Gå til innhold

Ostekake, hvor mye smør??

Anbefalte innlegg

Gjest ostekake baker`n
Skrevet

jeg skal lage ostekake med digistive kjeks i bunnen. ser plutselig at kopien av oppskriften jeg har fått er kuttet litt i ene siden, så noen bokstaver mangler. klarer å gjette hva det skal stå, men ble usikker på smør mengden, er det 30 gr eller 130 gr det står?? noen som vet eller kan tippe mengden?

Skrevet

130 g

Men, bare min personlige mening, så blir ostekaka mye bedre med Bixit-kjeks enn med Digestive :-)

Skrevet

I min oppskrift står det 130 g. Jeg syntes det er litt lite for å få bunnen til å henge sammen, så jeg tar litt mer.

Gjest ostekake baker`n
Skrevet

I min oppskrift står det 130 g. Jeg syntes det er litt lite for å få bunnen til å henge sammen, så jeg tar litt mer.

Tusen takk. ostekaken står i kjøleskapet nå. gleder oss til å smake på den.

Gjest ostekake baker`n
Skrevet

130 g

Men, bare min personlige mening, så blir ostekaka mye bedre med Bixit-kjeks enn med Digestive :-)

Takk for hjelpen. neste gang skal jeg prøve Bixit kjeks.

dere er utrolig kjekke, her på siden kan en vist få svar på alt.

Isle o'view
Skrevet

Det er nok 130 gr. smør det skal være.Men det er greit å prøve seg fram.Det skader ikke å ha i for mye smør heller. Er det for lite, så detter bunnen fra hverandre.

Skrevet

Tusen takk. ostekaken står i kjøleskapet nå. gleder oss til å smake på den.

Håper du har laget kaken i god tid før den skal spises. Den (min ostekake i alle fall) bør få stå lenge, helst 12-24 timer i forvei. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...