Gå til innhold

Det er jo ingen fugler her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og rusla i hagen i formiddag da det slo meg at det var merkelig stille der. Etter å ha tenkt litt kom jeg på at det som manglet var fuglekvitter. Ingen fugler, ikke så mye som et lite pip!

Jeg sjekka fuglebrettet som jeg fylte til randen for en uke siden. Det har ikke vært rørt siden da.

Det er tjue minus og et tykt teppe med snø på bakken. Burde ikke de fjærdottene liksom komme strømmende til når godsakene ligger her og venter på dem? Og kvitre og juble høyt i sky når de er mette og belåtne?

Nå har jeg fått skikkelig fugleinfluensaangst. Det kan vel ikke være det? Kan det det...?

Er det fugler hos dere? *biter negler*

Gjest quando
Skrevet

Satte opp et kornnek i en busk juleaften. Katta til naboen, visste klokt nok hva som kunne komme til å skje, og tok oppstilling ved busken. Ikke en jævla pip-pip dukket opp, og fortsatt er alle kornene på neket.

Skrevet

Her har kjøttmeisen begynt å kvitre sånn at jeg måtte forandre ringetone på mobilen. Hadde sånn hysterisk kjøttmeistone.

Gjest prust
Skrevet

Hos oss er det mange fugler :-)

Kjøttmeis, blåmeis, rødstrupe, gulspurv, svarttrost + kråke og skjære da.

Vi har hatt to fuglenek ute i vinter, og av en eller annen grunn har de bare spist av det ene. Jeg pleier å hive skorper og smuler ut på verandaen og da koser de seg :-)

Har tenkt at jeg kanskje må vaske verandaen godt når snøen forsvinner, slik at det ikke er noe særlig fugleavføring på den som ungene kliner seg inn med.....

Men det er koselig med fugler :-) Synes det har vært litt sprøtt jeg med skikkelig ivrige fugler som synger i vilden sky - mens snøen laver ned!

Gjest prust
Skrevet

Her har kjøttmeisen begynt å kvitre sånn at jeg måtte forandre ringetone på mobilen. Hadde sånn hysterisk kjøttmeistone.

Artig :-)

Skrevet

"Hysterisk kjøttmeis"

Hehe :-D

*ser for seg*

mil1365380270
Skrevet

Ligger i en haug nederst i hagen, gjøk og sisik, trost og stær.

Neida, var sånn her i fjor også. Masse mat, pippen spiste det ikke før snøen nesten hadde gått.

Skrevet

Nei, har ikke hørt/sett noen fugler i det siste. men det er kanskje ikke sesong for måke, skjor og kråke nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...