS (til WHO's store fortvilelse), og at viruset forserer latexen (noe som ikke er tilfelle). De mente at totalavhold og streng disiplin er bedre og etter gudens instruksjoner. At opptil en tredel av sykesenger befolkes av kvinner med livstruende skader etter illegal abort i katolske land, plager dem ikke i det hele tatt. Enkeltmennesket betyr ingenting for disse grusomme despotene, det er bare troen som har verdi.

Akkurat som i islam. De går over lik for en gudstro.

Jeg håper hun er død, forresten.

Gjest adelle
Skrevet

Hallo? Hvor lever du?

Det store flertall av kristne kan ikke bli prester i egen kirke!

Med vennlig hilsen

er dette kvinner som ikke får lov til å bli prest i egen menighet? vi snakker om kvinnefientlighet her. stick to topic man!

Skrevet

er dette kvinner som ikke får lov til å bli prest i egen menighet? vi snakker om kvinnefientlighet her. stick to topic man!

Kvinner får ikke skille seg.

Kvinner får ikke ta abort.

Kvinner nektes likestilling.

Kvinner trykkes inn i "hore eller madonna"-roller.

Både kristendommen og islam diskriminerer kvinner.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...