Gå til innhold

Angrep er det beste forsvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.journalisten.no/art.asp?GUID={EB2A9C32-FAF7-40F7-B2B4-C170B1071E59}

Det aller første som slår meg når jeg leser denne artikkelen, er Mohammad Rana fullstendige mangel på selvkritikk.

Hvis han synes det er merkelig eller "ufint" at nordmenn og norsk presse reagerer som de gjør, så er det svært mye han ikke har fått med seg i det siste.....

Men selvfølgelig benytter han bare anledningen til nok en gang å fortelle hvor missforståtte de er, og hvor slemme vi er som ikke liker det vi opplever.....

Og du kan ta deg f..n på en ting - og det er at norske politikere vil lytte til han, og nikke medfølende samtidig som de sier at "dette må vi se å få iverksatt tiltak mot" for slik skal jo ikke våre kjære nye landsmenn behøve å finne seg i i Norge.

Hva nordmenn (og dansker mm) i både Norge og utlandet må finne seg i, ser de jo ut til å drite fullstendig i.....

petter smart
Skrevet

Uttalelsene hans var så fulle av vås at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne.

Det er pussig at så mange muslimer mener karikaturer av muhammed og negativ omtale i avisene gir et negativt bilde av islam, mens terrorisme, drap på sivile, tvangsekteskap, brudd mot menneskerettighetene osv osv osv tydeligvis er helt OK. Det er det i alle fall ingen som går sterkt ut imot.

Synes redaktøren i den jordanske avisen som trykket noen av muhammed-tegningene sa det best; Hva er mest krenkende for muslimer, noen tegninger av muhammed, eller en terrorist som sprenger en bombe i et brullyp.

Rana skjønner tydeligvis ikke at det er muslimenes handlinger som fører til negativ omtale. Og når religiøse ledere oppfordrer til dem og folk flest støtter dem så er det helt greit å påpeke disse. Eller kanskje vi burde la dem ture fram i fred? Slutte å være kritiske til dem. Problemet blir sikkert borte dersom vi ikke hører om det i media.

Ser at han igjen sammenligner muslimene med jødene før krigen. Dette er i beste fall historieløst. Det kan på ingen måte sammenlignes. Jødene ble forfulgt fordi de var suksessfulle og hadde penger. Det var misunnelse. Muslimene er overrepresentert innen kriminalitet og står for et livssyn vi i vesten ikke kan akseptere.

Alt vi krever av dem er at de innretter seg etter lover og regler i landene de velger å flytte til.

Gjest Persille
Skrevet

Nå har jeg fulgt innleggene dine, Gripp sine - og til dels også Petter Smart sine en stund (mulig det er flere).Jeg er enig i det dere skriver, jeg synes dere skriver reflektert og har gode argumenter. Dere har tydelig god kjennskap til saken både fra media og personlig gjennom bekjente etc - og det virker på meg som om dere har godt begrunnede og gjennomtenkte meninger.

Men; hvorfor _gjør_ dere ikke noe?

Altså - en ting er å skrive her, dels for underholdning, dels for meningsytring og dels for diskusjon, men det fører jo ikke til noe?

Foruten å opplyse andre medlemmer her da - som forsåvidt er viktig og riktig nok.

Men det hjelper ikke å sitte i godstolen, riste på hodet, knatre litt på nettet og tenke "nei dette kan vi ikke finne oss i!". Vi må gjøre noe!

Spørsmålet mitt er bare hva?

Og jeg mener ikke "noe" som i å boikotte den lokale grønsakshandleren, men noe som i å endre politikernes syn og holdninger til denne saken. Endre lover og/eller regler slik at man ikke kan oppføre seg slik i Norge (eller Danmark for den saks skyld) uten å bli straffet for det.

Hvordan kan det være akseptert å forfølge en liten jente på skolen pga en relativt harmløs handling faren hennes har gjort?

Uansett hvilken handling faren har utført burde en slik hevnaksjon bli slått hardt ned på!

Jeg kjenner at jeg jobber meg litt opp over dette nå - så jeg avslutter skrivingen her :)

Uansett - oppfordringen til dere er å både fortsette å poste innlegg, men også å _gjøre_ noe med det!

Skrevet

Nå har jeg fulgt innleggene dine, Gripp sine - og til dels også Petter Smart sine en stund (mulig det er flere).Jeg er enig i det dere skriver, jeg synes dere skriver reflektert og har gode argumenter. Dere har tydelig god kjennskap til saken både fra media og personlig gjennom bekjente etc - og det virker på meg som om dere har godt begrunnede og gjennomtenkte meninger.

Altså - en ting er å skrive her, dels for underholdning, dels for meningsytring og dels for diskusjon, men det fører jo ikke til noe?

Foruten å opplyse andre medlemmer her da - som forsåvidt er viktig og riktig nok.

Men det hjelper ikke å sitte i godstolen, riste på hodet, knatre litt på nettet og tenke "nei dette kan vi ikke finne oss i!". Vi må gjøre noe!

