Gå til innhold

Angrep er det beste forsvar

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Nå har jeg fulgt innleggene dine, Gripp sine - og til dels også Petter Smart sine en stund (mulig det er flere).Jeg er enig i det dere skriver, jeg synes dere skriver reflektert og har gode argumenter. Dere har tydelig god kjennskap til saken både fra media og personlig gjennom bekjente etc - og det virker på meg som om dere har godt begrunnede og gjennomtenkte meninger.

Men; hvorfor _gjør_ dere ikke noe?

Altså - en ting er å skrive her, dels for underholdning, dels for meningsytring og dels for diskusjon, men det fører jo ikke til noe?

Foruten å opplyse andre medlemmer her da - som forsåvidt er viktig og riktig nok.

Men det hjelper ikke å sitte i godstolen, riste på hodet, knatre litt på nettet og tenke "nei dette kan vi ikke finne oss i!". Vi må gjøre noe!

Spørsmålet mitt er bare hva?

Og jeg mener ikke "noe" som i å boikotte den lokale grønsakshandleren, men noe som i å endre politikernes syn og holdninger til denne saken. Endre lover og/eller regler slik at man ikke kan oppføre seg slik i Norge (eller Danmark for den saks skyld) uten å bli straffet for det.

Hvordan kan det være akseptert å forfølge en liten jente på skolen pga en relativt harmløs handling faren hennes har gjort?

Uansett hvilken handling faren har utført burde en slik hevnaksjon bli slått hardt ned på!

Jeg kjenner at jeg jobber meg litt opp over dette nå - så jeg avslutter skrivingen her :)

Uansett - oppfordringen til dere er å både fortsette å poste innlegg, men også å _gjøre_ noe med det!

Jeg er helt enig. Vi burde gjøre noe, men hva da? Jeg er ikke tilhenger av vold. Og det er vanskelig å få tak i ekstremistene.

Jeg stemmer etter min overbevisning, men politikerne er altfor tannløse.

En burde kanskje gått inn i politikken, men det vil ta for mye tid.

Hva med å skrive klagebrev til politikerne? Dersom mange nok gjør det bør de innse at det er noen få rasister som står bak, men vanlige folk som er bekymret.

Hvis alle skrev til sine lokale politikere (de som sitter på tinget altså) så kanskje de innser hva som skjer.

Skrevet

Nå har jeg fulgt innleggene dine, Gripp sine - og til dels også Petter Smart sine en stund (mulig det er flere).Jeg er enig i det dere skriver, jeg synes dere skriver reflektert og har gode argumenter. Dere har tydelig god kjennskap til saken både fra media og personlig gjennom bekjente etc - og det virker på meg som om dere har godt begrunnede og gjennomtenkte meninger.

Men; hvorfor _gjør_ dere ikke noe?

Altså - en ting er å skrive her, dels for underholdning, dels for meningsytring og dels for diskusjon, men det fører jo ikke til noe?

Foruten å opplyse andre medlemmer her da - som forsåvidt er viktig og riktig nok.

Men det hjelper ikke å sitte i godstolen, riste på hodet, knatre litt på nettet og tenke "nei dette kan vi ikke finne oss i!". Vi må gjøre noe!

Spørsmålet mitt er bare hva?

Og jeg mener ikke "noe" som i å boikotte den lokale grønsakshandleren, men noe som i å endre politikernes syn og holdninger til denne saken. Endre lover og/eller regler slik at man ikke kan oppføre seg slik i Norge (eller Danmark for den saks skyld) uten å bli straffet for det.

Hvordan kan det være akseptert å forfølge en liten jente på skolen pga en relativt harmløs handling faren hennes har gjort?

Uansett hvilken handling faren har utført burde en slik hevnaksjon bli slått hardt ned på!

Jeg kjenner at jeg jobber meg litt opp over dette nå - så jeg avslutter skrivingen her :)

Uansett - oppfordringen til dere er å både fortsette å poste innlegg, men også å _gjøre_ noe med det!

Det å "gjøre noe" innebærer for min del å skrive noen innlegg om saken.

Den frie meningsdannelse er fundamental for demokratiet og kanskje kan våre skriverier skape diskusjon, som igjen kan være med å påvirke folks syn på dette og hint. For egen del har jeg vel neppe påvirket noe som helst, men det gir i alle fall en viss glede å kunne uttrykke sin mening.

Våre virkemidler er tastaturer, og slik får det bli (pluss litt småboikott hist og her).

Faren er at andre velger seg andre virkemidler og andre våpen og responderer på muslimenes voldelige utfordringer med samme vold. Skjønt faren...en krig mellom etniske/religiøse grupperinger i Europa er vel allerede uunngåelig.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er helt enig. Vi burde gjøre noe, men hva da? Jeg er ikke tilhenger av vold. Og det er vanskelig å få tak i ekstremistene.

Jeg stemmer etter min overbevisning, men politikerne er altfor tannløse.

En burde kanskje gått inn i politikken, men det vil ta for mye tid.

Hva med å skrive klagebrev til politikerne? Dersom mange nok gjør det bør de innse at det er noen få rasister som står bak, men vanlige folk som er bekymret.

Hvis alle skrev til sine lokale politikere (de som sitter på tinget altså) så kanskje de innser hva som skjer.

Mange gode forslag, og jeg er enig i de første argumentene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...