Og jeg mener ikke "noe" som i å boikotte den lokale grønsakshandleren, men noe som i å endre politikernes syn og holdninger til denne saken. Endre lover og/eller regler slik at man ikke kan oppføre seg slik i Norge (eller Danmark for den saks skyld) uten å bli straffet for det.

Hvordan kan det være akseptert å forfølge en liten jente på skolen pga en relativt harmløs handling faren hennes har gjort?

Uansett hvilken handling faren har utført burde en slik hevnaksjon bli slått hardt ned på!

Jeg kjenner at jeg jobber meg litt opp over dette nå - så jeg avslutter skrivingen her :)

Uansett - oppfordringen til dere er å både fortsette å poste innlegg, men også å _gjøre_ noe med det!

Det er jo det som er både styrken og svakheten til et demokrati.

Den enkelte kan ikke gjøre stort mer enn hva stemmen er verdt ved valget - og så forsøke å dele med seg av egne meninger så godt man kan.

Politiker kunne jeg aldri ha blitt, for til det er jeg nok ikke diplomatisk nok - og ville aldri klart ikke å kunne si nøyaktig det jeg mener.

Men alle bekker små - jeg vet at mange i min vennekrets har endret både oppfatninger om innvandringspolitikken og politisk "tilhørighet" i løpet av de siste år, og jeg både håper og tror jeg kan påta meg litt av æren for det.....

Skrevet

Du vet jo ingen verdens ting om hvem Grip og Co er - kan hende de er politikere, journalister etc. etc.

Gjest Persille
Skrevet

Du vet jo ingen verdens ting om hvem Grip og Co er - kan hende de er politikere, journalister etc. etc.

Nei, jeg er klar over det. Men oddsen for at de er vanlige dødelige som oss som mener masse og gjør lite (som de fleste andre) er ganske stor.

Gjest Persille
Skrevet

Det er jo det som er både styrken og svakheten til et demokrati.

Den enkelte kan ikke gjøre stort mer enn hva stemmen er verdt ved valget - og så forsøke å dele med seg av egne meninger så godt man kan.

Politiker kunne jeg aldri ha blitt, for til det er jeg nok ikke diplomatisk nok - og ville aldri klart ikke å kunne si nøyaktig det jeg mener.

Men alle bekker små - jeg vet at mange i min vennekrets har endret både oppfatninger om innvandringspolitikken og politisk "tilhørighet" i løpet av de siste år, og jeg både håper og tror jeg kan påta meg litt av æren for det.....

Men da gjør du jo noe :)

Skrevet

Nei, jeg er klar over det. Men oddsen for at de er vanlige dødelige som oss som mener masse og gjør lite (som de fleste andre) er ganske stor.

Ja - men de som prøver å gjøre noe/eller si noe - de blir sett på som nazister, eller teite Frp'ere etc.etc. :-)

Skrevet

Men da gjør du jo noe :)

Og det er etterhvert blitt mange av oss.-)

Skrevet

Og det er etterhvert blitt mange av oss.-)

Et helt kjeeeeeempestort nabolag på nordstrand? :-)

"................................................."

Gjest Persille
Skrevet

Ja - men de som prøver å gjøre noe/eller si noe - de blir sett på som nazister, eller teite Frp'ere etc.etc. :-)

Men er det grunn til å ikke gjøre noe? Er det ikke på tide å komme seg forbi det stempelet og heller forstå fornuften i det?

Gjest Persille
Skrevet

Vel, vi dekker vårt - så dekker du ditt.

:)

Skrevet

Akkurat her på DOL er det vel stort sett de som kaller alle som kritiserer islam for jødehatere, som risikerer å bli stemplet som rassister når de snakker om islam.

"............................................"

Skrevet

Vel, vi dekker vårt - så dekker du ditt.

:)

Jeg dekker ikke noe FrP-freak område, det kan du banne på :-)

".............................................."

Skrevet

Muslimske ledere skjønner ikke den skade tegnings-saken har påført muslimer i den vestlige verden.

Opinionen har snudd brått og brutalt. Mistro og skepsis til muslimer er i dag langt større enn for to måneder siden. Og det anses ikke minst som legitimt (og henimot politisk korrekt) å ta avstand fra islamsk "kultur" og galskap.

Dette vil gi seg utslag innenfor forretningsdrift, arbeidslivet og sosiale relasjoner..i det hele tatt alt som dreier seg om integrering i samfunnet.

Muslimske ledere har vært stramme i maska og forlangt respekt for svineriet. Det får de ikke. De får det motsatte, med ubotelig skade for alle muslimer som resultat.

Skrevet

Nære - men ikke helt:-)

Skrevet

Nære - men ikke helt:-)

Ekeberg, da :-)

"..................................."

Skrevet

Ekeberg, da :-)

"..................................."

:-)

Skrevet

Akkurat her på DOL er det vel stort sett de som kaller alle som kritiserer islam for jødehatere, som risikerer å bli stemplet som rassister når de snakker om islam.

"............................................"

hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...